Kl. Pz.Bef.Wagen DE EINDFOTO'S.

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 13 jan.)

Natuurlijk Boris, eerst heb ik een paar dunne laagjes acryl aangebracht met het penseel, in een grijsachtig beige. Dit gebruik ik om door te laten schemeren na de volgende stappen.

Dan borstel ik onverdunde burnt umber over de dozen. Dit laat ik een kwartier intrekken waarna ik het meeste weer verwijder en er alleen in de diepste nerfjes donker achterblijft.

Om echt de houtige look te geven maak ik een paar lichte grijze en bleke houttinten klaar, die ik gebruik om planken uit te lichten. Met een tandenstoker punt die ik verder aanscherpte, kras ik dan nog wat subtiele verweringen.

weer zeer overtuigend Guy.

De kisten lijken echter dan de stokjes waar ze op staan.

Groet Martin

ha de betere footo`s.

thnx voor de uitleg 😀 😀 😀 `t proberen waardt je blokken zien er zeer goed uit.

kom maar op met het volgende 😀 😀
gr steven

Dank voor de reacties, momenteel ben ik aan de stoflagen op ondermeer de fenders bezig, de MG loop werd geplaatst etc.

SDC18778.jpg

Hoi Guy,

Dit wordt al een heel baasje 😀 😀

Ik vind dit er erg overtuigend uit gaan zien.

Groetjes Steven

Das niet verkeerd Guy, en wat springt die loop er mooi uit op de foto :idea:
Houten kistjes zien er levensecht uit, dat is zeker een keer het proberen waard.

Grtz

Hij wordt mooi Guy ! Alles is lekker subtiel gedaan.Alleen de modulatie van de motorkleppen vindt ik persoonlijk een beetje jammer,het contrast mag iets minder maar dit is natuurlijk een kwestie van smaak 😉

Groeten,

Roger

Hoi jongens, bedankt voor de reacties.

Roger, ik heb gemerkt dat er mensen zijn die het toch niet zo begrepen hebben op kleurmodulatie, dat verder terzijde want ieders mening respecteer ik. De modulatie op het achterdek heb ik inderdaad iets nadrukkelijker gedaan omdat het zo'n ontieglijk lelijk ding is ! Het ding lijkt op een kinderwagen en met die vaste MG-commandotoren wordt ie er niet echt interessanter op. Daarbij staat ie zo laag bij de grond dat het belachelijk is. Ik vind 'm zelfs niet mooi van lelijkheid ! De luiken zijn dus een middel om het nog enigszins boeiender te maken. Ik moet wel zeggen dat het achterdek nog verder afgewerkt dient te worden, ik kàn dus nog wel een beetje gas terugnemen inzake de modulatie, via een paar gedegen stofwashes...ik zie wel. Bedankt voor je kritische tussenkomst.

Goed werk Guy.
Je bent een ware expert met panzer grau.
Persoolnlijk vind ik het contrast wel kunnen en breekt de grauwe massa.
Ik hoop het model eens in het echt te zien!

Groetjes

Thanks Boris, een expert durf ik mezelf zeker niet te noemen maar het is leuk om te weten dat het de goeie kant op gaat. Mijn volgende wordt een 38T en ook die komt misschien in het grijs terecht, het kan altijd beter.

Guy Van Ginneken zei:

boris bakker zei:
Goed werk Guy....Je bent een ware expert met panzer grau....

Guy Van Ginneken zei:
...een expert durf ik mezelf zeker niet te noemen...

He Guy,

Ik volg Boris onherroepelijk :!:
Ik vind het een heerlijkheid om te zien; voorlopig lijkt er alles in te zitten;
een strakke pre-paint-fase, een mooie basis verflaag, succesvolle markings en een passende weathering !

Ga vooral zo voort ! 😛

groet Frank

Dank je Frank, dan gaan we nog wat verder.

Stofwazen, olie/brandstofdrek, alu plaatjes op de brandblusser...

Tevreden dat ik straks andere dingen kan gaan doen, zoals het vullen van het achterdekje met kistjes, cans, helmen...

SDC18791.jpg

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 17 jan.)

Het blijft ongelooflijk mooi hoe zo\n klein ding, zomooi geschilderd kan zijn

Nog wat extras er bij en weer een winnaar in de kast Guy.

Groet Martin

Hoi Guy,

Ik vind dit een heel erg mooie balans hebben, lekker vies en gebruikt maar niet te. Ik ben onder de indruk.
Nu nog wat tekens van leven, en dan is deze af.......... en hoe 😉

Groetjes Steven

Hallo Guy,

Ik volg deze al een tijdje in stilte en ik moet zeggen: indrukwekkend subtiel 😱 ... Kan met de beste wil van de wereld vooralsnog geen aanmerkingen vinden (want alleen ooh's en aah's heb je natuurlijk ook niets aan 😉 ).

