Leben In Trümmern

Ik heb me de laatste weken nog eens kwaad gemaakt en eindelijk mijn diorama afgemaakt. Mag ook wel na een dik jaar, waarin ik veel heb gedaan, maar vooral te weinig achter mijn werktafel heb gezeten.
En trouwens, na het schilderen van 356.281 bakstenen, ben ik het ook meer dan zat. 😀

Ik heb voor de titel "Leben In Trümmern" gekozen, omdat het mijn idee over oorlog weergeeft: burgers zijn altijd en in elke oorlog, de grote verliezers.

De gebouwen zijn gescratcht. De burgers een mix van Verlinden, ADV en Sol. De tankcommandant is van Alpine met Hornet hoofd, zijn beschonken metgezel een mix van Hornet, TANK (helm) Miniart (denk ik) en Magic Sculp. De chauffeur is ook een mix van een TANK hoofdje met een bovenlijf van weet ik wie.

Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van de vele mooie accessoires van Reality in Scale. De olievaten, emaille straatnaambordjes en reclameborden, posters en het lichtgroene behang. Superspul om mee te werken en ze voegen echt iets toe aan het dio, vind ik.
De sokkel is uiteraard van JADE, oftewel Eric Jacobs. 39 cm doorsnee. Eric, "de taart" is goed terecht gekomen, zullen we maar zeggen.

Afijn, de foto's :

LIT1.jpg

LIT2.jpg

LIT3.jpg

LIT4.jpg

LIT5.jpg

LIT6.jpg

LIT7.jpg

LIT8.jpg

mzzl

Robert

Hey Robert,

Erg mooie setting. Je blijft kijken en ziet steeds weer andere dingen.
Verhaal is ook goed doordacht en de afwerking is subliem.

Misschien dat je nog een keer wat detailfoto's kan plaatsen?

In ieder geval schitterend gedaan.

Groeten,

Eelco

Hoi Robert,

een feestelijk begin van het nieuwe jaar, met zo'n taart. Gebouw met schade zie er goed uit, evenals die uniformen!!

De familie heeft kennelijk een zoon verloren aan het front... maar of die vrouwen zo prominent zullen wachten op hun 'bevrijders'?

Eric

Robert,

nog een keertje dan.
YIIIHHAAAAA, hij is af.
Mag idd ook wel een keertje.
Ik heb hem al live mogen aanschouwen, en was toen al onder de indruk.
Nondedju, knap werk hoor.

Maareh, die stenen. Het worden er steeds minder.
Ik kan me een vage post herinneren waar in iets stond over 435.267, nu zijn het nog maar 356.281. Das een verschil van 78986 stenen 😱 . Dat moet je me dinsdag eens uitleggen 😉 🙂

Greetz
Axel

Ik vind hem erg mooi, doet me een beetje denken aan de scene uit Saving Private Ryan, net voordat de sniper opduikt....
Jammer dat veel mensen vaak dezelfde straatlamp gebruiken (ook ik maak me er schuldig aan), maar jij hebt er toch een leuke twist aan gegeven door glasscherven aan de kap te maken. Mooi detail!
Ook ik zou graag wat meer foto's van dichtbij willen zien.

Whow Robert wat een dio zeg!
Veel leuke details om te ontdekken, en een mooie setting. Je hebt goed gebruik gemaakt van ruimte en diverse niveau's qua hoogte. De T34 had ik al "live" gezien, en is ook een goed model. 39 cm doorsnede... 😱 Ik ben echt benieuwd hoe hij in het echt is.

Mzzls

Hee instructor,

Als jij te weinig achter je tafel zit en dit dan neerzet, mag je dat vaker doen.
Erg mooi diorama met een dijk van een verhaal.
Axel Repping RHvS zei:
Das een verschil van 78986 stenen 😱 . Dat moet je me dinsdag eens uitleggen 😉 🙂
@Axel; 🙂 😀 🙂

Groeten, MartinD

Hoi Robert, mooie puinzooi heb je er van gemaakt, maar wil je zeggen dat de ruines "gemetseld"zijn uit losse stenen 😱
Of begrijp ik het verkeerd.

@ Axel, Robert heeft twee dio's gebouwd.
Kijk op ML en zoek de 78986 verschillen. 😀

Cheerio, Arno

Shit, ik had voor volgend weekend gereserveerd in Hotel Klepsesz! 😛 😈

Maar serieus, het is niet alleen groot maar vooral groots! Fantastisch werk.
Komt ie dinsdag ook langs, dan krijgen we het druk..!
Trouwens, ik merk dat de camera het weer doet.

