KV1 Simplified Turret klaar

Eindelijk weer is wat af 🙂 Helemaal OOTB behalve de spare tracks op de fender. Deze heb ik gekregen van Jan Peters. Hoop dat jullie het wat vinden!

KV_done_001.jpg

KV_done_003.jpg

KV_done_004.jpg

KV_done_005.jpg

KV_done_006.jpg

KV_done_007.jpg

KV_done_010.jpg

KV_done_045.jpg

KV_done_012.jpg

KV_done_013.jpg

KV_done_015.jpg

KV_done_016.jpg

Cheers,

Jurjen

Jammie! Wat is er nou mooier als een lekker vieze KV? 😉
Jan 😀
ps twee lekker vieze KV's natuurlijk! 🙂

Jurjen, welke kleuren heb je hiervoor gebruikt? Ikzelf moet nog steeds beginnen met da stukje KV1. Ik heb daar trouwens de verf weer afgehaald omdat ik toch ook ga spuiten in Tamiyaverf... Lijkt me handiger voor de washes ed...

Mooi gedaan Jurjen!!!!
Heb je die nummers geairbrushed?

Leuke kit. Zelf heb ik deze vorige week ook in Ransart gekocht.

Groeten en meenemen naar A'foort,
Hugo

Bedankt voor de comments! 😀

Ben er zelf ook wel erg blij mee en ik heb er weer een hoop dingen bijgeleerd. Met name van het gebruik van pigmenten... 😀

@Jan: Gelukkig heb ik er nog 1 liggen! Die wil ik gaan white-washen met een hoop modder. Ik wil gaan proberen wat Mig gedaan heeft met zijn machtig mooie KV-2 beute panzer. Dus we zien wel hoe dat gaan lopen maar ik moet eerst ff T34 met dat ondergrondje afmaken en dan aan de FOC beginnen....

@Wezz: Ik heb drie kleuren gebruikt voor de basis namelijk: Tam Dark green, JA green en Yellow om de groen op te lichten. Ik heb eerst het hele voertuig Dark Green gespoten. Vervolgens heb ik de vlakken die normaliter meer licht ontvangen gespoten met JA Green. Ik heb de verf hiervoor verdund met veel water. Als laatst heb ik JA Green nog een tint lichter gemaakt door wat Yellow erbij te doen en dit te spuiten op de meest lichte delen. Wat voor airbrush gebruik je Wezz? Ben benieuwd naar je resultaat!

@ Nick: Bedankt! Ik leer steeds meer dingen bij en soms pakken ze goed uit....en soms ook niet 🙂 🙂 maar daar leren we weer van.... Ik ga er geen dio van maken. Wel een ondergrondje denk ik.

@ Rico: Haha, oke...dan moet ik maar ff inspiratie gaan opdoen voor een ondergrondje. Zal wel komen te staan op een zandweg oid. Jij een leuk idee?

@ Hugo: Hoi Hugo! Tijdje niet meer gezien hier..Alles goed? Ik vond het een prachtkit om te bouwen maar ik heb een aantal stomme fouten gemaakt 🙂 Tracks waren achteraf toch wel lastig te doen 😢 De idler wheels zaten al muurvast dus dat werd wel problematisch. Met als gevolg dat de tracks op een paar plaatsen brak... Maar lang leve de modder. hehehe. Wanneer ga je aan jouw kit beginnen?

@ Wezz: 20 figuren?? You crazy! hehe. Heb gister wel heleboel olieverf gekocht. Nja, vijf kleuren maar ik stond echt versteld van de prijzen. Volop duur 😢 En ik heb ook Generation 2 figuren gekocht. Echt machtig mooi spul! Dus ik ga er zeker binnenkort aan beginnen. Jammer dat het alleen duitsers zijn....... 🙂

@ Bas: Het stof heb ik gemaakt met Pigmenten. Eerst heb ik de delen waar ik stof wilde hebben gemaakt aangetipt met pigmenten. Je weet wel wat ik bedoel 😛 Alleen vind ik dit er te vaak, tja hoe zeg je dit, te 'gemaakt' uit. Vaak weinig variatie in de kleur.

Maargoed, op de plekken waar het pigment zat heb ik nat gemaakt met terpentine (sinds zaterdag eindelijk de beschikking over White Spirit 😀 ) Vervolgens heb ik dit uitgesmeerd over het hele model. Op het eerste gezicht ziet het er niet uit. Eigenlijk hetzelfde als een te sterke mislukte wash. Dus ik ga net zo lang door met natmaken => pigment verwijderen totdat het er goed uit ziet. Het vervelende is dat ik niet weet hoe het er uiteindelijk uit zal komen te zien. Als laatste stap ik ik in het midden van de fender gewoon met m'n vinger het laatste pigment verwijderd.

