Last Snow 1944 update van 28-12

Ton van Rijnberk

Lid van de TWENOT
hallo allemaal,

na wat aandringen van wat medeplakkers hier dan wat foto's van het dio in wording, de foto's zijn van mindere kwaliteit mijn camera ligt op de zaak en op dit moment ben ik helaas thuis met een longontsteking, dus volgende foto's zullen wel beter zijn.

het dio waar de voertuigen in komen bevat 4 niveaus te beginnen bij een snel stromende beek met waterval, dan 1 hoger een uitgebrand voertuig, weer 1 hoger de voertuigen met hun crew en dan een heuvel met dennen bomen

er zit nog wat werk in eens kijken of ik het na zo'n lange tijd nog kan 😀

20110319.jpg

het door gezaagde voertuig zonde he, jammer maar helaas paste niet meer op het dio ook hier komen een aantal figuren op te zitten

20110326.jpg

de panzer 4 whitewash is gedaan met haarlak methode de figuren een mengelmoes een beetje van die en dat een beetje van mij, en een hoop geduld en putty

20110325.jpg

20110324.jpg

20110321.jpg

20110314.jpg

20110313.jpg

word vervolgd

groeten van Ton

Re: start van een nieuw dio

Hey Snelle Jelle,

Begint er al goed uit te zien, leuk om het spul buiten de Panzer te zien.
De afgesleten whitewash lijkt wat grove plekken te hebben maar zie ik graag in t echie en in een verder stadium van verwering 8)

Beterschap en tot sjnel 😀

Ha die Ton,

Was ook mijn eerste reaktie: sjonge, die gaat als een speer. Maar goed, als je ziek thuis bent heb je mooi een excuus om flink door te pakken.

Ben het met Elco eens: vind de white wash op de Panzer IV wat grof. Daarentegen vind ik de figuren zeker de moeite waard en ook de Sdkfz. 251 vind ik een lekker apart kleurtje hebben.

Can't wait to see it in real life.

groeten, Richard.

hoi mannen,

sommige plekken zijn iets te grof of dit moment, ondanks dat het op de foto erger lijkt dan het is, maar komt goed.( hoop ik)

dit is de eerste keer met dat witte spul dus tips wat er over heen "gesmeert" moet worden zijn welkom

jullie zien hem de eerst volgende keer wel life

groet

Ton

Hoi Ton,

Goed om weer eens wat werk van jou te zien op dit forum 😉 .White wash lijkt inderdaad nog wat vlekkerig maar dat zal wel minder opvallen na het weatherproces denk ik!

Grtz/Roger

Re: start van een nieuw dio update 3 mei 2011

weer een heel stuk verder maar nog lang niet klaar

052.jpg

de waterval onder de brug deze moet samen met de rivier nog verder worden afgelakt

079.jpg

061.jpg

068.jpg

"de roestbak" geplaatst op het laagste deel van het diorama

078.jpg

072.jpg

074.jpg

de panzer IV waarop nog diverse figuren gaan komen

055.jpg

049.jpg

de halve halftrack 😀 ook hierop komen nog 2 extra figuren te zitten

046.jpg

043.jpg

064.jpg

062.jpg

nog wel wat figuren te gaan , en nee de MG schutter leunt niet in de lucht maar krijgt zijn MG nog

dat was het wel weer ..........................

Groeten Ton

Mooi bouwwerk, netjes schilderwerk, puik dio......

maar een halve halfrups??? : 😕

Hoe kun je??? 😢

Prachtig Ton !

Kijk dat wil ik uiteindelijk ook zo: meerdere voeruigen, veel te zien, veel omgeving, schitterend !
Maar ik heb nog een lange weg te gaan........voorlopig nog veel oefenen.

Groeten, Wim

Haha.. tref je Ron even in zijn halfrupsen hart 🙂

Heel eind opgeschoten Ton dat ziet er goed uit zeg, kom ik zo aan met mn tiger diootje 🙄
Dat water moet je me maar eens leren... maar voorlopig eerst een verhuizing om me druk om te maken

grtzz

Re: Last Snow 1944 6 mei 2011

hallo allemaal,

zo weer terug sinds gister van onze zuiderburen, en weer aan het schilderen geslagen.

ik zal dit weekend proberen nog wat foto's te plaatsen van de figuren welke af zijn, en een eventuele overzichts foto.

ik heb ondertussen ook het naamplaatje af voor het dio "last Snow 1944"

alvast alle een fijn weekend

Groeten

Ton

Hoi Ton,

Strak werk inderdaad, en ambitieus project op deze manier. Ik wil inderdaad ook wel een overzichtsfoto zien.
De modder zou wat natte plekken mogen tonen, zo het punt tussen vriezen en dooien zeg maar.

