Königstiger [update : 25 aug '10]

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Hallo allen !

t_17858.jpg

missionmodels.com

Nog even bezien of en wat ik nog ga toevoegen aan aftermarket.
De para's uit de doos worden in ieder geval vervangen door een nog onbekend setje panzercrew.

Ben momenteel ook nog bezig met het weatheren van een Stuart en een 1/16 Roman Legionary,
maar heb inmiddels dringend behoefte aan iets ongebouwds van Dragon 😛

Iedereen veel succes gewenst met de projecten !

groet Frank

Beste bouwers,

Er is inmiddels al n start gemaakt met de lower hull.

Mijn vraag is of iemand me kan adviseren wat voor crew ik zou kunnen gebruiken. Het liefst met een mooie moulding.

Iemand een tip?

Alvast dank,

Groet frank

Hoi Frank, ik zou zeggen Alpine.
Aangezien de figuren ook los worden verkocht kun je lekker mixen.
Wat voorbeeldjes.
Heb je iets om je zondag bezig te houden. 😀
35047d.jpg

35077b.jpg

35056b.jpg

Cheerio, Arno

Beste medebouwers,

Mijn KT naderd de verffase en bewerk nog enkele kleine details. Eén hiervan is de bekabeling vanaf de hull richting de Bosch-lamp voorop; deze loopt vanaf 'n bolletje tussen de hatches, knikt over de glooiende voorplaat direct naar de lamp.

Mijn vraag is of deze kabel tussen deze 2 contactpunten tussendoor nog ergens aan het voertuig zichtbaar werd verankerd. Ik haal dat nog niet uit de fotos die ik heb...Iemand?

@Danny : neen, ik heb daar nog niet over nagedacht...

Groet frank

Frank Haspels zei:
Eén hiervan is de bekabeling vanaf de hull richting de Bosch-lamp voorop; deze loopt vanaf 'n bolletje tussen de hatches, knikt over de glooiende voorplaat direct naar de lamp.

Mijn vraag is of deze kabel tussen deze 2 contactpunten tussendoor nog ergens aan het voertuig zichtbaar werd verankerd. Ik haal dat nog niet uit de fotos die ik heb...Iemand?
Groet frank

Hi Frank,

In Jentz' boek over de Tiger2 heb ik alleen maar foto's staan waarbij dit kabeltje niet extra werd bevestigd tussen de lamp en het contactpunt tussen de luiken.
Je kan de kabel dus 'los' neerleggen.

Groet, Erwin

@ Erwin :
Dank voor je bevestiging...ik zie alleen overal de kabel op de glooiende voorkant, niet op de hull.

@ Richard Cramer :
Je hebt n peebeetje...

Groet frank

Ik weet niet of je het boek ook in bezit hebt?
Maar op pagina 74 staat een foto waarop de kabel niet bevestigd LIJKT te zijn op het bovendek.
Dit is ook de enige foto die ik ervan heb gevonden, die jammer genoeg ook niet alles 100% uitsluit.
Ik kan 'm helaas niet inscannen of kopiëren voor je... ik mis daar de apparatuur voor 🙁

Groet, Erwin

@Erwin :
Ik heb wat betreft literatuur maar 2 boeken : Spielbergers' Tiger I & II en Ganders' Osprey-like zwaardere tanks...verder een dikke map z-w-fotos van Reitsch Verlag op mijn laptop...leuk voor verdere opsmuk van de hull...

De KT is nu bouw-af, inclusief MiniArt-manschappen setje 35003. Fotos volgen binnenkort!

Groet Frank

update : 12-11-2009

Beste medebouwers,

Bij deze een update van mijn KT. Er moeten nog miniscule zaken aan worden bewerkt, maar de verffase laat niet lang meer op zich wachten...
De witte friemels bij de trax op de koepel is pattex-kneedgum.

franktiger201.jpg

franktiger202.jpg

franktiger203.jpg

franktiger204.jpg

groet Frank

Hi frank,

Ziet er netjes uit, strak en clean gebouwd!

Als je toch nog miniscule dingetjes aan het aanpassen bent: de klemmen van het motorluik staan nu in de open positie.
Ze zijn zo standaard meegegoten in de kit, maar misschien nog een optie om ze met wat altijd-groen dicht te doen?

Ik heb trouwens nog een foto gevonden van het draadje van het lampje op een museum-Kingtiger. Daar zitten ook geen klemmetjes op.

Succes met verfwerk!!

Groet, Erwin

Dank voor uwer repliek Gents!

@ Ron :
Ik vind de trax zelf ook wat aan de strakke kant, to be honest. Colourscheme wordt hoogstwaarschijnlijk als op de boxart, maar ga eerst oefenen op n oude kit...volgens mij wordt dit drama...

@ Jacco :
Jawel he ?!...ik vind de figuren een prima pose hebben voor dit plaatje. Beetje gemixt met hoodjes en lijfjes, dat voor 7e50...

@ Johnny :
Ik vrees dat je wel juist zit...

@ Erwin :
Ik heb het achterdek bekeken, maar zie nog niet wat je bedoeld eigenlijk. Ik zal er ns wat plaatjes bijtrekken...

@ Erik :
Het ziet er toch niet helemaal uit als bedoeld. "Net optrekken" vind ik 'n te marginaal argument...

@ MartinD :
...volgens mij moet ik dan ook nog maskertjes gaan scratchen in geval van oranje spikkels... 😉

@ John:
Dank !

@ Jamie :
Ik ga de bovenste delen losprepareren, direct achter de sprockets. Mocht hier iets migaan, dan gebruik ik de fenders als cover...

Ik kan in ieder geval vooruit. Binnenkort in ieder geval weer n update ! 🙂

Groet Frank

Ik heb even deze foto van modelbrouwers geplukt, omdat daarop het beste te zien is wat ik bedoel:

KingTiger_008.jpg

bron: http://www.modelbrouwers.nl / author: Sid de Koning

Alleen ik heb zo mijn twijfels over die gescratchte klem waarmee het luik vastgezet kan worden in "open stand".
Daar heb ik nog nergens bewijsmateriaal van terug kunnen vinden.
Die klem heb ik er zelf dus ook (nog) niet opgezet 8)

Groet, Erwin

Beste allen,

Na een tijdje maar weer eens de tijger uit z'n hok gehaald.

De doorgevoerde wijzigingen :
* trax weggehaald van de koepels,
* doorhanging van de trax verbeterd,
* 2 polystyreen stripjes bij de krik toegevoegd,
* antenne geplaatst.

Resteert nog :
* 2 stripjes op het achterdek om de grote motorklep af te sluiten.

Allez !...De feauteaux...

haspelstiger201.jpg

haspelstiger202.jpg

haspelstiger203.jpg

haspelstiger204.jpg

haspelstiger205.jpg

Dank aan mijn bouwgenoten Eric en Marc voor de mentale steun tijdens detailperikelen en fotografie !
Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk van harte wellkom !

Groetjes Frank

als je een track stukje extra hebt zou ik die erin zetten zodat de trackts doorhangen.
zo'n zware tracks moeten wel heel strak staan om ze niet door te laten hangen.
verder super mooi gedaan met ets en loop!!!
succes 🙂

lars wiltenburg zei:
als je een track stukje extra hebt zou ik die erin zetten zodat de trackts doorhangen.
zo'n zware tracks moeten wel heel strak staan om ze niet door te laten hangen.

Als het voertuig in beweging is/gas geeft dan wordt het bovenste deel redelijk strak getrokken, zie bv
kingtiger.jpg

Voor mij geeft het een 'actie'pose weer 😉

Eric

Terug
Bovenaan