KV-2 1:72 Trumpeter [Eindplaatjes]

Hallo allemaal,

Ik had al eens wat neergezet op dit forum maar nooit echt onderhouden. Nu wil ik dat wel gaan doen dus dacht ik laat ik eens mijn laatst afgeronde model laten zien. Tips of trucs altijd welkom.

_MG_6575.jpg

_MG_6579.jpg

_MG_6583.jpg

_MG_6588.jpg

_MG_6590.jpg

_MG_6596.jpg

Dus mijn eerste model van het jaar is af. 🤣
Kornelis

Ha die Kornelis,

Gezien je leeftijd vind ik dit een geslaagd project 🙂 !

Wat mij opvalt is dat je scherpe foto's maakt, ook als je dit 1/72 model van zeer dichtbij fotografeerd. Wel zijn ze wat donker. Misschien een lamp achter een laken op de KV-2 en de achtergrond gericht, op die manier kan je zonder fotostudio je model belichten zonder dat het gelijk overbelicht is.

Verder zitten de decals er goed op (geen film/silvering te zien). Jammer van de veeg op de toren.

Wat betreft je stof/modder: ik houd er rekening mee dat je waarschijnlijk geen volwaardig inkomen hebt, dus pigmenten, washes, filters enz. van professionele makelaardij (zoals AK en MIG) zullen niet zo snel bij jou op je bouwtafel staan. Neemt niet weg dat je één en ander nog wel kan verbeteren. Probeer het zand dat je hebt gebruikt wat meer kleurvariatie te geven door heel verdunde (olie-)verf als een soort filter over het zand te laten vloeien. Maak gebruik van de zgn. "capillaire werking" en laat de verf uitvloeien. Denk ook eens na over hoe- en de plaatsen waar je het zand aangebracht hebt. De wielen bijv. hebben op deze schaal namelijk best wel veel zand waardoor je weinig detail meer ziet. Dat is jammer en doet afbreuk aan je inspanningen.

Er zijn nog wel wat meer zaken die je zou kunnen doen zoals een drybrush en accessoires, maar belangrijker is dat jij je goed voelt bij je hobby en dat je modellen afmaakt. Met de tijd worden je vaardigheden en je modellen vanzelf beter.

groeten, Richard.

Hallo Richard,

Ten eerste bedankt voor je reactie.
Richard Cramer zei:
Wat mij opvalt is dat je scherpe foto's maakt, ook als je dit 1/72 model van zeer dichtbij fotografeerd. Wel zijn ze wat donker. Misschien een lamp achter een laken op de KV-2 en de achtergrond gericht, op die manier kan je zonder fotostudio je model belichten zonder dat het gelijk overbelicht is.

Mijn vader heeft deze foto's samen met mij gemaakt. Hij foto grafeerd al heel wat. Het is idd hier en daar wat donker. Ik zeg het wel tegen hem. 😉
Richard Cramer zei:
Jammer van de veeg op de toren.

Hier heb meer over gehoord. Ik heb het er zelf opgemaakt. Om de reden dat er iets bij langs is geschaafd het kan misschien wel wat beter idd maar het is zo bijgewerkt. Dus dat kan ik wel even doen. 🙂
Richard Cramer zei:
Wat betreft je stof/modder: ik houd er rekening mee dat je waarschijnlijk geen volwaardig inkomen hebt, dus pigmenten, washes, filters enz. van professionele makelaardij (zoals AK en MIG) zullen niet zo snel bij jou op je bouwtafel staan.

Haha ik heb laatst nog heel veel Mig Pigmenten gekocht. Ik heb alleen maar MIG pigmenten gebruikt voor mijn modder. Zelf vind ik heel veel modder op de Russische tanks mooi. Want wanneer daar regen seizoen begon was er veel modder waar de Russische tanks makkelijk over kunnen eigenlijk vind ik dit nog niet eens zo heel veel. Maar dat is ook kwestie van smaak, maar je hebt zeker een punt.

Ik heb mijn model nog wel gedrybruscht maar dat valt bijna niet meer op door het stof. bedankt Richard. 😀

Kornelis

Hoi Kornelis,
aan de goeie tips van Richard heb ik nix toe te voegen.

Intussen ben je alweer bezig met een Hetzer (had de KV nog niet gezien..)
Wil enkel even zeggen dat je KV-2 er prima uitziet
bravo_zpse8aefded.gif

mazzels 😉
Peter

Terug
Bovenaan