Koplamp glas hoe te maken

Max Laoh

Lid van de TWENOT
Interesses
Wielvoertuigen, NL, Koude oorlog en alles rond om Genie
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
  3. 1:87 (H0)
Nu bezig met
DAF YAZ2300 (Raamsdonk), Mercedes TropCo en figuren rond deze modellen.
In mijn zoektocht naar lensjes/koplamp glazen voor mijn 4-tonner YA-4440 dacht ik het ei van Columbus gevonden te hebben. Ik heb een soort van mal gehaald bij onze Chinees vriend meneer Express. De gebruiksaanwijzing is kort :
1771331302452.webp
Het malletje heb ik proberen te fotograferen, zie bijlage. Als het goed is zie je de structuur wel, maar het is lastig te fotograferen.lenzen_mal.webp
Heeft iemand hier een idee wat ik zou moeten gebruiken als "kristallen druppelaar" zoals de text aangeeft. zou het bijvoorbeeld met Micro Kristal Klear kunnen? Of lijmt zich dat vast aan de mal? Is een of ander Resin product wellicht de oplossing?
Of nog generieker, hoe komen jullie aan koplampglaasjes. Voor wat ik nodig heb 5,5mm doorsnee.
De modellen van Robert Jan gebruiken een soort matte lensjes iemand een idee waar die te koop zijn?
Elk advies is welkom en om wat context te geven ik ben niet een doorgewinterde modelbouwer. maar probeer wel zo veel mogelijk te verbeteren dus zeer bereid om te leren.
Max

Bas Hermsen dat ziet er erg fraai uit. Wellicht nog boven mijn pet, maar begrijp ik nou goed dat je in principe het glaasje uit een stuk transparant plastic hebt gestanst? (en zo te zien ook nog een waas met iets hebt gekleurd)?

Ja blisterverpakking gebruiken en een hollepijp. Die kan je kopen in de bouwmarkt. Dan een negatief maken in een stuk hout, bijvoorbeeld een 8 of 10 mm boor. Hierna leg je het uitgestansde plastic schijfje in de negatieve mal en druk die in met een puntig houten voorwerp, een achterkant van een kwast bijvoorbeeld. Klaar is Max 😄

Ha Bas dit ziet eruit of ik het kan! Dank voor de uitleg.

Terug
Bovenaan