KCT NB in Uruzgan

Theo Naus

Lid van de TWENOT
Ik heb over het paasweekend weer wat aan de KCT MB kunnen werken.

http://picasaweb.google.com/TheoNaus/KCTMBInUruzgan#

Ik ben nu begonnen aan het derde bemanningslid. En daarover heb ik een vraag. Misschien kan een van jullie iets ophelderen.

De derde man komt in de ring in de bak te staan. Ik heb daar diverse foto´s van. Maar op de ene foto staat die man hoger dan op de andere. Het zou kunnen zijn dat er een verhoging in die achterbak is gemonteerd. Heeft iemand van jullie daar ooit een in kunnen kijken? Misschien kent iemand van jullie ondertussen wel iemand bij het Korps?

Theo,

In de achterbak zit een verhoging over de gehele laadruimte. Hieronder zit de voorraad water vor de bemanningsleden. Heb jij Armamentaria van een paar jaar geleden? Hierin staat een stuk over de Kct mb.

Groeten,

Richard

Hey Theo,
ik heb hier een paar foto's van het voertuig dat in Oirschot stond vorig jaar.En daar kan je op zien dat de man in de ring op een munitie kist staat.Ik ga vragen of ze deze foto's binnenkort op de walk arround site van de KMK willen zetten
greets Jan

@Richard: het is vast tegen het copyright, maar zou je een kopie van dat artikel kunnen mailen?

@Jan: ik heb je mijn mailadres doorgegeven.

Jan Goos zei:
Hey Theo,
ik heb hier een paar foto's van het voertuig dat in Oirschot stond vorig jaar.En daar kan je op zien dat de man in de ring op een munitie kist staat.Ik ga vragen of ze deze foto's binnenkort op de walk arround site van de KMK willen zetten
greets Jan

Klopt, ik heb er zelf geen foto's van helaas. Ik heb wel in een KCT MB gezeten in Wezep in 2007 tijdens de opendagen en daar stond inderdaad een munitie kist in als verhoging. Kijk anders eens op het forum van militaryphotos.net en dan het topic dutch army, daar staan een heleboel foto's van o.a. KCT's MB's 🙂
Mooi voertuig gaat dat worden zeg. Prachtig!

Hey Theo,
ik heb een jaar geleden via Mark Vanetten,en film kunnen kopen,
09:11 ZULU Nederlandse commando's in Uruzgan. van DOCULINE.
Daar heb je wel heel veel info over alles wat met het KCT te maken heeft.daar zijn veel beelden van de Mercedes,en zelf een Amerikaanse dumvee.
greets Jan

Terug
Bovenaan