De soldaat op het dek van de halftrack heeft wel een erg lange nek en dat lijkt een beetje gek 🙄 😉
Misschien een stukje inkorten?

Groet, MartinD

Werkelijk heel mooi gedaan dat stromende water.
Het hele diorama is erg levendig.

Wat voor sneeuw heb je hier gebruikt?
Ik heb zelf nog een zakje liggen, van scale line meen ik.
Als dat hetzelfde is heb ik mooi een idee van wat ik kan verwachten.

Ben ook benieuwd of het vrij simpel aanbrengen is voor een mooi resultaat, of moet het vermengd worden met één of anderese vloeibare substantie om mooie sneeuwpartijen te krijgen. Hoe heb je het aangebracht en vastgezet als ik vragen mag?

he ,Ton

leuk dat ik je weer tegenkom hier op het forum !
en nog steeds aan het bouwen .
ziet er goed uit ik ben benieuwd naar het eind resultaat.

groetjes thierry

hallo mannen,

hoi Thierry, zeker ben ik weer aan het bouwen, ja het bloed kruip waar...... leuk je weer eens te spreken.

hallo Eric , ja ik heb scale line sneeuw gebruikt dat heb ik gemengd met water en witte houtlijm, zo heb ik de eerste laag aangebracht
daarna witte houtlijm met water vermengd in een plantenspuit gedaan, en het geheel nat spuiten dan kun je nog extra sneeuw aanbrengen welke dan ook vast gaat zitten.
ik hoop dat je hier wat mee kunt, anders vragen maar 😀

hoi Martin, deze soldaat met lange nek is een verkenner en kan hierdoor over alles heen kijken, erg makkelijk als verkenner 🙄
nee zonder gekheid op de foto lijkt het zo omdat het hoofd opzij gedraaid is, in werkelijkheid is het goed.
in het dio zitten ook water/natte plekken verwerkt alleen moeten deze nog verder worden uit gelakt......... dus word vervolgd

tot binnenkort

Ton

Hoi Ton,

Je bent weer behoorlijk actief zie ik 😉 .
mooi waterpartij en sneeuweffect!.Ik gebruik ook nog steeds de sneeuw van Scale-Line vooral voor ijzige sneeuw is deze zeer geschikt.De grenadier achterop de pz IV moet je als het kan iets meer aan laten sluiten op het motordek Nu zweeft hij nog een beetje!.

Groeten/Roger

Re: Last Snow 1944 7 mei update

hallo Roger, het figuur wat je bedoel zit nog niet vast omdat er nog 1 tussen komt te zitten,
maar je kunt zien he, een echte kenner valt dit alleen op,zo op de foto 😀 goed gezien

zoals gevraagd een overzichts foto

012.jpg

en weer een figuur extra, de donkere streep/naad op de jas je ondertussen bijgewerkt

015.jpg

till next time

Ton

Hah de overzichtsfoto.. mooi hoor. Je laat er geen gras over groeien zal ik maar zeggen. Aankomend weekend meenemen 😕:

Grtzz

hallo allemaal,

weer even tijd voor een update................
013.jpg

zo deze arme sloeber heeft nu ook zijn wapen 😀

015-1.jpg

014.jpg

nog even wat ijsjes er aan gehangen.............

016.jpg

en maar hopen dat er geen tegenliggers aankomen................

011.jpg

009.jpg

ook de figuren op de halve halfrups zijn nu klaar naast het figuur voor op de foto komt er nog 1 te staan

003.jpg

op de voertuigen ook de natte sneeuw welke blijft plakken aan de spatborden e.d. aan gebracht.

006.jpg

005.jpg

004.jpg

002.jpg

zo dat was tie weer voor nu op naar de volgende en laatste figuren..

groeten Ton

Re: Last Snow 1944 update van 21 mei

Wat een hopeloze bende.... Als je daar de oorlog mee moet winnen.... 😉

Ik vind 't er geod uitzien en juist die trieste aanblik van de soldaten geeft 't geheel, naast de smeltende sneeuw, een desperate, miserabele sfeer.