Heb het oudje van Italeri ook al een heel tijdje in de verweerfase liggen (naast die andere 30+ AFV's). Ik bouw 'm open, met een figuur dat uit de toren hangt. Nu hoop ik dat jij misschien bij je research de kleur van de binnenkant tegen gekomen bent. Zelf heb ik daar geen uitsluitsel over gevonden en de binnenkant vooralsnog "Elfenbein" geschilderd, maar ik vind die deurtjes nu behoorlijk afsteken tegen het Panzergrijs. Kan het zijn dat het interieur wit was m.u.v. de deuren?

Verder: keep us posted!

groeten, Richard.

Dank jullie voor de reacties.

Richard ik heb je een pm gestuurd, de interieurkleur zou vuil cremekleurig geweest zijn volgens mijn kleurfoto's.

Kleine update, de achterkont werd verder bevuild met stof, zand, drets...nu nog een paar laatste touch ups bij het achterlicht en ik kan de bepakking gaan doen (ook weeral zoiets lolligs).

Wederom alles in olieverfjes.

SDC18813.jpg

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 20 jan.)

Ik heb deze topic bij de Handige Links toegevoegd.

Dit is de eerste SdKfz 265-draad in de HL, waarbij zowel bouw-, verf- als verweringsfase mogen dienen als een aantrekkelijk voorbeeld voor een (startende) modelbouwer.

Vindplaats :
Handige Links / voertuigen Duitsland / 5. Fulltrack / SdKfz 265

disclaimertje :
er zijn veel goede voorbeelden aanwezig in het fotoalbum, alleen moet ik nog de tijd vinden om die zaken goed weg te zetten in de HL.

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 20 jan.)

Boris, Frank en Jacco, dank jullie wel, er komt nog vanalles, dus ik kan altijd nog plat op de bek gaan !

De houten kisten werden ondertussen afgewerkt en op het achterdekje gemonteerd met transparante houtlijm.

Ook de watercans met de witte kruizen zijn geairbrushed en een eerste keer behandeld (er volgen nog een paar stappen voor ze af zijn en ze werden dan ook nog niet verlijmd op hun plek).

SDC18834.jpg

Morgen verder met de afwerking der watercans, het vervaardigen van een doek met vlekken van smeer en olie die achter de krik geplaatst zal worden voor de kleurwerking in die zone (wit/blauw/oranje).

En dan volgt er nog...pff.

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 21 jan.)

Whoooo, deze gaat er heel erg mooi uitzien.
Mooi schilderwerk en strak gebouwd. Kisten zijn ook heel erg realistisch.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten,

Eelco

Ja, mooie kisten, heel goed gedaan! 't Hele bakje is trouwens wel om aan te zien. Ik heb ergens ook nog zo eentje liggen, half afgebouwd, krijg er bijna weer zin in!

Hoi Guy,

Dit is zeer goed vakwerk van een hoog niveau. Ik kan eigenlijk alleenmaar AAAAAAAAAAAA en OOOOOOOOOOOOO als comment geven 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Ga zo door,

Groetjes STeven

Thanks guys, zo blijven we nog even aan de slag !

Onlangs een zak aardappelen gefabriceerd voor achterop. Alvast even met acryl wat voorbewerkt. De afwerking doe ik later met olieverf.

SDC18853.jpg

Dit wordt de compositie, twee kisten van hout, eentje ook nog onder een stuk zeil, een watercan, een Duitse helm, en de aardappel-jute zak, een blauwgrijze lap stof eronder.

Hier heb ik nog het nodige schilderwerk aan...

SDC18870.jpg

Voorop komt een stuk reservetrack waaraan ik nu bezig ben...

SDC18885.jpg

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 29 jan.)

Hoi Guy,

Om het simpel te houden; geweldig!!!!!!!!!!!!!! 😀 😀 😀

Ik ben zeer onder de indruk.

Groetjes Steven

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 29 jan.)

Weer bezig geweest de zooi wat naar mekaar toe te schilderen voor de harmonie. Voorlopige toestand :

SDC18892.jpg

De reservetrack werd bestofd met enkele olieverwashes en op z'n plek verlijmd, een aferagd stuk vod werd er deels onder gelegd om wat variatie in de materie te hebben, en om de roestkleur zacht te verbinden met het blauwgrijs van de panzer.

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265,update 30 jan.)

Hoi Guy,

Ehhhhhhhh waar kan ik me opgeven voor deze curses???????????? 😀 😀 😀

Je ben echt super bezig, naar mijn menig vind ik dit dus echt een topper worden.

Groetjes Steven

Erg mooi werk guy. Alle subtiele weathering maakt deze panzer tot 1 mooi geheel.
Je bepakking is erg mooi geschilderd.

misschien nog wat olie vlekjes her en der?

Succes
Martin

Mooi geheel Guy,

De stowage is hoed geïntegreerd met het voertuig.
Ik ben benieuwd hoe de track's uitpakken.

Groetjes!

Echt werkelijk prachtig gedaan, accessoires zijn een goede toevoeging en mooi geschilderd.

