Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mooi kanon.
Vermoedelijk is dit kanon in het Franse olijfgroen uit de 30tiger jaren geschilderd (op foto's is het vaak een donker grijs),
mits de Duitsers het niet hebben overgeschilderd in DAK kleuren.
Misschien heb je hier wat aan qua bandenprofiel.
Zet je deze ook nog in de bloemetjes?
Heb ik ook gedaan met de M10 (1/16)!
Ik zou aannemen dat het in Duitse kleuren geschilderd is. Die kleurenfoto is niet betrouwbaar, dat lijkt er eentje uit Signal o.i.d., en die waren — voor zover ik weet — allemaal in zwartwit genomen en daarna ingekleurd.
Afrika is altijd lastig en dat maakt het juist weer leuk. 😀
Volgense de voorschriften RAL 8000 met 1/3 afgedekt in RAL 7008 tot maart '42 en RAL 8020 met 1/3 afgedekt in RAL 7027 tot mei '43. Buitgemaakte voorraden Engelse en Italiaanse verf werden ook gebruikt en alles verweerde nogal rap onder de zon en in zandstormen.
Een datum van de foto zou iets kunnen helpen maar het blijft giswerk. Het lijkt wel één kleur te zijn maar zoals al opgemerkt is het slecht ingekleurd en gaan de teinten vaak verloren in zwart/wit foto's. Het zou nog het voorjaar van '41 kunnen zijn waardoor Schwarzgrau (met al dan niet zand met smeermiddel erop gesmeerd) ook nog zou kunnen.
Dank voor het meedenken. De banden foto's zijn sowieso excellent.
Heb zelf ook nog even lopen zoeken in mijn bibliotheek. Van huisuit is alle artillery groen in Frankrijk.
RPM denkt dat het zandgeel is.
Kleurenfoto's (echte) laten vooral grijs zien met heel veel stof.
Denk dat ik voor (Frans) olijfgroen ga, met uiteraard veel stof. Men had geen tijd om alles over te spuiten en groen voldeed net zo goed als Panzergrau zogezegd. Beetje dichterlijke vrijheid misschien, maar wel te verantwoorden en het maakt het geheel net iets spannender en interessanter om te spuiten.
Ben aan het experimenteren met groen. Meestal valt het uiteindelijk veel te donker uit, dus nu ben ik heel licht begonnen. Uiteindelijk wil ik een stofwash uitproberen dmv haarlak en dan wegpoetsen. Maar eerst nog een donker wash om het contrast te verhogen.
Gr Bas
Het model is van RPM en bevalt prima. Ik kan er een heel verhaal over opschrijven, maar Al Magnus heeft dat al gedaan en veel beter dan mij ooit gaat lukken.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.