Tot dinsdag
Peter

hoi robert,

ik moet toe geven dat deze dio erg gelukt is, je blijft kijken en blijft nieuwe details ontdekken. de hoge gebouwen heb je zeer goed verwerkt ze storen helemaal niet.
petje af hoor zeer goed gedaan

Mja, ik heb ze wel eens mooier gezien....

grapje! 😈 🙂 🙂 😉
Ik vroeg me al af wat er van je T-34 met Panther wielen geworden was... en prompt is daar het antwoord! Ik vind het echt een geweldig diorama geworden, het puin (alle duizenden stenen) is ook zeer geslaagd, niet een beetje hier en daar, maar echt een goede vracht, erg realistisch. De ronde vorm is ook erg mooi, compact en van alle kanten interessant, zonder dat er loze hoeken gevult hoeven te worden.
Genoeg veren in de r**t zo 😉 Wat is het volgende plan?
Jan 🙂
ps deze is 1 maart toch zeker wel live te aanschouwen hoop ik?

Hallo Robert,

Werkelijk schitterend!!! Ook de foto's zijn erg mooi.
Volgens mij moet jij meer tijd besteden aan bouwen dan aan de SMF-leden in het gareel houden...... 😉
Prachtig diorama, ik ben jaloers!

groeten,
Jan

Robert, heel knap gedaan en heel mooi detail is de foto van de zoon/familielid die gevallen is in de oorlog. Geeft het grote verschil weer tussen de overwinnaar en de grote verliezer de burger! Behalve dat hun hotel/huis kapot is, ook een dierbaar familielid kwijtgeraakt.

Denk dat men van deze aanvalstroepen niet zoveel te vrezen heeft gehad, het deel wat er na kwam was van een iets ander kaliber.

Respect!!

JW

Hoi Robert,

Wat een puinhoop heb je ervan gemaakt !!!

Ziet er goed uit en hoop het gauw in het echt te kunnen zien.

Dat Panther wiel is ook wel een leuke eyecatcher.

Wat is het volgende ?

Grtz

Kristof

Hi allemaal

bedankt voor de complimenten en veren.

@ Jan P, die veren beginnen zeer te doen 😕 Op 1 maart zet ik hem op de showtafel (bij de hoeksteen hebben ze ook een biljart, 2 zelfs)

Boris: in het echt is ie ook 39cm doorsnee.

Axel: Ach, ik kijk niet meer op een steentje meer of minder. Ben nu begonnen aan een prefab ondergrond voor een figuur waar ik mee bezig ben (ook al heel lang). Drie keer raden wat er vooral op dat ondergrondje licht.....jawel bakstenen en puin.

Peter vd K : Ik heb even gechecked, in het Bates Motel is nog een kamer vrij.
En die camera.....mwah...hij heeft het alweer opgegeven. Zag dat je morgen een camera mee neeneemt. Kunnen we misschien die detailfoto's maken die ik dus niet heb. 🙂

grt

Robert

Hallo Robert,

En ik mis nog een paar ratten in je diorama! Die horen toch echt bij een dergelijke scene. Daarom zal ik ze morgen voor je meenemen 😉

groeten,
Jan

"Hey Jan. Dus jij vind dat dit dio nog een paar ratten nodig heeft?
Dat is een goed idee Jan. En een zeer significant detail.
Fantastisch dat ik die ratten van je krijg! En helemaal fantastisch dat je ze door de sneeuwstormen naar Eindhoven komt brengen"

Einde Telsell commercial-stemmetje.

Even serieus, Jan. Ik was het echt niet vergeten hoor. Ik heb er nog plaats voor gereserveerd. Er staan zelfs al rattenvoetstapjes in het stof. 8)

Robert

Ha Robert,

Weer geniaal gedaan, je blijft kijken en toch elke keer nog wat nieuws.
Een vraagje, De gebouwen zijn prachtig en dan te lezen dat ze nog gescratcht zijn ook. In ieder geval prachtig mooi om naar te kijken. Zulke diorama zouden (nog) meer voorbij mogen komen.

Ennuh ratten 😀

MVG Johannis 😉

Hoi Robert, weer iets gevonden in je dio.
De titel, perfect, dat ik het niet eerder zag.
Je kan het lezen als: Leven in het puin.
Maar ook als: Een leven in puin.
Een leven wil dan in dit geval niet zeggen het leven van een individu.
Zelfs bij de engelse ondertitel klopt het nog.
Cheerio, Arno

Robert, petje af, hoor!

Deze is zeer geslaagd!
Goed verhaal, goeie setting, veel oog voor detail en zeer overtiugend neer gezet!

Persoonlijk vind ik deze de beste van de door jou getoonde werken hier.

Heej Robert,

mooi om te zien hoe je deze klus weet te 'klaren' 🙂
keek nog eens even op je site, mooi werk.

vind jou, naast een paar andere bouwers hier echt een 'soulist'.

ik gaat binnenkort ook weer beginnen...

groeten,

René

Mooi werk, Robert, erg mooi werk. De dubbelzinnige titel is ook erg goed. Aangezien ik Nederlander ben en dus iets te zeiken moet hebben: de T-34 heeft zich wel heel netjes tussen al het puin heen gemanoeuvreerd. Af en toe een brok puin onder de rupsen en een wieltje de lucht in had het nog levendiger gemaakt 🙂

Terug
Bovenaan