Ik vind het echt heel moeilijk om te beschrijven hoe ik het precies gedaan heb want ik weet meestal ook niet wat ik aan het doen ben 😉 Probeer gewoon elke keer nieuwe dingen uit en blijf net zolang bezig totdat ik er tevreden mee ben.

Iedereen bedankt voor de comments! Wordt gewaardeerd

Jurjen

Hey Jurjen,

Zeer mooi gemaakt. Je gaat er met ieder model met echte sprongen op vooruit. Doe vooral zo door.
Voor de rest weinig of niets aan te merken alleen vind ik de tip van Dominique zeer goed. Je zou dit ook kunnen verwerken in het ondergrondje.

Dirk

En niemand die 'Armorama' heeft gezien op de rechter toren zijde. Zeg is dat soms sluikreclame?

Creatief met decals. 🙂 maar wel een mooie KV.

Groetjes,
Marcel

Marcel Jussen zei:
En niemand die 'Armorama' heeft gezien op de rechter toren zijde. Zeg is dat soms sluikreclame?

Creatief met decals. 🙂 maar wel een mooie KV.

Groetjes,
Marcel

Ha ha ha...en Lonneke op de andere kant!!

Waar het hart van vol is!!

Grtz, John

Godmejaar,

Da's dus oog voor detail,...
't is dat jullie het zeggen anders had ik het er niet uit gehaald...

Jurjen,

20 en dan al zo bijdehand,...

een 3-dubbele chapeau voor d'n deze...

Rico

Mooi werk! Je hebt mooie subtiele kleurvariaties aangebracht zo te zien. Alleen de koepelslogans zijn qua historische correctheid ver onder de maat. En dat terwijl je ze zo in fotoboeken kunt zien! tsk tsk.. 8)

Heel mooie paintjob Jurjen. Zeer geslaagd vind ik de decals en tracks. Hoe heb je die laatste zo gekregen? Heb zelf ook een KV van Trumpeteer gemaakt (maar dan minder goed 😕 ). Idd een erg leuk model, voor een nog leukere prijs. Het enige lullige vond ik de roosters achterop.

Heel mooi jurjen!!
Die weathering is zeer geslaagd!

Ook ik heb een KV op de kop getikt, de Big Turret versie. Hij staat ondertussen klaar om geschilderd te worden. Door die van jou te zien heb ik er extra zin in gekregen. Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem in het groen ga doen of er een whitewash overheen zet.

Groetjes

flip

Hi Guys!

Vind het leuk dat jullie het wat vinden! 😀 Ik ga er dan nog een ondergrondje bij flanselen en dan vind ik het wel weer leuk geweest.

Tja, die slogans,.. lol Op zijn tijd een beetje gek doen. Soms nemen we onze hobby veel te serieus. Volgende KV komt Twenot erop! Promised 😀

Jurjen

Spaaaaaaaaaaaaaaaam 😛

hehe, Jurjen... Ik spuit met een evoI.I Erg lekker dingetje... Ik heb het airbrushen nog niet echt in de hand, maar de paar keer dat ik al wat proefjes gedaan heb, voelt ze toch aangenaam in men hand.
Oja, over mijn KV1 stukje komt nog een witte camolaag over 😉 Dus veel ga je van dat groen niet meer zien (op de loopbare vlakken wel)

Nu ik ga airbrushen, ga jij mooi achter je tafel zitten en een stuk of 5 figies schilderen voor deze. Goed? Ja?! Braaf zo 😛

Mooi model hoor. Mijn complimenten, Jur.
Ik vind de weathering erg goed gedaan. Komt heel overtuigend over. Die sobere russische dingen zien er toch eigenlijk geweldig uit, zeker met een afwerking als deze.
Ik moet toch ook maar eens iets russisch gaan bouwen.....als mijn voorraad Duitse en US-bouwdozen een beetje gaat geslonken is, tenminste 😢

greetz

Robert

Hi guys!

Bedankt! 😀 Pigmenten kunnen je beste vriend of ergste vijand zijn. Ik weet nooit van te voren wat het resultaat zal zijn dus ik vind het best 'eng' om ze te gebruiken. Maarja, niet geschoten is altijd mis 😀

Terug
Bovenaan