- Interesses
- Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

De Leopard 2 A4 vind ik één van de mooiste tanks. Ik heb er zelf nog één liggen, uit een ver verleden, van Dragon in schaal 1:72. Ooit aan begonnen maar daarna is deze stil te komen liggen. Naar mijn idee één van de betere uitvoeringen in schaal 1:72 qua detaillering.
De foto die jij laat zien is inderdaad een Leopard 2 A4 van de Oostenrijkse landmacht.
Leuke anekdote is dat de gids rechts op de foto een vrouw is. De foto is genomen bij kasteel Greillenstein in Röhrenbach (Oostenrijk).
De exacte locatie:
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Bekijk bijlage 30125
Te herkennen aan de rookgranaat installatieNog één kleine aanvulling. Het gaat hier overigens om een ex-Nederlandse Leopard 2 A4.
Gewoon met een simpele conversie beginnen. Die ex-Nl Oostenrijke Leo lijkt mij een lastiger verhaal.Krijg toch wel zin om deze na te bouwen..... maar waar haal ik de uniformen vandaan?
Veel veranderingen???Gewoon met een simpele conversie beginnen. Die ex-Nl Oostenrijke Leo lijkt mij een lastiger verhaal.
Voor de mensen buiten de tank, of alleen die erin? Die eerste zijn namelijk veel makkelijker omdat je niet ook de broek correct hoeft te hebben. Ze hebben bijvoorbeeld DH-132 tankhelmen op — degene in het commandantsluik heeft de kap er alleen niet op — die standaard zijn in Amerika (en ook Nederland), dus koppen daarmee zijn makkelijk aan te komen. Voor de rest is het een grote parka of een overal, zo te zien, en ook dat is niet zo moeilijk als je een figuurtje zoekt met iets dat in de buurt komt en dan eventueel de zakken aanpast. (Niet echt relevant voor 1:35, maar die Oostenrijkse handschoenen zijn trouwens hele goede voor wanneer het niet al te koud weer is 🙂 )Krijg toch wel zin om deze na te bouwen..... maar waar haal ik de uniformen vandaan?
Gewoon met een simpele conversie beginnen. Die ex-Nl Oostenrijke Leo lijkt mij een lastiger verhaal.

Krijgt ze dan ook de “Roodkoperen Fluit van Verdienste”??Und ihr Name ist: Frau Wachtmeister Sorina Gavrilete
Eerste kandidaat voor Twenot vrouw van het jaar? 🥇🪖💖

Misschien een "raam" met spijltjes zoals rechts te zien in de eerste foto bovenaan dit draadje?Nu nadenken over de exacte maatvoering en verhoudingen en over de voorzijde. (het gat waar je doorheen gaat kijken.)