Ledenbijeenkomst IJzendoorn 25 mei 2025

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Beste leden,

De eerste landelijke ledenbijeenkomst gaat plaatsvinden op 25 mei 2025 in de hal van de plaatselijke schietsportvereniging te IJzendoorn.

We zijn nog de definitieve plannen aan het uitwerken, maar we streven naar een "Kralings" gezelligheidsniveau met uiteraard een modelbouw wedstrijd en diverse handel.

(op de foto de geweldige modellen van Eric van de afgelopen editie)
1000063541.webp

Gr Bas
 
Ik heb als ledenadministrateur rond de 575 TWENOT leden afzonderlijk per mail uitgenodigd voor deze enige echt landelijke TWENOT bijeenkomst van 2025. Er zal weer veel handel aanwezig zijn en als je TWENOT lid bent, mag je ook je eigen kits en accessoires verkopen op deze bijeenkomst. Er is een beperkt aantal tafels beschikbaar, dus geef je op via dit forum. Ook is er een korte ledenvergadering met een kleine vooruitblik naar ons jubileumjaar 2026.
 
Bouwgroep Zeeland is present!
 
Ter info, Rob Swarts is deze week nog met vakantie, na terugkomst krijgen we een overzicht van alles en iedereen. Vermoedelijk moeten we dan tafels gaan bijboeken, want we verwachten veel actieve deelnemers. Maar dat zien we uiteraard als luxe "probleem" en juichen we alleen maar toe!

Gr Bas
 
Mooi initiatief Martin, kan het iedereen alleen maar aanraden, mocht je ooit iets met figuren willen doen.

Qua deelnemers en handelaren gaat het ook druk worden. Onderstaande lijst is in ieder geval bevestigd.
  • Jan Franekma
  • Jan Willem de Boer
  • Military Modelling (Life-Color)
  • Poppy Books
  • Helmuths Strongholds
  • Modelbouwcompany
  • Robi Modelbouw
  • Spotts Modelbouw
  • Blacklion
  • Modeloutlet
  • Sander Does
  • Bernie McKenna


  • Zuid-Holland-Zuid (ZHZ)
  • Zuid -West (Zeeland)
  • MbgA
  • VWMH
  • Noord-Holland-Noord (NHN)
  • Zuid-Oost (Best)
  • bouwgroep ’t Gooi
  • Bouwgroep Woerden
  • Modelbouw Groep Sprues & Glues
Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Hallo Gert,

Mbga =Modelbouw groep Achterhoek. (O.l.v. Marc Tempels)
VWMH =Vereniging van Wargames en Modelbouw Haarlemmermeer.

Tevens ook aanwezig : Modelbouw Club Alphen aan de Rijn

Gr Bas
 
Een schaamteloze kopie van vorig jaar tav het programma :

9:00 opening zaal/opbouw door clubs en handel.
10: 00 uur opening voor de overige leden & bezoeker. Entree is gratis, dus neem vooral familie & vrienden mee. Er is catering aanwezig.

10:30 ~12:30 inschrijven wedstrijd mogelijk

Na 13 uur start het jureren.

We willen omstreeks 15:15 beginnen met het officiële gedeelte. Er zijn een paar wezenlijk puntjes voor de algemene ledenvergadering.

Half vier zal de prijsuitreiking plaatsvinden, waarna er nog tijd is voor een afsluitend drankje, zodat we half vijf kunnen afsluiten en alles netjes kunnen opruimen.

Martin Visser heeft aangegeven iets met figuren te willen gaan doen. Voor info stuur hem een pb.

Mochten er nog andere leden iets willen showen/vertellen /demonstratie verzorgen:graag!

Maak dat hieronder kenbaar en dan kunnen we dat helpen faciliteren.

Gr Bas
 
Beste Twenot Scalemates

ik (en niet alleen ik weet ik) zou het zeer op prijs stellen als we met ons allen een naamkaartje opspelden.

Het is zo niet leuk om achteraf te vernemen van de aanwezigheid van leden die je gesproken hebt op het forum en dan
tijdens de meeting misschien wel even onwetend hebt aangekeken of gegroet met een achteloos "moggeh" .

Had men massaal meegedaan met het Smoelenboek had ik het niet gevraagd maar bij deze dan toch :

Maak uzelf kenbaar voor ons als club, leuk toch ? 😉👍

groet en tot ziens/spreeks in IJzendoorn ✌️
Peter
 
een naamkaartje opspelden
Goed idee,
ben zelf heel slecht in het onthouden van namen
(kan ik ook even lezen wie ik zelluf ben)

Als iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid pakt,

Neem ik morgen stickers en een stift mee voor de rest
 
🥇mijn naam is Bewijs van Lidmaatschap.
🥈Mijn naam is Bewijs van Lidmaatschap.
🥉mijn naam is Bewijs van Lidmaatschap en ik ben Lid van Twenot

image.webp

Ik heb wel een DAA penning

IMG_7234.webp
 
Net thuis uit IJzendoorn, eerst maar eens even een korte impressie:

IMG_2728.webpIMG_2785.webpIMG_2787.webp

Ons nieuwste erelid, Marcel von Hobe:

IMG_2806.webp

De best of show, Arnes Fuchs what-if:

IMG_2808.webp

En de publieksprijs was voor een groot diorama dat alléén beoordeeld is op de jeeps erin:

IMG_2756.webp

Of zo werd ons in elk geval verzekerd door ons aller voorzitter, Marcel Zwarts 🙂

Foto’s van de overige modellen laat ik aan anderen over …
 
Ach, ik kan het winnen hiervan wel waarderen. Dit is namelijk niet een echte vliegdinges maar één die kunstmatig met een touw in de lucht wordt gehouden om vervolgens zo snel mogelijk instinctmatig de grond op te zoeken. Eigenlijk is het dus gewoon een grote vrachtwagen zonder motor en met meterslange richtingaanwijzers aan de zijkanten. Terechte winnaar dus!
 
Zeeland is tevreden over deze dag. Samen als bouwgroep er heen reizen (het vroeg vertrekken uit Zeeland viel niet iedereen even makkelijk), we hebben elkaar wat beter leren kennen, het gaan organiseren van bouwbijeenkomsten wordt concreter, na lichte aandrang van de mede bouwgroepsleden heeft @Lendert van Arkel meegedaan aan de wedstrijd …. en hoera … een mooie prijs gewonnen. Voldaan dus weer met z’n drieën terug naar Zeeland.
 
Laatst bewerkt:
Het was zeker een leuke dag, veel mensen gesproken, veel dingen gezien, een paar dingen gekocht en een rondje geschoten op de schietbaan.
 
Terug
Bovenaan