kingtiger doorstart!!!!

Re: " hunting animal " 2e update bovenkant 27-2-11

Je bent al zeer goed op weg om van dit model echt een topper te maken! Ik hoop hem zeker eens een keer in het echt te zien 😉 .

Veel succes met deze brute King Tiger!

Groeten,

Maarten

Re: " hunting animal " 2e update bovenkant 27-2-11

Hey Niels,

Je laat een lekker steile leercurve zien en het is duidelijk dat je bepaalde technieken al aardig onder de knie begint te krijgen.

Wat echter ook opvalt is dat je bepaalde technieken toepast, zonder dat je nadenkt of het wel logisch is. Zo heb je op een aantal ventilator "deksels" (bijvoorbeeld het "bolletje" tussen de twee luiken voorop de tank) olie-uitlopers gemaakt. DIt is totaal niet logisch. Hier zat namelijk niks onder waar noemenswaardige hoeveelheden olie in voorkwam, laat staan dat het er uit zou lopen.
Tevens heb je één van de ronde roosters op het achterdek half opkrullend gemaakt. Dit ziet er eerder uit alsof het gewoon slecht is verlijmd, dan dat het schade moet voorstellen. Daarnaast was er regelmatig "verkeer" op het achterdek te vinden, waardoor deze roosters eerder naar beneden werden vertrapt (zoals je bij de andere roosters wel netjes hebt gedaan), dan dat ze omhoog gingen krullen. Ik heb persoonlijk nog nooit een foto gezien waar deze roosters zo omhoog krullen. Is ook niet iets wat snel gebeurde, vanwege bovenstaande reden en omdat ze met behoorlijk wat bouten vastzaten. Ik zou hem dus nog even platplakken.

Nu zijn bovenstaande punten van kritiek niets meer dan dat. Je bent erg goed op weg en je leert snel. Dat je de technieken steeds meer beheert is duidelijk en de grootste stap vooruit die je kunt maken in jouw geval, is, naar mijn mening, het bestuderen van tanks en hoe ze werken. Duik in de boeken, ga surfen op het net en leer meer over de werking van tanks en wat de verschillende onderdelen nou daadwerkelijk zijn. Op die manier doe je de juiste verwering op de juiste plekken en wordt één en ander nog geloofwaardiger.

Oh, en vergeet niet de inslagen op de voorplaat van een andere kleur te voorzien! 😉

Ga vooral zo door, je leert snel en gebruik dat lerend vermogen van je, dat je duidelijk hebt, dus ook voor andere zaken dan alleen de verftechnieken. Succes!

Re: " hunting animal " ovenreiniger

misschien was de verf niet de juiste kleur maar wel een hele mooie kleur dus wellicht toch wel de juiste keus.
neem een voorbeld aan mijn firefly, zo groen waren ze in het eggie heus niet, maar het is gewoon leuk om te zien.
snappie? 😉

Re: " hunting animal " new camo!!!! 5-3-11

Hoi Niels,

Heb m in stilte gevolgd en moet zeggen dat de respray een stuk minder is dan de voorgaande verflaag en ziet er een beetje uit als een haastklus. Als het tijdsbestek correct is tussen je ovenreiniger" bericht en deze dan is het ook vrij kort. Probeer die rust terug te vinden want je was echt op de goede weg..

Succes met de rest en hopelijk neem je de tijd om de basislaag netjes af te werken voor je aan het verweren slaat.

Re: " hunting animal " nieuwe foto`s

Hoi Niels,

Ik vond de kleuren van je eerste uitvoering veel beter.
Ligt misschien aan de belichting of foto, maar het rood lijkt nu bijna roze.

Gewoon proberen blijven, je hebt al bewezen dat je het kunt !

Groeten, Wim

Hoi NIels,

Ik ben het met Wim eens. Je eerste versie kwam beter overeen. Dit patroon vind ik minder logisch op veel plekken.
Misschien dat het helpt om vooraf iets beter te plannen en uit te zoeken wat je echt wilt doen.
Zelf schrijf ik elke stap die ik uitvoer op. Ookal is het soms niks meer dan logica vind ik het persoonlijk prettig om een lijstje te hebben waarop ik bepaalde stappen kan wegstrepen. Ik denk alles dan vooraf uit, schrijf het op en werk alles af. Uiteraard veranderd er wel eens wat in het proces, maar het is overzichtelijk en wel overwogen.

