Leopard 1 op Missing Lynx

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Héél lastig om als buitenlander een model te bouwen dat niet meer rijdt.
Foto's zijn voor ons al lastig, laat staan in het buitenland.
Maar hij is mooi onder weg.

Ik vondtutal een bijzonder onderwerp voor "een buitenlander".
Maar waarom is ie dan nog geen lid van de Twenot?

Vraagje aan de kenners: Weet iemand de kleur van de beschermkap die op het zoeklicht van de MAG op het ladersluik geplaatst werd? Is dit dezelfde kleur als de tank (RAL6014 Gelboliv), of iets anders?

Zo dan.... dah bin d'r unne ouwe koei zeg...
😉

De huidige stand van zaken. Basiskleuren zitten er op en veel van de details zijn geschilderd. Bijna klaar voor de markeringen en verwering. Zin in!
Mocht er iemand zijn die deze kit heeft gebouwd en andere markeringen dan de Nederlandse uit de doos hebben gebruikt, ik ben nog op zoek naar het wapenschildje van het Regiment Huzaren Prins Alexander. Op de transfer sheet in de doos zit er maar eentje, maar het schild was op beide zijden van de toren geschilderd. Dus, heb je er nog eentje liggen, ik hou me aanbevolen! Kosten komen we vast wel uit...

IMG-20260921-WA0003.webp

Hier een zeurpiet vanuit de zijlijn…
De antennes “hebben een verbeterkans” en het zijn blikvangers 😬 dus met een kleine ingreep, een groot succes!
Ze buigen in het echt niet krom, maar knikken bij de veren. En dan worden ze bijna horizontaal naar achteren getuid.
Liefst met twee touwen: ėėn loodrecht omlaag en ėėn langere naar de andere kant, schuin omlaag.
(Want in deze stand levert het niets op).

Er is een mooi setje te bestellen bij König.
US-style AS-1729 Aerials on MX-6707
Maar nu natuurlijk net ff uitverkocht in de hele wereld.

1790262606855.webp

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan