KV-2

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo mede-Twenotters,

Ik ben de laatste tijd aan de gang met een KV-2, en ik wou hem toch iets anders maken dan standaard uit de doos. Daarom ben ik begonnen met metamorfose. En heb ik zaag en het schuurpapier ter hand genomen om vervolgens het kitje te misbruiken. Na het bouw gedeelte de paintjob nog gedaan.

Met dit als resultaat:

Foto-KB8QTG6D.jpg

Foto-NA4QRX8W.jpg

Foto-IQZEJHJK.jpg

Foto-3HXB687M.jpg

Foto-TN87WQWQ.jpg

Foto-GQELCUSB.jpg

Foto-XLMZAIXI.jpg

Tips tricks en kritiek is altijd welkom

Gr, Reitze

Ha die Reitze,

Long time no hear....

Mooi om te zien dat jij je grenzen verlegd. Mooi spuitwerk, subtiel de KV door het midden gehakt... Ben benieuwd naar de setting.

Ook ik blijf 'm volgen.

groeten, Richard.

Lef, blijf hem volgen.

Gr. Frank

Gaaf Reitze!
Het zaagwerk ziet er goed uit. Strak en recht.
Netjes ge-airbrushed ook. Ik ben benieuwd hoe hij gaat worden.
Wel zou ik links nog dat extra wiel plaatsen (gezaagd) daar waar hij net de aanhechting mist.
Uiteraard kan dat op je ondergrondje nog.

Groetjes!

Hé Reitze, super om te zien hoe je je progressie steeds maar weer laat zien en ook dat je steeds meer progressie gaat krijgen!!! Altijd goed om wat te doen met de aangeboden hulp en opbouwende kritieken van anderen!!!! Je airbrush werk is ook met dit werk weer een stap vooruit gegaan en mooi om te zien!!!!

Je blijft een verstandig mens om alleen maar goedkope modellen (goedkoop ingekochte dozen) te gebruiken en niet losgaat op dozen van 40/50 euro het stuk maar je eerst de vaardigheden wil aanleren voordat je op dit soort dozen losgaat!!! Blijf dit vooral ook doen en maak met elk model wederom progressie en je ontwikkelen en de stap naar een duurdere doos met meer bouwuitdagingen komt dan vanzelf wel!!!

Groot respect voor je werk, durf, lef en de wil om te leren van anderen!!!!!

JW

Heren,

Dank jullie voor de complimenten.

@ Boris Bakker: Er komen inderdaad nog een stel wielen eronder. Deze plaats ik op ondergrondje , aangezien de bevestigings gedeeltes niet meer aan het model zitten.

@JW: dank je voor het compliment 😳. Goed voorbeeld doet goed volgen 😉

Groet Reitze

Hallo heren,

Ik zit momenteel een paar dagen mooi suf aan het piekeren over mijn KV-2.
De vraag die me nu speelt is: Van hoe nu verder. Washes, feading , chips en welke kleuren.
Het zal wel komen om ik meestal in de Duitse hoek blijf hangen en nu een rus maak.

Wie o wie kan mij verder helpen??

Gr, Reitze

Re: KV-2 Vraagstuk.

Hee Reitze, idd long time no see.
Ik denk dat je je technieken op Duits kunt doorzetten naar Russisch.
Chippen, wasjes ik zou niet weten waarom dit nu anders is.

Je moet je vooral per model afvragen wat je zelf wilt: stof, modder, schoon, kapot, zwaar gebruikt, roest en schade, net nieuw etc.
Komt ie op een vignette met ondergrond of kaal op een plank. Figuren erbij, etc?
Pas wanneer je dat weet kun je je 'verweerplan' opstellen.
Dus niet zomaar beginnen, eerst nadenken.

groeten en succes.

Hallo John,

Ik ben inderdaad een poosje minder actief geweest met de modelbouw, maar ik ben er weer 😀 .

Wat ik wil gaan doen met de KV-2.
Mijn idee was om de KV-2 in het water/moeras achtig gebied te zetten
Waar hij moederziel alleen achter gelaten is na een poging hem te bergen (met de sleep kavels in het water.)

