Leder schilderen in acryl

Deze keer mijn kleuren die ik gebruik om leder te schilderen. I.v.m. de foto's: de foto waarbij de holster klaar is en de foto van het bovenlijf dat klaar is benaderen het meest de werkelijkheid. Mijn excuses voor de "kwaliteit" van de foto's. Ik hoop dat er toch nog iemand iets aan heeft.

Ik Wil ook Jaume Ortiz bedanken die mij deze basismix aan de hand heeft gedaan.

groetjes,

Gino.

Foto1

Hier is de holster in zijn basiskleur geverfd. Ik heb hiervoor zwart (VA950) met Cadmium Maroon (VA859) gemengd. Door de verhouding van deze twee kleuren te veranderen kan men al een breed gamma aan ledertinten verkrijgen.

holsterbase.jpg

Foto2

Hier zijn de highlights aangebracht. Ik heb hiervoor gewoon meer Cadmium Maroon in de mix gedaan en later Sunny Skin Tone (VA845)

holsterhighlight.jpg

Foto3

Nu zijn de schaduwpartijen aangebracht. Dit is gedaan met sterk verdund puur zwart. Het inlijnen is gedaan met puur zwart, maar dan minder verdund.
(Deze foto benaderd de werkelijkheid het meest)

holsterready.jpg

Foto4

Een foto van de voorkant van het bovenlijf dat nu klaar is. Deze foto benaderd de werkelijk ook het meest.

upperbodyfinishedfront.jpg

Foto5

De achterkant van het bovenlijf. De mappentas is met dezelfde mix geschilderd, alleen heb ik hier Burnt Umber (Polycolour) toegevoegd. Bij het extra oplichten heb ik ook Golden Yellow (VA948) en Ice Yellow (VA858) gebruikt.

upperbodyfinishedback.jpg

Terug
Bovenaan