KV-1 update 4-4

Richard Polderman

Lid van de TWENOT
Om eens gezellig met de andere KV bouwers mee te doen......

Deze is rudd gebouwt en is puur om mijn verweertechnieken op bot te vieren. Voorlopig heeft deze alleen nog zijn eerste groene jasje en zoals op de foto's te zien is is deze nog niet overal dekkend. Dus daar moet nog ff een paar keer overheen waarna ik er met lichtere kleuren overheen ga.

k1.jpg

k2.jpg

Niks bijzonders. alleen een klein beetje evergreen op de zijkant van de hull aangebracht.
k3.jpg

k4.jpg

k5.jpg

k6.jpg

Richard

😀 Ik word gek! 🙂 🙂
Weer een KV! 😀 Goede start Richard, laat snel meer zien 😉
Jan 😀

KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV KV

Woeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii 🙂 🙂

Lol, nee alle gekheid op een stokje. Ziet er goed uit! Houd ons op de hoogte

Jurjen

B. Hermsen zei:
verf 😀 😀 😀

Groeten,

Bas
🙂 Dat zie je van mij ook niet vaak geloof ik hè 🙂

Heren dank u. Morgen ga ik eerst een goeie lamp aanschaffen voor bij de spuitcabine. dacht dat ik de KV behoorlijk dekkend had gespoten, maar dat viel toch behoorlijk tegen. Komt oa doordat ik op zolder(waar de spuitcabine staat) zeer slecht licht heeft.

Groet,

Richard

Vanmiddag en vanavond lekker zitten spelen met de airbrush. Heb eerst een donkergroene basislaag op gespoetn daarna olijfgroen en die vervolgens weer lichter gemaakt en gespoten en weer lichter gemaakt etc.etc. De kleuren heb ik stiekum een beetje afgekeken uit andere topics. Ik weet gewoon niet welke kleuren ik anders moet nemen. Hierin ben ik ontzettend slecht. Maar na een tijdje airbrushen hieronder het voorlopige resultaat. De foto's zijn met de flits genomen en komen redelijk in de buurt zoals de kleuren in werkelijkheid zijn. Had eerst met verlichting geprobeerd en daar kwamen de kleuren wel erg slecht uit. Zelf ben ik er voorlopig best tevreden over, maar op of aan merkingen zijn natuurlijk van harte welkom.

Groet,

Richard

k7.jpg

k8.jpg

k9.jpg

Mooi resultaat Richard!! Is je goed gelukt! mooi overgang van de kleuren.
En ja dat afkijken is juist het mooie van het foto album denk ik.... 😉

Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken.

groeten

Paul Scholten zei:
dat ziet er zeker goed uit ik ben benieuwd hoe het verder verloopt met washes en filters die ongetwijfeld meerdere kleur schakeringen gaat brengen . 😀
Niks aan toe te voegen 😉 😉
Jan 😀

@ Boris, Paul, Jan, Dank jullie 😀

Eerst moeten er nog een paar puntjes worden bijgewerkt welke niet op de foto te zien zijn. Dit weekend ga ik spelen met washes. Ben het hele weekend thuis dus tijd zat. Is het al weekend? 😛 8) 🙂

Richard

Gisteravond weer fijn zitten spelen met de airbrush en het onderstel en een heel klein beetje van de fenders in een stoflaag gezet. Eigenlijk was dit niet de bedoeling, maar gistermiddag tijdens mijn werk bedacht ik mezelf dat een stoflaag op de tank wel leuk kon zijn. 8) Denkwel dat er nog een klein beetje moet worden bijgewerkt. De foto's zijn niet helemaal perfect, ze zijn wat donkerder dan het origineel. As usual zijn op en aanmerkingen van harte welkom.

Richard

k10.jpg

k11.jpg

k12.jpg

k13.jpg

k14.jpg

Hoi Richard,
Ik ben bang dat je de 'stoflaag' veel te dekkend hebt aangebracht. Bovendien is alleen de onderkant gedaan, terwijl stof in het echt over het hele voertuig zou komen te zitten, met het meeste onderaan. Ik zou er nog een beetje van de basis kleur(en) overheen zetten, en dan opnieuw 'misten', en dan de bovenkant ook lichtjes meenemen 😉
Jan 😀

ik ben ook niet zo gek op gespoten dust-lagen

persoonlijk vind ik dat je geen betere resultaten kan halen dan met pigmenten, het effect is subtieler en minder hard

mss dat je over deze laag nog pigmenten kan aanbrengen, kan geen probleem zijn...

mvg
Dominique

Hallo Richard,

Zoals Jan ook al aangeeft vind ik het stof ook te dekkend aangebracht. Het lijkt nu meer op een modderlaag, zonder structuur. In mijn ogen oogt het raar omdat:

- Het stof te dekkend is aangebracht op de aandrijfwielen en de ruimte tussen de loopwielen en return rollers.
- Er "normaal" gesproken geen stof (in de vorm waarin jij het hebt aangebracht) zo hoog op de romp komt en op de spatborden. Het stof op de spatborden zou ik verwijderen en de voor en achterzijde bijwerken met groen.
- Je een algehele stoflaag op je voertuig mist. Deze kun je aanbrengen door heeeeeeeeeeeeeeeeeel (jij snapt hem wel) erg verdunde verf van een grotere (15-30 cm) afstand te spuiten over je model.
- Less is more, je hoeft maar heel weinig stof aan te brengen om al een stoffig effect te verkrijgen.

