Landrover 109 series III

Bijgaand de eerste foto's van de LR. Het betreft een Italeri model.
Ik heb de luchtinlaatroosters (in de bulkhead) opnieuw gemaakt waarbij er 1 deels openstaat. Het betreft het deel onder de voorruit.
Verder heb ik een zgn. snorkel aangebracht. (gescratched).
Deze snorkel (het woord geeft dat al aan) geeft de mogelijkheid tot doorwadingen. Daarnaast wordt hij gebruikt in stoffige omgevingen. De lucht voor de brandstofverbranding wordt namelijk aangezogen
door de paddestoel bovenop (waar ook een filter in zit).
De linnen kap is voorzien van een laagje tissue. Vervolgens is hij in een basis zwarte kleur gespoten.
Ik kan er nog allerlei kanten mee op in de verdere afwerking.
Het betreft de eerste van een collectie LR. Deze moeten wel de nodige diversiteit krijgen.

DSCN1286.jpg

DSCN1289.jpg

DSCN1288.jpg

DSCN1287.jpg

dat ze ooit eens een aantal landrovers hebben omgebouwd wil nog niet zeggen dat dat meteen de naam voor het hele type wordt,ooit was er maar 1 landrover en 1 range rover ,tot landrover een merk werd en het wel erg verwarrend werkt als 1 van je modellen ook landrover heet,dus kreeg het beestje een naam en dat werd de defender,de overgang van wielbasis 88 naar 90 en 109 naar 110 had al iets eerder plaatsgevonden,
groeten,bert

Geert-Jan Meeuwissen zei:
Eeehhh Mark,
Het is geen 90 maar een 109. Wat bij de Defender de 110 is oftewel de lange wielbasis. De korte wielbasis is, bij mijn weten, niet als model te krijgen.

GJ

Je hebt natuurlijk gelijk. Foutje.

Neemt niet weg dat ik de LARO toch eens wil bouwen. Hoe is het met de voortgang van deze ??

Mark

Bijgaand weer een update van de laro.
Heeft weer enige tijd geduurd, maar hier zijn dan weer wat foto,s.
Mijn nieuwe vriendinnetje heeft nu prioriteit.

De softtop moet nog worden voorzien van doorzichtige delen.
Moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen.
De rest heeft nu een basislaag in groen gekregen.

Eeehhh Mark,
Het is geen 90 maar een 109. Wat bij de Defender de 110 is oftewel de lange wielbasis. De korte wielbasis is, bij mijn weten, niet als model te krijgen.

GJ

GJ,

Er is wel degelijk een 90 verkrijgbaar van Historica.
Hij heet dan wel AR90 en is in licentie gebouwd in Italië.

Terug
Bovenaan