Kan hier nog wel wat van leren... 😱

Gr,

Jurrie

Guy, hij wordt mooi! De kleur grijs is helemaal goedgekomen - zoals je al voorspelde -, en qua kleur en contrast is ie ook beter dan je vorige modellen.
Enige kritiekpunt is het vuil dat onder de antenne naar beneden loopt. Volgens mij volgt ie niet bepaald de zwaartekracht.
Leuke zak aardappels ook, trouwens. Misschien moet je nog wel de stowage even vastzetten met een touwtje, want anders heeft Fritz niks te eten vanavond... 😉

Hoi Martin, enkele olievlekjes komen eraan hoor !
Hey Boris, ik heb nog wat gesleuteld aan het achterdekje omdat het net niet helemaal naar m'n zin was, later volgt hierover meer natuurlijk ! De reservetrack zie je in deze update...
Dank je Robert, ik had het vroeger niet zo begrepen op die early war kinderwagens maar de bouw van m'n Pz 1 heeft de interesse opgewekt. Er komt meer van deze periode...
Jurgen, ik heb alweer accessoires omgewisseld maar persoonlijk denk ik dat het toch een verbetering inhoudt, ik hou je op de hoogte.
Eelke, ik ben blij te vernemen dat er progressie in m'n arbeid zit ! Die afloper onder de antenne zit nochtans mooi haaks op de onderzijde, als ik die denkbeeldig doortrek. Maar de foto geeft inderdaad een beetje een lullig uitzicht op de zaak, dus wat dat betreft heb je zeker gelijk ! Het touw komt eraan, maar gelukkig was het nog niet helemaal klaar, er werden zaken veranderd maar ik zal de nieuwe toestand tonen als dit in orde is (de zak werd weggehaald en vervangen door een houten bak aardappelen...).

De voorzijde is bijna klaar...

SDC18898-1.jpg

Top!
Mooie kleur tracks en die doek breekt de grouwe relatief kale voorkant goed.
Goede highlights ook op de doek! Dit gaat een mooi eindresultaat opleveren! 😀

Groetjes!

Hoi Guy,

Ik zou niet al te veel meer toevoegen, de balans is erg mooi zo. Ik kan niets anders dan bewondering hebben voor je schilder werk. Het is echt 1 geheel. 😀 😀
Ben benieuwd naar de rupsen.

Groetjes Steven

Re: Kl. Pz.Bef.Wagen (SdKfz 265, KLAAR !)

wow 8)

echt mooi guy, Erg leuk die bepakking achterop, goed vastgemaakt ook. Mooie gefade kleuren.

Weer een toppertje, misschien een foto met zijn broer er naast? Ik ben wel benieuwd naar de verschillen (als die er zijn)

Voor een volgende, die dragon sIG 33 auf Panzer I Ausf B

linkje

groet Martin

Hoi Guy,

Heel erg mooi geworden. Zeer goede whetering, alles zeer realistisch vast gezet.

Wat wordt het volgende project 😀 😀

Groetjes Steven

Maarten, bedankt, de volgende wordt een Panzer 38(T). Maar geen grijze ditmaal.

Martin, ik ben dus begonnen aan een Pz 38(T), maar dat had je bij Maarten dus al gelezen. Bedankt voor de prijzende woorden, dat doet deugd na dit avontuur.

Boris, de weathering vond ik weer zo leuk om doen ! Bedankt !

Steven, bedankt ! Geen grijze nu, tijd voor iets met Dunkelgelb !

Hey Guy,
Zoals ik al eens eerder heb gezegd, vindt ik het zeer knap hoe jij toch iets `spannends`weet te maken van het panzergrijs.
Leuke extra`s te zien. Door de toevoeging van helm zie je meteen hoe klein die Panzer eigenlijk was.
Misschien toch een leuk ondergrondje, beetje zand en her en der een plukje gras 😀 En evt een figuur 😉

Grtz jacco

Guy, supper karretje als ik Dragon zo zie komt er leuk spul uit wat de begin dagen van WWII aangaat!! Hopelijk hebben de mannen nog wel genoeg Kartoffelen over na het rijden 🤣 🤣

JW

Kanne, het was even zoeken en experimenteren om ze er overtuigend te laten uitzien, maar ik denk wel dat het erdoor kan. Dank je.

John, dank je !

Jacco bedankt, weet je, eigenlijk ben ik een begenadigd dioramabouwer, figuren, voertuigen, dieren...alles erop en eraan, maar ik wil eerst lekker de stash wat uitdunnen door strakke displays te maken.

JW, bedankt, Dragon heeft wel wat spul van de begindagen van WOII ja. Momenteel heeft het pantsergrijs mijn aandacht, en dan kom je bijna vanzelf uit op dit soort bakjes. De volgende wordt een 38(T), maar geen grijze ditmaal...dat van die Kartoffelen na het rijden, daar ga ik dus nog iets mee doen...heb een aantal aardappelen op overschot 😈 😉

Terug
Bovenaan