Koning van Jeruzalem

Hoi iedereen,

Hierbij een foto van het figuurtje dat ik nu aan het schilderen ben. Hetis 54mm, witmetaal en van Andrea. Het is de hoofdrolspeler uit de film "Kingdom of Heaven". Meestal zie je hem in zijn rood/witte tuniek, dus moest ik hem in het blauw doen. Op de moment benik bezig te proberen nog iets deftig van de heraldiek te maken. Zoals altijd is alles met acryl gedaan.

Alle opmerkingen zijn vanharte welkom.

Groetjes,

Gino

1.jpg

thanks

Hoi Gasten,

bedankt voor de reacties!!!

Hoi Dominique,

Ja, ik vind ook dat hij wat op de Marijn lijkt. Of dit nu een compliment is voor de Marijn weet ik zo nog niet 😉

Hoi Pascal,

Misschien ken je de heraldiek van op de filmposter van Kingdom of heaven? Het heeftin ieder geval met de kruisvaarders te maken en zou het embleem zijn van de koning van Jeruzalem.

Ik doe ook graag een zijstap naar de tanks, alleen struikel ik bij het spuitwerk 😳

Groetjes,

Gino

Nou, ik weet het niet meer; heb onlangs van de bib een boek gehad met allerlei heraldiek in...
Maar je weet toch wie eigenlijk de eerste koning van jeruzalem was...onze eigenste godfried van bouillon; maar die stierf reeds vlug en werd opgevolgd door zijn broer boudewijn...
de kruistochten is nog zo een interessegebied van mij...
Maar in verband met godfried of boudewijn is deze heraldiek mij nog niet opgevallen...
Maar weet je waar ik hem misschien mee verwar : seil models heeft een byzantijnse cavalerist; ik dacht dat op het schild van die figuur iets gelijkaardigs staat...
pascal

Het was niet de byzantijn van seil maar deze figuur :
455.jpg

blijkt ook "king of jeruzalem" te heten...
wist dat ik het onlangs ergens tegegekomen was...
Ziet er ook een mooi figuurtje uit...
Maar ja, bijna beurs in willebroek, kom ik nog eens langs aan je stand...
pascal

Gino,
ik weet dat je het figuurtje naar de film maakt; maar de heraldiek is dus inderdaad verkeerd...en ook aan de kleding zou er een en ander niet kloppen volgens de "kledingvoorschriften" van die tijd...
Hier vind je er meer over; interessant artikel; heb de film nog niet gezien, maar als je dat artikel leest kijk je wel anders naar de film denk ik...
http://medievalbritain.cis.to/pipermail/lmb/2005-May/068296.html
pascal

Terug
Bovenaan