"Lagebericht in die laurstellung" Normandy July 1944

Ik vind de Jagdpanzer erg mooi opgaan in de omgeving. De roest van de rails en variëteit aan kleuren van de begroeiing.

Het plantje in het spoor van het geschut (mooi detail!) zou ik meer kneuzen. De stalen rups plet de structuur.

Met de motorrijder op het open, lage deel is het misschien nog een idee om een opgeschoten, slank boompje diagonaal hier tegenover te maken. Ergens bij de spoordijk, rechts van de Jagdpanzer. Je krijgt er dan een verticaal lijntje bij. Maar zo is het ook fraai.

Groeten, Jan

Laatst bewerkt:
Retegaaf zou ik willen zegen en doe dat dan maar ook : Retegaaf !! 👍
De sneaky opstelling van de tankjager en wat Jan zei, hoe die opgaat in de (overtuigende) omgeving.... heel mooi werk man 👌

Hallo medeplakkers,

het is al een tijdje stil geweest omtrent dit project.
Dat neemt niet weg dat ik er niet mee bezig geweest ben.
Na een aantal tegenslagen met de motor is dit de stand van zaken vwb Bikerfritz aka der Kradmelder.
Als zit nog los. Lees de voorvork en figuur zitten nog los van de rest.
Het past allemaal erg nauw en ik moet nog even goed nadenken over met welke lijm in dingen vast ga zetten.
Tips zijn welkom.
Als alles vastzit kan ik pas het bericht in zijn rechterhand, de kabels en de laag stof er overheen gooien.
331a1c27-bd69-48ef-a7b3-09258ced4385.webp453347db-4d9d-4317-9355-0fac41500253.webp1aa22978-2ea8-4f63-a942-81cfa8cdf2f7.webpbfc917c3-0685-426c-8201-304de881eb72.webp

Grtz
Axel

Ziet er goed uit Axel 👍

Als de figuur niet heel goed aansluit op het zadel zou ik epoxy-putty gebruiken om hem vast zetten.
De putty met wat CA op het zadel plakken en een drupje op het zitvlak van Fritz doet de truc. Je hebt dan ook de soepelheid van
de putty om te manoeuvreren.

Voor de voorvork lijkt me gewone plastic lijm toch in orde ? of zijn er pas-problemen ?

Zowel de motor als de berijder zien er goed uit. Een niet te dikke laag stof wat dat betreft!

Mocht de verf de (plastic)lijm hinderen, dan de contactvlakken kaal maken.

Dank allen voor de reacties,

ben er zelf ook wel tevreden over tot nu toe.
Ik vind dat ik het niet slecht gedaan heb na zo'n lange break in het bouwen.

De boel is voor 95% af.
Her en der nog wat finetunen en experimenteren met de takken als camouflage.
Dus mochten jullie er zaken opvallen, laat het mij vooral weten svp.

IMG_1703.webpIMG_1712.webpIMG_1713.webpIMG_1714.webpIMG_1716.webpIMG_1717.webpIMG_1718.webpIMG_1719.webpIMG_1720.webpIMG_1721.webp

Btw,

sorry voor de crappy foto's. Deze zijn even snel met de telefoon gemaakt.

Grtz
A

Prachtig geheel Axel goeie compositie en ik vind het grondwerk ook zeer geslaagd....bovendien kan ik
nergens aan zien dat je er een tijdje uit bent geweest 😉

Ik sluit me helemaal bij Peter aan. Compositie en kleurgebruik vind ik erg mooi.

Terug
Bovenaan