Groetjes

Hoi Niels,

Wat is het idee achter die donkergele band op de linkerzijde van de koepel? En verscheidene kleine onderdelen lijken nog grijs... worden die later met een net iets andere kleur bijgewerkt?

Eric

ik kan precies begrijpen wat de jongens bedoelen niels, de kleurbalans van de vorige versie was veel beter, de kleuren waren mooier en beter verdeelt, ook kun je bij deze nieuwe laag ook het dikte verschil tussen elkaar zien.
bij de vorige was dat minder.

ik zei:
misschien was de verf niet de juiste kleur maar wel een hele mooie kleur dus wellicht toch wel de juiste keus.
neem een voorbeld aan mijn firefly, zo groen waren ze in het eggie heus niet, maar het is gewoon leuk om te zien.
snappie? 😉

heb je deze al gelezen?

With all due respect, maar veel van deze tips zijn je hier ook al gegeven 😉 .
Idd denk ik wel dat je er wat aan hebt want het talent zit echt wel in je.
Misschien wil je iets te snel (had ik vroeger ook wel eens) maar dat kan ontaarden in ontmoediging.
Als je gewoon doorgaat komen met de tijd vanzelf topmodellen van jou hand, dat weet ik zeker!

Groetjes 😀

Re: kingtiger gestopt!

peuw, 90 euro.
duur lesje maarja die heb ik ook wel gehad.
ben nu langzaam weer de boel een beetje aan het oppakken, heb vant weekend een gmc van tamiya gespoten.
daarbij is wel en van mn airbrushes volledig gedesintegreerd, maar gelukkig lag die van mn broer nog ter reserve.
maar ik raad je aan om gewoon eens even een tamiyatje te pakken en daar gewoon eens wat dingetjes op uit te proberen, gewoon lekkere simpele technieken.
en dan niet meteen in de ovenreiniger als het niet eruit komt zoals je wilt maar het gewoon eens proberen te verbeteren. over het spuiten van camo moeten we eens even praten want bij mn strv 122 kwam het er wel normaal uit zonder allemaal randjes enzo.

groeten erik
(p.s. je kunt altijd nog een wrak van je tiger maken 😉 )

😢 ... Erg jammer!

Wat is er dan verkloot? Ik bedoel als je rustig gewoon je stappen doorvoert en controle houdt, dan kan er toch niet echt veel mis gaan?

Ik heb echt het idee dat je het kan. Het probleem bij jou is dat je veel te impulsief bent, je wilt te snel dingen doen, het enige is dat je gewoon rustig moet bouwen, schilderen en wat verweren. En dan kan je ook al ben je jeugdig best Friuls en wat PE gebruiken, hoor 😉 🙄 ... Als je maar die controle houdt.

Vat dit niet te negatief op, het is slechts opbouwende kritiek 😉 .

Groeten,

Maarten

Niels schreef: "Ik ben maar een junior"
Je bent zeker al verder Niels, maar wat velen al aangeven: er is echt veel geduld nodig voor top prestaties.
Gaat het fout, gewoon overnieuw, net zo lang tot je tevreden bent.

Kijk maar eens naar de bouwverslagen van bijv de loc van Kanne Berends (maar ook anderen), gaat ook vaker wat mis.
Even stilletjes vloeken (of hardop als je alleen bent), dagje liggen laten, en met frisse moed overnieuw.

Doorgaan Niels !
Groeten, Wim

Hoi Niels,

KT part 8? 😉
Mooie dio opzet. Ik denk dat je zo een interessant plaatje kunt neerzetten.
Zoek eens op destoryed panzer oid om dergelijke foto's te vinden. Ook de boeken van Concord; Panzers in the gunsight en panzerwreck's hebben dergelijke foto's.

Groetjes en succes!

Terug
Bovenaan