Lanchester armoured car

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal

De Luchs is af, op naar de volgende shelfqueen die af moet.
De copper state Lancaster armored car

Een simpele maar prachtige kit. Ik heb er de mooie 3D wielen ooit bij gekocht dus die komen er ook op.

Basis laag zit erop. Tevens de decals waarbij ik aan f@ck up heb doorstaan. Wie het ziet mag het zeggen

IMG_6936.webp
IMG_6937.webp
IMG_6938.webp

Laatst bewerkt:
Dat triggert natuurlijk, Martin!
Het is een snoepje, je vraagt je af waarom zoiets een shelfqueen wordt, ook al heb ik die zelf ook 🤪,
met de meest uiteenlopende legitieme redenen #not🫣.

Laatst bewerkt:
Geweldig mooi voertuig, jammer van de vergissing. Ik zie al een mooie basis van het schilderwerk.

Succes, Jan

Ik zie geen fuck-up en vertel me svp NIET waar ik naar moet kijken. Hij is gewoon mooi.
Het is ook een prachtig archetypisch voertuig, zo’n beetje de moeder aller pantser-wiel voertuigen

We zitten m.i. wel bijna tegen de grens van het realistisch verweren aan.
Het kan ook te veel worden. Tenzij dit voertuig 60 jaar onder een bramstruik heeft gestaan natuurlijk.
Ik zou zeggen: niet nóg meer …

Eén ding wat ik me wel afvraag, omdat ik er niet echt thuis in ben: is dit inderdaad een Lancaster of toch een Lanchester pantserwagen? Die eerste naam zegt me namelijk weinig, maar van de Lanchester heb ik wel al gehoord, en als ik ze opzoek lijkt het toch die tweede te zijn …?

Prachtige verwering Martin 👍
Echter.....de vervuiling langs de onder rand van de (overstekende) gevechtsruimte komt me onwerkelijk over.
De strijdwagen heeft goede spatborden en aan weerszijden brede planken daartussen dus wat is er gebeurd dat het aan beide zijden zo vies is ?
(ik doel dus op de 'stroken' waar ook RNAS staat)

Hoi Peter. Ik snap je, echter zitten er bij de planken enorme kieren.
Mijn idee is dat op stoffige wegen (mogelijk) zonder planken de stof omhoog komt. Uiteindelijk met de reserve Wielen ervoor breekt het ook nog iets.

De modder komt idd daar niet.

Groet Martin

Laatst bewerkt:
Volgens mij was in die tijd de wereld sowieso veel stoffiger en modderiger als thans, tot in begin jaren 70 was de weg die van achter mn ouderlijk huis tot de wereldberoemde zeemanskerk een half verhard zandpad waar alles met elke beweging stoof, en als t niet stoof was het modderig, en dan komt het overal!

Hij ziet er heel mooi uit! Alleen vind ik persoonlijk de koper randen om de koplampen iets teveel eruit springen. Waarbij ik de kleur van het koper eigenlijk wel weer heel mooi getroffen vind 🤣

Ik vind de kleuren (naar mijn gevoel) goed getroffen Martin,

Nadenkend over de opmerking van Goof: praktisch zal er waarschijnlijk een waas vuil over de (nu strak geschilderde) koplampen zitten, gezien de staat van het geheel.

Groeten, Jan

Dank mannen. Ik had wel een wash er over gedaan maar ik zal er nog even naar kijken ook qua referentie van stoffig brass.

Als je zoekt op weathered brass, krijg je wat plaatjes en informatie. Zoals deze Brass weathered.
De oxide wordt blauwgroen. Dat zou ik niet te heftig doen, maar bijvoorbeeld donkerbruine 'chips' in combinatie met een wash. Zomaar wat gedachten van mij.

Succes, Jan

De figuur geeft het grauwe geheel toch kleur. Het mooie detail van de lampen past nu in het geheel. Knap gedaan!

Groeten, Jan

Terug
Bovenaan