Waarschijnlijk zal ik dan de underhull en tussen de wielen een vrij donkere bagger/modder moeten achterlaten. En van boven dachtik wat aan weers invloeden te kunnen simuleren.

Mocht jij of iemand anders nog ideeen hebben hoor ik het graag.

Gr, Reitze

Hoi Reitze,

Ik zou eerst het ondergrondje maken en daar de tank inzetten, kijken hoever het onder water is, water een donkere kleur geven, lekker moddermoerasachtig en dan kun je wat groene aanslag simuleren net boven het water deel en voor de rest modder en chippen zoals je een Duitser doet. Als het lang daar ligt dan kun je ook wat roest aanbrengen en wat natte plekken.

Succes!
Gr Johanna

Hoi Reitze,

Qua filters zou ik aan de gang gaan met gele en oranje tinten op de hoogste punten van je model.
Dat trekt de aandacht, en zorgt dat delen eruit springen.

Ik ben benieuwd naar de verdere afwerking.

Groet, MartinD

Hoi Sven,

Ik had het scenario in mijn hoofd, dat het grote monster net is achtergelaten door zijn rusische bemanning. Misschien dat ik er nog een Ivan bij zet. Maar dat weet ik nog niet zeker.

Gr, Reitze

He Martin,

De KV-2 heeft even stil gelegen, maar ik ben gisteravond na het verzamellen van de moed voorzichtig begonnen de filters.
ik heb zeker wat gehad aan jou tips.

Nu vraag ik mij alleen nog 1 ding af leg je filters in meerdere laagjes of in 1 laag ?

Groet Reitze

Hoi Reitze,

Filters doe je in eerste instantie in een laag per keer.
Als je meerdere lagen tegelijk, of kort na elkaar doet, lopen de kleuren in elkaar over.
Tip: houd een föhn bij de hand, om de filters snel te laten drogen.
Na een dag goed drogen, kun je een tweede filter over de vorige zetten als je wilt.

Groet, MartinD

Hallo mede-Twenotters

Even een kleine update van mijn werk aan de KV-2 .
Ik ben de laatste paar weken bezig geweest met filters (dank je voor de uitleg MartinD) en washes op de hull met dit als resultaat.

Foto-NC6P8WZS.jpg

Foto-YE6S7SHJ.jpg

Foto-VUVCFEHQ.jpg

Foto-YVEJYTUH.jpg

Kritiek en tips zijn altijd welkom

Gr, Reitze

Goed werk Reitze!
Goed verweerd en een mooie doffe/ gebleekte kleur.
Ik zou nog een klein beetje met stof werken (bescheiden) en er verder niet al te veel meer aan doen.
Gaat helemaal goed komen zo. 😀

Groetjes!

Hoi,

Heb het model live gezien op een bouwavond en zoals ik daar al zei het ziet er goed uit, je ziet de vorderingen in je werkproces. Rustig verder gaan met verween komt het vast goed.

Gr Johanna

Hoi Reitze,

ziet er goed uit hoor. rode filter op de romp en groene op de spatborden volgens mij?
Hoe ziet het geheel er uit, met koepel en onder de hoek die je wilt?

Groet, MartinD

@ Boris: Er komt zeker nog een beetje pigment, maar welk welk soort weet ik nog niet. ( suggesties)

@ Elco: Dankje 😳

@ Johanna: Dankje voor het complimenten, en ik doe zeker kalm aan door

@ MartinD: Ik heb de onderkant en de zijkanten van romp een blauw filter gegeven. de spatborden, bovenliggen de plaat voor en bovenste deel van de romp hebben een geel filter gehad. Het vlak waar de koplamp aan bevestigt zit heb ik een rood filter geven. Verder heb ik om de hogere delen (luiken ect,) op de boven kant een plaatselijk blauw filter gezet om wat diepte werking te krijgen. De turret is de volgende fase en is dus nu aan de beurt. Nogmaals hartelijke bedankt om het filteren mij te leren.

Groet Reitze

Terug
Bovenaan