kleine impressie ondergond T34 *update 2*

Halloi!

Eindelijk de moed gevonden om weer aan een ondergrondje te gaan werken. Afgelopen uurtje even bezig geweest met het onderstaande. Geen idee wat ik voor ondergrondje zou willen maar dit is er uit gekomen. Gewoon een grote rots met wat gesteenten en dergelijke. Ik laat het ff een nachtje drogen en dan ga ik het schilderen. Dan komt er nog wat gras, struikjes etc bij.

T34_Ondergrond_002.jpg

T34_Ondergrond_003.jpg

Altijd rommel, lol

Morgen een nieuwe update met betere foto's!

man wat een lelijk boompie 🙂 🙂 🙂 ... 😉

ik zou de stekels eraf halen , dan ziet hij er normaal iets beter uit

doe je er nog blaadjes op ??

het ziet er al goed uit zo, ben benieuwd naar meer...

ik zou de tank iets naar linksachter draaien om de compositie iets beter te maken, nu staat hij naar mijn mening iets te veel vooruit

cheers
Dom

Hey Jurjen,

Leuke opzet zo. 'K vind he terg jammer dat je niet aan figuren doet, maarja ieder z'n eigen sores hé...
Want dit zou erg goed staan achter je tank... een beetje schuilende grenadiers er achter laten mee lopen met de tank terwijl een Sniper achter de rots wacht op het goede moment om een Russisch MG team uit te schakelen. Ghehe m'n fantasie slaat op hol.... 😱

Nee ziet er goed uit tot zo ver!!

groeten

Yoos,

Figuren? ssssssssssssssssssssssssst 🙂 🙂 Maar ik geef je gelijk, brengt leven in de brouwerij maarja, ik zal ze toch echt zelf moeten schilderen...... 😢 🙂

Ik begrijp mezelf niet, waarom heb ik de tank niet met de voorzijde naar de kijker toe geplaatst? Ziet er veel beter uit IMHO 😀

Goed idee Dominique van die boom. Ik ga het ondergrondje zoveel mogelijk aan de tank aanpassen. Dus het wordt een stoffige en dooie boel. Ik denk dat ik de boom geen gebaderte ga geven, of misschien verdorde blaadjes,...keuzes, keuzes keuzes 🙂 Nja, we zien wel....

Jurjen

Boe!

Ben weer wat verder gegaan met het ondergrondje. Is nog niet zo heel spannend (zal het niet worden ook 😛) Heb de basic dingen geschilderd zoals de rotsformatie en de grond. Maar daar moet ik nog aan verder werken. Heb ook nog wat statisch gras toegevoegd est ik ook nog moet schilderen trouwens.
T34_Ondergrond_1.jpg

T34_Ondergrond_2.jpg

groetjes Jurjen

Hoi Jurjen,

Ik sta altijd weer versteld van de snelheid waarmee je je erg goed uitziende ondergrondjes maakt. Vooral de rotsen zien er erg realistisch uit en het geheel is qua kleuren ook er goed in balans. Succes met het afwerken van je boom.

Groetjes
DIRK

Heehooo 😀

Bedankt voor de comments! Ik zal de toppen van de boom dan inderdaad nog ff aantippen met een wash. Ik ga er denk ik toch een paar blaadjes aan maken. Nee man, ik heb het weer helemaal gevonden de ondergrondjes 😀

Ik had alleen het gras van te voren moeten aanbrengen. Het past nu niet meer mooi met het ondergrond. Ik zal de spuit er nog is een keer overheen moeten halen dus. Verder moet ik nog wat meer leven op de rots aanbrengen zoals mos enzo. Maar dat moet wel heeeeeeeeel klein zijn dus daar moet ik nopg ff over brainstormen.

Bedankt guys!

Ps. D.: Niet liegen, iedereen kan dit maken! 😀

Jurjen, waar dat mij onmiddelijk doet aan denken is van dat "strooigras" voor modelbouwtreinen...dat zijn allemaal kleine vlokjes, en zelfs de kleur is ongeveer hetzelfde...eens gaan kijken in een treinenwinkel alhoewel ze dat soms in modelbouwwinkels ook wel hebben...
pascal

pascal bastiaens zei:
eens gaan kijken in een treinenwinkel alhoewel ze dat soms in modelbouwwinkels ook wel hebben...
pascal

zoals die bij ons in Aalst maar dat is wel wat verder voor jou he Jurjen 😉 . goed gezien Pascal. Heb zo ook een hoop van dat spul liggen...

Ik sta echt versteld van dat ondergrondje van je. Een heel leuke rots! Hoe heb je dat ding eigenlijk gemaakt?
Ja de enige opmerking is het boompje.
BTW: een mooie werktafel!

greetzz

Hendrik

Ola maatje!!

Ziet er verdomd goed uit. Het gras zou ik niet meer aanraken dat ik van jou was... Het ziet er echt goed uit zo!!

voor dat mos zou ik idd eens kijken naar zo'n vlokken... Moet wel goedkomen, maar niet té doen... Daar is je rots te mooi voor... En zeg idd eens hoe je die gemaakt hebt!!!!

