kettenkrad 1/35

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo leute,

Ik ben de laatste tijd momenteel bezig met een kettenkrad. Opzich wel een leuk schattig modelletje om wat vrijtijd mee op te vullen.
De bedoeling is om het model samen met een figuur (1 of 2 stuks) samen op een vignet te zetten.

Maar goed tijd om wat foto's te laten zien van de stand van zaken:

GroteFoto-WDQBVMWU.jpg

GroteFoto-3J74NIBI.jpg

GroteFoto-PVJL7VPA.jpg

GroteFoto-3XA43RNN.jpg

GroteFoto-DMJNLLTP.jpg

Kritiek tips ideeen zijn altijd welkom! 😉

Groet Reitze

Ha die Reitze,

Het spijt me, maar niet alles is hosanna... Op het gevaar af dat ik nu opmerkingen plaats over zaken waarvan jij weet dat je die nog moet corrigeren:

- De rugleuning van het bankje mag wel wat strakker. De verf er misschien "invloeien"?

- Geld ook voor de wielen. En hangt er nu een draadje aan de linkertrack?

Verder vind ik het airbrushwerk wél geslaagd. Een mooie lichte basis om te beginnen.

groeten, Richard.

@ leon: dankje, er kotm inderdat nog pigmenten aan te pas 😉

@ johanna: ja ik ben weer eens aan het bouwen he (werd echt wel weer tijd) over het idee van figuren en basis ben ik nog niet uit. wat wel vast staat dat het duitsers worden 🤣

@ Richard: pas op je loopt gevaar! ( geintje) Je weet dat ik van dit kritiek wel houd, en het altijd positief opvat en ze zeker meeneem. rugleuning zal ik proberen wat strakker te maken.
Voor de wielen geld het ook maar de keer dat ik aan het schilderen begon was ik lichtelijk wat te druk en had ik last van tril handjes. dus tip van flip probeer dit nooit!
Het stof je heb ik ook ondenkt maar ik kon hem er zo van af pakken ( gelukkig maar 😳 ).

Groetjes reitze

Hoi Reitze, blijft leuk on naar te kijken, zo'n gerupst motorrijwiel 😀

Kep weinig commentaar behalve dat het er prima uitziet !
1 ding eigenlijk : wat zit er links op de benzine tank ? lijkt op verfbladder ?

Veel plezier verder !

Vrolijke groeten 😀
Peter

Hallo,

Even een kleine update van de stand van zaken. ik heb de laatste tijd bezig geweest met weg werken van de overspray.
hierbij een paar foto's

GroteFoto-EHW6RWTN.jpg

GroteFoto-AMHG8XEM.jpg

Verder ben ik bezig voor wat vulling op de achterbank (jerrycans)

Gr, Reitze

Ha die Reitze,

Voor mijn Ursula-diorama ben ik ook bezig geweest met een Dragon-Kettenkrad. Wat een waardeloze kit 😈 !

Ik vind het geinig om te zien hoe jij bepaalde dingen op dezelfde wijze hebt aangepakt. Hierbij denk ik aan een afdekplaat op dat geval achterop en de tracks die er toch wel netjes omheen liggen (man, wat een pokke karwei was dat....)

Waar ik wel even op zou letten (het viel mij pas op toen ik de kit al gespoten had en bezig was met het filteren): de koplamp heeft geen verduisteringskap. Weet niet in welke periode van de oorlog dit karretje van jou rondcrosst, maar gezien het feit dat 'ie Panzergeel is zal dat wel na midden '42 zijn. Die verduisteringskappen waren toen al wel een gestandaardiseerd iets...

Tenslotte: wanneer het je niet al te veel werk lijkt, zou ik toch de "sinkmarks" aan de binnenkant van de Krad wegwerken met wat putty. Een beetje bijschilderen naderhand en het ziet er toch een stuk mooier uit.

groeten, Richard.

Richard Cramer zei:
... Waar ik wel even op zou letten (het viel mij pas op toen ik de kit al gespoten had en bezig was met het filteren): de koplamp heeft geen verduisteringskap. Weet niet in welke periode van de oorlog dit karretje van jou rondcrosst, maar gezien het feit dat 'ie Panzergeel is zal dat wel na midden '42 zijn. Die verduisteringskappen waren toen al wel een gestandaardiseerd iets ...

Dit kun je naderhand prima aanpakken met greenstuff of putty, mocht je dat bij de hand hebben ...

groet Frank

Terug
Bovenaan