Groeten,

Bas

Heren,

Dank jullie voor de commentaren. Hier kan ik wat mee. Mijn gedachte was eigenlijk een voertuig wat een tijdje door stoffig terein had gereden en had gehoopt hierbij een aardig resultaat te halen....niet dus. Maar dat geeft niks, hier leer ik alleen maar van. Ga het "stoffige" gedeelte eerstw eer in de groene verf zetten die vervolgens weer lichter maken etc. etc. En dan nog voorzichtiger een stoflaag proberen aan te brengen. Wish me luck 🙂

Richard

De KV staat weer in een groen jasje. Morgen ga ik heeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig proberen een stoflaagje erop te spuiten. maar......
B. Hermsen zei:
- Je een algehele stoflaag op je voertuig mist. Deze kun je aanbrengen door heeeeeeeeeeeeeeeeeel (jij snapt hem wel) erg verdunde verf van een grotere (15-30 cm) afstand te spuiten over je model.

.......betekent dit dan ook op alle delen van het voertuig een stoflaagje of bepaalde delen ook niet?

Groeten,

Richard...die het eerst op een stukje evergreen gaat uit proberen 😉

Hey Richard,

De truck is om van beneden naar boven toe te werken. Het gaat erom dat je een egale overgang krijgt. In je vorige post zag je duidelijk een tweedeling. Als ik jou was dan had ik ervoor gekozen om op het onderstel heel weinig stof aante brengen en aan de bovenkant weinig tot niets. Dit omdat een aangebrachte stoflaag via de airbrush niet geschikt is voor een algehele dekking van je voertuig. Het is een eerste stap. Verdere stof kun je ook met filters en hele lichte washes bereiken. Hier heb je ook meer controle over.

Groeten,

Bas

Vandaag een heeeeel dun stoflaagje over de KV gespoten. Volgens mij is het nauwelijks zichtbaar, maar das niet erg. Wat het stof betreft laat ik het hier nu even bij en ga dat straks met pigmenten wat meer onder de aandacht proberen te krijgen. Nu eerst eventjes goed laten drogen en vandaag beginnen met een wasje. de kleuren zijn iets lichter dan het origineel...op mijn monitor althans.

Richard

k15.jpg

k16.jpg

k17.jpg

Afgelopen paar dagen de eerste washes op de KV gezet. Tis alleen nog op het motordek, dat kwartronde gedeelte wat erachter zit en de koepel. Een gedeelte heb ik zelf gedaan en een gedeelte met hulp van Bas. Mij danken u 😀 . Denk niet dat de wash op alle foto's even goed te zien is.

Richard

k18.jpg

k19.jpg

k20.jpg

k21.jpg

k22.jpg

Hallo Richard,

Ja dat was leuk prutsen! Ik kan alleen maar melden dat de foto's geen recht doen aan de subtiele wash van Richard. Geloof mij, het ziet er erg strak uit in het echt.

Groeten,

Bas

Hoi Richard,
Helaas laten foto's de werkelijkheid vaak niet goed zien 🙄
Maar wat ervan zichtbaar is ziet er goed uit.
Jan 😉

@ Bas: wanneer is de volgende avond? 🙂

@ Jan: Dank je. Nu dat ik weet dat de wash goed is gelukt begin ik er zelfs plezier in te krijgen 😀

Tja, en het fotograferen........weet wel hoe ik een goede opstelling moet maken, maar heb de juiste verlichting nog niet. Die komt als het goed is morgen. maar ik kan ook nog steeds niet goed overweg met een digicam 😕

Richard

Richard Polderman zei:
Tja, en het fotograferen........weet wel hoe ik een goede opstelling moet maken, maar heb de juiste verlichting nog niet. Die komt als het goed is morgen. maar ik kan ook nog steeds niet goed overweg met een digicam 😕

Richard,

Ik ben geen topfotograaf, verre van dat. En ik weet ook niet alle geheimen van een digicam, maar waarom probeer je hier niet eens wat mee uit? Ik heb zelf een simpele Fuji A303, met 3.0 megapixel. Deze heeft drie instellingsmogelijkheden; wel/geen flits (staat standaard uit), belichtingscorrectie en witbalans. Als ik hiermee met dezelfde pose, belichting en bijlichting ga werken, wordt elke foto verschillende qua toon, kleur, etc ... hiervan zoek ik dan goede foto's uit die het best het model weergeven.

Met bouw, verf en weathertechnieken wil iedereen nieuwe dingen leren en experimenteren. Dan zou dat met foto's toch ook moeten kunnen???

Groeten, M

Richard, lees anders dit artikel van Marcel Jussen eens door: http://www.twenot.nl/digitaal.htm

Jan 😀

Heren,

Zal het artikel van Marcel eerst eens goed doorlezen. Vreemd genoeg is het mij wel eens goed gelukt om goeie foto's te maken. Zie mijn leo2 in het fotoalbum. Althans, ik vond ze goed 8) . maar heb nu goeie belichting en zodra er weer genoeg is voor een update ga ik weer een poging wagen om goeie foto's neer te zetten.

Richard

Terug
Bovenaan