Trouwens makker, Dit schreeuwt om een figuur eh 😛 Of mss wel meerdere 😈

pascal bastiaens zei:
Jurjen, waar dat mij onmiddelijk doet aan denken is van dat "strooigras" voor modelbouwtreinen...dat zijn allemaal kleine vlokjes, en zelfs de kleur is ongeveer hetzelfde...eens gaan kijken in een treinenwinkel alhoewel ze dat soms in modelbouwwinkels ook wel hebben...
pascal

Doh, whahaha....je slaaat de spijker op zijn kop. Ik zat maar te denken en te denken. Heb ik dat stomme spul gewoon op mijn plank liggen. 🙄 🙂

Ben er net nog wat verder mee gegaan. Heb XF-10 flat brown sterk verdund met water en het gras wat meer ingeblendt met de ondergrond. Vervolgens nog wat flesh (geweldige stofkleur!) gespoten voor de highlights. Ben stiekem wel heel erg content met het resultaat. En om Bob Ross te quoteren: We don't make mistakes, just happy accidents 🙂

Alle gekheid op een stokje, ik zal morgen nog wat nieuwe foto's schieten. Heb gemerkt bij m'n camera dat ik dat echt onder natuurlijk licht moet doen anders hebben de kleuren een heel vertekend beeld.

Een figuur....m'n geweten begint echt te knagen 🙂 hehehe. Verder moet ik nog wat dingetjes doen aan de tank. Zoals de tracks hier en daar aantippen met een metaalkleur en nog wat details op de tank plaatsen zoals spare tracks en misschien nog wat ice cleats. (geen idee of ze die ook bij zich hadden op een zomer tour?)

Echt hartstikke bedankt voor de comments!

Cheers!

Jurjen

Jurjen,

Ik gebruik voor mos altijd Woodland Scenics fine turf. Het is een heel fijn schuimmateriaal, net grof genoeg van struktuur om mos na te bootsen.
Het is niet zo hel groen als de kleur die jij wilt, maar het is goed op kleur te spuiten.
Kijk eens op de site http://www.woodlandscenics.com (als die weer in de lucht is).
In Nederland te koop bij sommige treinenwinkels, of anders http://www.conrad.nl bestelnr.210496-89 (sorry, de site linkt niet door)
Denk er wel aan dat echt mos veel vocht nodig heeft. Jouw dio ziet er nogal droog uit. Ik denk niet dat daar veel mos zal groeien.
Je kunt proberen wat accenten op de rotsen aan te brengen met kostmossen.
Die zijn zo fijn, die kun je gewoon schilderen. Kleuren van licht grijsgroen tot oranje. Maar met mate.
Voor de rest ziet dit dio er uitstekend uit. Ik zou er niet te veel meer aan doen.
Groeten,
Hans

Hoi Hans,

Hmmmmmmm, je hebt daar wel een punt 🙂 Tis een redelijke stoffige omgeving dus dat zou betekenen dat er al een tijdje gaan water meer gevallen is. Helder groen mos zou dus niet passend zijn. Maar ik wil proberen wat mos aan te brengen tussen de gleuven en kieren. Al is het maar verdord 🙂

We gaan het gewoon proberen.

Jurjen

Jurjen, je hebt modelbouw flink onder de knie. Erg mooi dioramaatje vind ik dit. Mooi afgewerkte tank in een mooie omgeving. 😛 Succes met verdere bewerkingen.

Hierbij dan een nieuwe foto, het geheel wat meer kleur gegeven met Flesh en Bruine tinten 😀

De kleuren zijn niet geheel conform de werkelijkheid want het is onder kunstmatig licht gegoten. Kan er ook niks aan doen 😛

T34_Ondergrond_jur.jpg

Volgende stap : vegetatie

Cheers!

Jurjen

Uh Jurjen,

kwil niet zeuren, maar is je zand her en der niet wat groen...?

Op de plaats waar je tank komt te staan maakt dat weinig uit,
maar ik zie het op meer plaatsen...?

Rico

Jurjen Zuijdendorp zei:
Hihi,

Hee Rico, zijn het toevallig de plekken die je onder de boom ziet? Dat zijn de schaduwen van het licht 😳

Groetjes Jurjen

Hey Jurjen,

het zal aan mij liggen, of het late tijdstip...
Ik probeerde middels een foto aan te geven waar ik het zag,
krijg ik mijn foto niet ge-upload...
(dank aan HetNet...)

Heb je ook foto's uit een andere hoek genomen ...?

Rico

Hey Jurjen,

Super toll, ziet er mooi uit. Ieder nieuw ondergrondje en model van je wordt steeds beter 😱 Ga zo door.... Ik ben nu ook bezig met de ondergrond voor mijn challenger + servische soldaten, ik laat morgen wel wat foto's zien. En ik weet hoe lastig het is om niet over de top te gaan.

Latersss Bas

Hee bedankt mensen! 😀

Helaas Rico, van de tien foto's waren ze allemaal mislukt behalve deze 😢 Maar op dit moment schijnt de zon vrolijk dus zal ik het nog maar is proberen.

Ben benieuwd naar de jouwe Bas! 😀

Terug
Bovenaan