KV1 ekranami (update 14 Feb.)

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Hoi,
Hierbij verveel ik jullie nog met wat fotootjes van m'n KV1 😉
Deze KV bestaat uit 2 'afdankertjes' die ik (voor weinig) gekocht en gekregen heb 😉
De romp (KV1C van tamiya) was al gedeeltelijk geplakt, en de fenders waren eraf gezaagd. De donkere onderdelen komen uit de KV1B kit van tamiya, gecombineerd met een pe setje van eduard. Er komen fruils op, maar daar ben ik nog niet aan begonnen 😕 ik was eigenlijk, net als Sam 😉 , de onderdelen aan het uitzoeken, en opeens was hij al zover 🙂 🙂
In het eerste deel van de nieuwe KV1 boeken van tankograd staat een foto van een ekranami zonder fenders, en die ben ik nu aan het nabouwen 😉
De foto's:
Aanzicht van de zijkant. Heerlijk brute bak 🙂
kv31hl.jpg

Toren (in progress) met lasnaden van sprue, en aangepaste torenpantserplaten. Loop uitgeboord (mg) stukje fenderbracket is van waxinelichtcupje gemaakt.
kv22xt.jpg

Laatste foto is een beetje wazig 😕 maar laat de uitgeholde uitlaat zien, en de pe roosters.
kv11ju.jpg

Waarschijnlijk ga ik het niet redden om deze af te maken voor de FOC start, maar een update volgt 😉
Jan 😀

Laatste update van dit jaar 🙂
Bijna klaar voor de spuit, 1 kant moeten nog fruils op.
kv75pt.jpg

Front met zelfgedraaide antenne
kv67dx.jpg

Toren:
kv40iz.jpg

MG mount en luik
kv52rb.jpg

That's all for now 8)
Morgen begint de foc, dan ga ik ook aan de sherman beginnen. Als ik tijd over heb, ga ik hier (en met de stug IV) mee verder, anders zet ik 'm even aan de kant. Het is de bedoeling dat deze in een klein diootje komt te staan (zeg ik nu 🙄 😉 ) dus ik heb tijd zat.
Goede jaarwiseling allemaal, Jan 😀

Uiteraard wil ik m'n nieuwe airbrush ergens op uitproberen 😈 🙂
En omdat mijn sherman nog niet klaar is, heb ik besloten de KV te gaan spuiten 😉
Hij staat nu in de pré-shade, tamiya dark-brown, met semigloss black lijnen
hpim22471nx.jpg

Vanavond de eerste kleurlaag...
Jan 😀

En in kleur 😀
De foto's zijn een beetje blurry 🙄
hpim22517yn.jpg

hpim22549dr.jpg

De kleur is khaki-drab, een beetje licht nog, maar na washes en filters komt dat wel goed.
Jan 😀

veel belovend begin jan! ben benieuwd na het vervolg. de preshade zie je nog terug gelukkig. dat is iets waar ik zelf nogal ns wat moeite mee heb. de kleuren zijn nog wat licht misschien maar net zoals je al zegt zullen wat washes daar zeker verandering in aanbrengen.
ben benieuwd naar het vervolg!

grtz jeroen

Goed bezig Jan 8) . Leuke details zoals de kabels bij de lamp. Goeie tip van die waxinelichtjescups. Staan altijd standaard op m'n werkblad maar ik had nog nooit verder gekeken wat je er nog meer mee kon doen.
Kleur vind ik wel wat hebben. Volgens mij vraagt het standaard Russische groen om veel variaties.

Bedankt voor uw reacties allemaal 😀
Roy Schurgers zei:
Volgens mij vraagt het standaard Russische groen om veel variaties.
Grappig dat je dat zegt...het is me opgevallen dat 'vroege' tanks veel lichter van kleur overkomen dan 'late' tanks.
De paar kleurenfoto's die ik van KV's heb gezien laten een kleur zien die meer lijkt op grijs/groen (tamiya fieldgrey, of deze khaki-drab) dan op groen. Late voertuigen zoals de JS-2 en T34/85 lijker weer groener.
Het is inderdaad maar net wat je mooi vind op een model (zo'n fingerspitzenopjeklompengevoel, net als beschreven bij mijn OD vraag 😉 )
Ik ga 'm nog eens goed bekijken, misschien dat ik er een beetje groen overheen mist. Maar waarschijnlijk laat ik'm zo, en ga ik met washes aan de gang. De kleur is overigens wat donkerder in het echt, kijk maar naar de draaischijf onder het model, die is zwart in het echt 8)
Jan 😀

Paar foto's van de KV met de eerste washes 😉
hpim22667ud.jpg

hpim22598xb.jpg

hpim22679uw.jpg

En de tracks in de primer (humbrol sand uit een spuitbusje)
hpim22746kj.jpg

Jan 😀

Thanks mr. D 😀
Kleuren zijn dark-brown/ met semigloss black pré shade
Khaki-drab erover
Wash met raw umber met en beetje zwarte olieverf
wash met sterk verdund tamiya mat zwart 😉
Jan 😀

Hoi Paul, de volgende update kan even op zich laten wachten, want ik heb bericht dat de wielen voor mijn sherman onderweg zijn 😀
Eerst komt de FOC aan de beurt 😉
Jan 😀 -life is all about priorities...

Hallo Jan,

Strak werk man, dit ziet er aanzienlijk beter uit. Ik hield mijn hart enigsinds vast 😉 Maar dit ziet er erg mooi uit, succes met de verdere weathering.

Bas

Hé Jan, dat ziet er goed uit!!! Vraagje: die bruin-basis voor de tracks: die je dat standaard? Ik begin altijd met een donkere 'metaal'kleur (raw Umber, zwart, wat bruinigs erin wellicht) , maar ik voel misschien weer een wijziging in werkwijze aankomen... Ik ben benieuwd naar hoe je de tracks verder opwerkt! Groeten, Wim.

Heren bedankt voor uw pluimen 😳 😀
@Wim, de kleur is toeval 😉 Ik gebruik de humbrol als primer omdat deze betere hechting heeft op het metaal. Deze kleur had ik toevallig nog staan, als het groen was geweest waren ze nu groen 🙂
De tracks heb ik gisteren overgespoten in 'german grey' en vandaag komt er een laagje red brown en een wash over.
Jan 😀

boris bakker zei:
Hey Jan,

Hoe staat het met deze eigenlijk?

mzzls
Die heb ik een jaar geleden al afgebouwd, en in een diotje geplaatst. De foto's zijn verloren gegaan bij de pc crash, maar ze staan vast ergens hier op het forum 😉
Jan 🙂

Terug
Bovenaan