KVI Queen of the Battlefield

A

Anonymous

Ola Gasten

Na de KMK in belgie had ik ineens weer inspiratie en de drive om weer eens wat te gaan bouwen en schilderen.... en misschien zelfs wel weer eens wat af te maken.

In Mol kocht ik een heel mooi figuur van een Russische tanker. En natuurlijk heeft een russische tanker een russische tank nodig.. En in dit geval had de russische tanker een grote tank nodig. Hier stap ik een beetje van mijn geloof als Duits bouwer.
Dus kocht ik een KVI van trumpeter. Ik kocht ook een heel mooi sokkeltje van de heer Jacobs.... U allen wel bekend hier op het forum
De KV I was alleen een beetje te groot voor het sokkeltje dus de volgende dag heb ik het voertuig een klein beetje gemangeld en dit is het resultaat.
De restanten van het voertuig heb ik daarna gespoten in Tamiya Acryl en ik ben begonnen met het weathering proces. De ruwe finish van de pantserplaten aan de zijkant van de toren is al opgelost en was meer wat ronddwarrelende stoffies in mijn werkplaats. De russische tekst op de zijkant is uiteindelijk handgeschildert omdat ik een van de decals naar z'n mallemoer hielp. Had het vermoeden dat de tankcrew dit zelf toch wel met de hand zou doen.
Het figuur is geschildert in Humbrol Enamel en al ben ik dan geen Gino Poppe of Jaume Ortiz ik ben toch erg tevreden met de uitkomst van mijn geklooi zoverre.

Ok genoeg gepraat hier zijn dan foto's van mijn laatste projectje de "Queen of the Battlefield".

KVI_qotb_001.jpg

KVI_qotb_002.jpg

KVI_qotb_003.jpg

KVI_qotb_004.jpg

KVI_qotb_005.jpg

KVI_qotb_006.jpg

KVI_qotb_007.jpg

KVI_qotb_008.jpg

KVI_qotb_009.jpg

KVI_qotb_010.jpg

KVI_qotb_011.jpg

KVI_qotb_012.jpg

KVI_qotb_013.jpg

KVI_qotb_014.jpg

De pistoolholster en de laarsen zijn eigenlijk de enige dingen die ik nog even moet schilderen. Verder is het figuur eigenlijk behoorlijk af. Het korrelige effect van de eerste 8 foto's heeft te maken met het feit dat ik die foto's ietwat gehaast gemaakt heb en in niet al te best licht. Ik heb moeten photoshoppen om er nog wat fatsoenlijks uit te krijgen.
Moet wel nog een zootje weathering op het voertuig zelf aanbrengen

Zoals gewoonlijk is alle feedback welkom

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Bedankt Robert , nu heb ik een idee wat je ermee ging doen maar het ziet er goed uit leuk idee zo met de koepel en zeker met de dame erop , ik ben benieuwd naar het eind resultaat .
gr Eric 😉

de sokkels zijn nog niet op 8)

Jaaaa,figuur ziet er al goed uit nu het geschildert is robert 🙂 ik heb geruchten gehoord dominique dat de sokkel gedrappeert word met een rood slipje met kant,dus dat komt wel goed. 🙂 🙂

groeten jeroen,,..

Sja, als ik commandant was van een Panzer zou ik die KV laten lopen, ik zeg het U ("nou vooruit schatje, weg jij en niet meer doen hoor!").
8)

Wat echt heel mooi aan je koepel is is het relief, super. Alleen over die tekst; ik dacht dat deze tekst niet van de bemanning in het veld was, maar van de arbeiders van de fabriek. En die heb ik eigenlijk nooit handgeschilderd gezien (maar ik zeg er gelijk bij dat ik geen Russ.kenner ben, dus hou me ten goede...).

Grtz,
Peter

Ola Gasten

Bedankt voor de replies

@ Eric...
En jij maar denken dat er een Hitlerjugend/Volkssturm figuurtje op komt te staan althans dat was wel het figuur waarmee ik in Belgie dat sokkeltje uitzocht.... Het idee om een KVI te mangelen en deze dame er boven op te zetten kwam veel later pas.
Mooi sokkeltje hoor... vakwerk.

@ Dominique
Absoluut waar dat je met een goed gesculpt figuur met goede details veel makkelijker en beter schildert. Met een mooier resultaat als gevolg... het is een behoorlijke toer om dit uit een Tamiya poppie vandaan te krijgen.
ga je die sokkel nog een kleurtje geven want dit vind ik nog niet van datte...?
De grote grap is dat jij dat ook niet hoeft te vinden want ik maak het ding niet voor jou. Hij wordt vervangen voor eentje van een donkerder kleur maar wat in het geval dat ik deze lichte kleur nou mooier had gevonden voor deze tank?

@ jeroen
Hehehehe Zouden de Russische tank vrouwen al zulke luxe hebben?

@ PE-ter...
Gentlemen on the Battlefield?
Ik zou het echt niet weten van die teksten op de zijkant van de toren. Normaal gesproken kan je aan de stijl van de letters zien dat het om spuitmallen gaat dan zijn dichte letters als de O vaak onderbroken... dit zag ik niet aan die decals daarom nam ik eigenlijk gewoon aan dat het hier om handgeschilderde letters ging

@ Mark
Het figuur is van Yosci. Maar.... IK kocht hem van Miniature people. waar ik aanvankelijk ook van dacht dat het figuur daarvan was. Later vernam ik pas dat het om een Yosci figuur ging. Weet iemand iets van het merk Miniature people af? Heb ik een recast? Zij was in ieder geval niet echt goedkoper als het een recast was.

Nogmaals heren bedankt voor de replies

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

PE-ter v. Stiphout zei:
Sja, als ik commandant was van een Panzer zou ik die KV laten lopen, ik zeg het U ("nou vooruit schatje, weg jij en niet meer doen hoor!").
8)

Wat echt heel mooi aan je koepel is is het relief, super. Alleen over die tekst; ik dacht dat deze tekst niet van de bemanning in het veld was, maar van de arbeiders van de fabriek. En die heb ik eigenlijk nooit handgeschilderd gezien (maar ik zeg er gelijk bij dat ik geen Russ.kenner ben, dus hou me ten goede...).

Grtz,
Peter
Volgens mij, ook geen ruski kenner, heb je tendele gelijk. Ze waren aangebracht in de fabriek. Maar de tekst was uniek, de 500ste tank van fabriek huppeldepup, laat de fascisten een poepie ruiken(zeer vrij vertaald) en die werdt met de hand aangebracht(altijd? Ik zou het niet weten maar ik heb foto's gezien waar de directeur van de fabriek de tekst was aan schilderen. Cheerio, Arno

Leuk vignetje Robert, en mijn favoriete onderwerp 8)

Aangaande de tekst, deze is niet compleet (althans niet zoals ik 'm ken) er staat (vrij vertaald) "verpletter het fascistische serpent"
Dit is 'mijn' versie:
hpim0223dg4.jpg

In het echt vond je vrouwen trouwens niet op de KV, maar meestal als chauffeur van de T-34, maar dat mag de pret niet drukken 😀
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat, zien we haar in Bunnik? 😉
Jan 🙂

vrouw achter de stick?

...de mooiste"tankdriver" die ik tot nog toe heb gezien.... 😀
leuk vignette voor op de schoorsteenmantel.
alleen mijn vrouw zou wel eens jaloers kunnen worden..haha

groeten thierry koorneef

Jan ,deze T34 chauffeuze staat te kijken op een schadegevalletje van een mannelijke collega,ik dacht dat jij een beetje thuis was in dat russische spul,valt me tegen,
groeten,bert

Terug
Bovenaan