Konrad 1 Hongarije 45

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Het is weer een poosje geleden dat ik hier op het forum wat gepost heb!Ik ben al enkele maanden bezig met een pz 4 ausf J.De poses zijn gebaseerd op een originele foto gedurende Konrad 1 januari 45 in Hongarije.
De pz en grenadiers zijn van de 3e Totenkopf div.
De grenadiers zijn allemaal evolution figuren die ik aangepast heb met Magicsculp.

Dit is de foto waar de scene op gebaseerd is:

Dit zijn de figuren voor het sculptwerk:

En deze erna:

De figuren zijn inmiddels allemaal geschilderd:

De PZ IV wordt voorzien van een 3 kleurencamo en een whitewash.

Ik had met dit projectje ook deel kunnen nemen aan de FOC maar ik had deadline dan nooit gehaald daarom maar via deze weg 😉

groet,Roger

Re: Operation Konrad 1

Hoi Roger,
wanneer start je met lesgeven in sculpten?
Ik meld me hierbij vast aan als je eerste leerling. 8)
Klasse! Weer een echte en herkenbare "Hurkmans-stijl".
Groet,
Willem

Inderdaad een zeer herkenbare stijl.
Wat kan ik zeggen? Hetzelfde niveau als de vorigen? Onnavolgbaar hoog?

Dank voor jullie reacties!

Willem,in het najaar heb ik weer wat meer tijd,tegen die tijd maar eens een datum prikken om wat af te spreken!

Ik ben intussen weer een stapje verder,tank heb ik in 3 kleurencamo gespoten en heb een whitewash met de haarlakmethode aangebracht.

Ben nu met het weatherproces begonnen:

Heb tot nu toe alleen een mixje van van dijckbruin,indigo en krimson olieverf gebruikt.

volgende stap is wat highlights aanbrengen!

groet,

Roger

Hi Roger,

Wordt weer een toppertje! De Zimmerit ziet er ook erg goed uit, gemaakt met acryl plamuur zo te zien?

Mvg,

Vincent

Dus hier ben je meebezig Roger 😉 😉 De figuren en alles erop en eraan is strak geworden en mooi om deze foto nu in schaal te zien. De Pz.IV als werkpaard van de duitse wehrmacht blijft toch een super mooie tank om te bouwen en kan je heel veel kanten mee op. Heb je atak zimmerit nu met houtlijm vastgemaakt of op andere manier?? De setting zoals je hem op je eerste foto's hebt staan of daarin nog een aanpassing gedaan?

Ga je nog de figuren erbij zetten die je heel sumier kan zien op de orgineel foto?

Gr.JW

Johanna,Thanks!
Vincent,Het is inderdaad zoals JW al aangaf de zimmerit van Atak.Het was voor mij de eerste keer dat ik deze gebruikt heb,het werkt perfect!
JW,ik heb de zimmerit met superglue verlijmt,wel in 1 keer goed aanbrengen! 😉 Ik wist eerlijk gezegd niet dat het ook met houtlijm ook bevestigd kon worden.
De setting blijft zoals het eerste idee,ik heb nog even overwogen om de mannen op de grond erbij te maken maar uiteindelijk besloten om het centrale punt te focussen op de grenadiers.

De omlijsting is klaar om gebeitst te worden en het dode paard dat langs de weg komt te liggen heb ik ook geschilderd.

Groet,

Roger

Ja kan inderdaad met houtlijm om de risico's te vermijden met de 10-secondenlijm. Mooi om nu ook je totaal overzicht te zien met het landschap.

Gr.JW

Complimenten Roger, 8)
Uitstekend gedetailleerd en waarheidsgetouw kleur gegeven.
Weer een topdiorama welk uitnodigt om vaak effe te bekijken.
(mogelijk is het paard naar mijn bescheiden menig nog wat te clean ?, meestal heeft een paard in deze omstandigheden door de modder gezwoegd om vervolgens dood neer te vallen. Misschien wat modder en een vuile deken ?)

De focus moet idd op de panzer/manschappen liggen. (mogelijk nog een Hongaarse wegbewijzering deels in de modder/subtiel onder het paard ?)

Kijk al uit naar het eindresultaat !!
ps
is de lijst /omlijsting een bestaande lijst of zelf gemaakt ?

Hoi Thijs,

bedankt voor je reactie!Het paard wordt nog voorzien van pigment etc zodra ik het grondwerk heb aangebracht.De omlijsting heb ik zelf gemaakt van houtprofiel en balsa.

Groet,

Roger

Roger, wat kan ik nou nog toevoegen ? Het enige wat ik kan bedenken is dat de emmer wel erg netjes rond en zonder deukjes is. Poeh is me dat een observatie...of niet ?
Zoals van jou te verwachten weer een prachtige setting.

Indrukwekkend weer Roger !

Er is altijd wel wat te vinden op het gebied van commentaar :
misschien met putty de ribbenkast van het paard laten zien ? (om de misere te benadrukken ?).

have fun !

groetje 😉

Na een pauze van een paar maanden ben ik sinds kort weer verder gegaan met mijn panzer.Het schilderwerk van mijn pz is klaar!Hierbij enkele foto's van het eindresultaat.
tp://s242.photobucket.com/user/rogerhurkmans/media/IMG_0993_zps6a719046.jpg.html]
IMG_0993_zps6a719046.jpg
[/URL]

Op of aanmerkingen zijn welkom 😉

Groet,Roger

Groet,Roger

Wederom weer heel erg mooi Roger.

Ik blijf me echter verbazen hoe herkenbaar jou gezichten zijn. Ik weet nog steeds niet waar het hem in zit maar ze lijken van die bolle wangen te hebben.
Je blijkt ook iets te hebben met vermoeide Duitsers op terugtocht. 😉 Hoe dan ook ik hoop je werk weer life te kunnen bekijken want dat geeft toch dat beetje extra.

Ik ben benieuwd wat je volgende werkje wordt. Je gaat in ieder gevaal veeeeeeeeeeeel sneller dan ik. In mijn geval mag ik blij zijn als alleen maar het intrieur af is de komende maand van de Sd.Kfz.251/21. En de buitenzijde zal ook nog wel een maand of wat tijd in beslag nemen. 😳

Hoe dan ook weer mooi werk en tot snel

Marcel 😀

Hoi Thijs,

Bij mij mislukt ook wel eens wat 😢 ...ik heb het diorama wel afgewerkt maar was er zelf niet over tevreden en heb deze daarom maar op zolder gezet! Het is de bedoeling om nog wel een nieuwe poging te wagen maar had even zin in iets anders vandaar mijn nieuwe project 😉

Groet,

Roger

Hoi Roger,
Begrijpelijk en geruststellend voor anderen dat er ook wel eens wat niet erg goed lukt hahahaha 😉
Wel zonde want het was tot dusverre weer een meesterstuk. 🙄

Zoals vele modelbouwers... de tijd is een remmende factor op de vele ideeen in het hoofd 🙂

Terug
Bovenaan