Goeie ijspegels trouwens! Maar ze mogen een ietsie driehoekiger/spitser.

Re: Last Snow 1944 update van 21 mei

Yo Ton,

Je hebt er een heel goed wintergevoel ingekregen, de koude rillingen gieren me over de rug 😉

De setting ziet er prima uit alsook de voertuigen. Het enige wat ik zou anders doen zijn de begroeiingen op de grond...dat mos, dit lijkt me niet echt passende op deze schaal en ze lijken mij een beetje te groen voor de tijd van het jaar....mss wat bijmisten met een beige kleur.

Mooi en knap diorama.

Greetz Nico

hallo allemaal,

zo weer eens winter dus we gaan de laatste hand ook maar eens leggen aan"Last Snow"

Afbeelding013.jpg

Afbeelding020.jpg

Afbeelding019.jpg

Afbeelding022.jpg

Afbeelding035.jpg

Afbeelding036.jpg

zo ....................nog 1 figuur te gaan en dan maar weer op naar de lente 😀

als het laatste figuur ook af is zal ik nog wat foto's plaatsen

groeten,

Ton

Afbeelding030.jpg

Afbeelding028.jpg

Afbeelding027.jpg

Afbeelding023.jpg

Afbeelding018.jpg

Dit is werkelijk prachtig Ton !
Zo zie ik een dio graag: veel te kijken, mooie omgeving, interessante figuren en voertuigen.
Wel lijken de gezichtjes wat gelig, maar dat kan ook aan de belichting liggen.

Van mij mag je meer van dit moois maken 😀

Bouwgroeten, Wim

Re: Last Snow 1944 Diorama klaar 28-12-2011

Zo de laatse foto's van "Last Snow" ook het laatste figuur staat op zijn plaats.

En ja wat is foto's maken toch echt niet mijn ding belichting hier belichting daar 😈

Ja Wim je heb een goed punt als je foto's maakt zoals ik doe komen de kleuren er niet uit zoals ze in werkelijkheid zijn,
helaas, beter lukt me niet 😢

Maar goed ik zal het dio de eerst volgende gelegenheid wel eens meebrengen naar een meeting dan kunnen jullie hem in levende lijve zien.

Nu ga ik ook maar weer verder aan mijn kleine King Tiger, nou ja klein uhhhhhhh schaal 1/6 en die ben ik dan ook nog volledig aan het updaten,
ik lijk wel gek, het zal de leeftijd wel zijn denk ik 😀

Mocht er intresse zijn van jullie kant om te zien hoe dat bakbeest eruit gaat zien hoor ik het wel, dat zal ik binnenkort eventueel wat foto's plaatsen.

Dat was het voor nu,

Ik wens jullie allemaal alvast een goed jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2012 toe.

Ton

Afbeelding052.jpg

Afbeelding073.jpg

Afbeelding071.jpg

Afbeelding070.jpg

Afbeelding060.jpg

Afbeelding050.jpg

Afbeelding040.jpg

Afbeelding059.jpg

Hey Ton,

Da's nog eens knallend het jaar uitgaan! Kan nu al niet wachten m eens in t echt te bewonderen. Mn enige puntje van kritiek zijn de ogen van de figuren, deze lijken op de foto's aan de grote kant.

Goed jaarwisseling en tot volgend jaar 😉

Grtzz

hoi Thijs,

het water is gemaakt van blanke transparante resin, en daarna afgewerkt met watergel van het merk Vallejo
daarnaar met witte verf het schuim geschilderd en als laatste het geheel afgelakt met hoogglans vernis.

hey Elco,

grote ogen? wat denk je? moet je indenken met al de granaten die rond je inslaan, als vb gaan met de jaar wisseling eens buiten staan, laat een
lawinepijl achter je afgaan, moet je eens kijken hoe groot je ogen zijn hahaha 😀 🙄

groetjes

Ton

Hallo Ton,

Mooi werk, fijne sfeer hangt er in. Ik houd heel erg van dit soort dio's vol "kijk details" en sfeercreatie.
Mooi grondwerk ook. Moet wel zeggen dat ik de titel zelf anders gekozen had.

Groetjes!

Terug
Bovenaan