Jumbo update 26-7: KLAAR!

Re: Jumbo 🙂

Het ondergrondje is gemaakt met een vacuform setje van Tom's modellbau. Simpel maar mooi spul.
Ondertussen ben ik met het schilderwerk begonnen:

jumbo222.jpg

jumbo223.jpg

jumbo224.jpg

jumbo226.jpg

Jan

Netjes gemaakt Jan.

Leuk foto verslag. Misschien nog even de kier van de twee delen aanpakken.
De figuurtjes in de tank vind ik beter als die andere drie.
Zij lijken met wat te donker, weing kleur variatie.
Mijn mening hoor Jan, hang me er niet aan op he'... maar ik zou die nog even aanpakken.

Succes verder, Peter

Het ondergrondje is nog lang niet klaar, er moet nog het een en ander aan gedaan worden, oa meer weathering (Roger 😀)
De kier is nauwelijks zichtbaar als de tank op zijn plek staat, dus die stoort me verder niet, een echte straat is ook niet zuiver vlak 8)
John, zeker doen!
Jan 🙂

He nijvere linoleumsnijert...blijkt hier effe dat jij ook ken stratuh!!!! Mooi straatje man. Die naad zie je al nauwelijks meer en met name de verschillende kleurtjes en die olievlekken maken het straatje tot een kleurijk geheel.
Kan je nog een close-up plaatsen van die pop...leuk detail man.
Net als die brandkraan...fraai ding trouwens...
Enne...Bahnhofstrasse???? Wo denn?

veel plezier weer! Jumbo-Jambo!

Bedankt mannen!

Martin, Do ist de bahnhof, dass wissen sie toch! 😉
Close up van 'die puppe':
jumbo231.jpg

roger hurkmans zei:
Ziet er goed uit Jan.Mischien nog wat dorre blaadjes in de goot !

Groeten/Roger
Dat was mijn volgende stap! 😀
Jan

Jan Peters zei:
Close up van 'die puppe':
jumbo231.jpg

Jan
Dat is een gaaf popje; lijkt verdorie Helga wel die eindelijk haar haar los heeft gegooit en na een wilde rit met Herr Flick uit de auto is geslingerd.
Is het eigen sculpt of een plusmodelaccessoire? Geeft ook een beetje contrast en extra drama aan het dio...een kind is haar lievelingspop verloren...terwijl die ammies daar alle geluk van de wereld hebben...
...Of je kan een handgranaat onder die pop leggen terwijl die lucky american net van plan is om hem op te rapen...!

Zo, weer lekker thuis na een weekje Ardennen 😀

Kleine update:
jumbo237.jpg

jumbo236.jpg

Om de impressie van een gebouw (grenzend aan de stoep) te geven komt dit stukje naambord op de stoep te liggen:
jumbo239.jpg

jumbo238.jpg

Gecombineerd met de nodige stukjes glas:
jumbo241.jpg

Binnenkort meer 🙂
Jan

Jan,

De straat ziet er al mooi realistisch uit, maar in Gent groeide er een hoop groenvoer tussen de stenen.
Dat kan het plaatje nog een beetje kleurrijker maken.

Gr. Hans

IMG_2189.JPG

Hij is klaar 😀
De foto's spreken voor zich, alle commentaar is welkom 😉
jumbo242.jpg

jumbo246.jpg

jumbo252.jpg

jumbo255.jpg

jumbo250.jpg

jumbo249.jpg

jumbo248.jpg

Jan 😀

Had deze nog niet goed genoeg bekeken...maar het resultaat mag er zijn!!
Ziet er erg goed uit Jan.

Zou alleen de letters van het gebouw meer op de stoep leggen, met misschien nog wat puin eromheen.
Dan lijkt het meer alsof er inderdaad een gebouw langs de straat staat.

Groet,
Corné

Hoi Jan,

Goed verhaal,goed diorama,mooie Jumbo wat wil je nog meer 😉 .Alleen als ik je inspiratie foto niet had gezien zou je bijna zeggen dat dit in het echt niet kan,dus wel!

Weasel van Richard is nog niet klaar dus wat nu?

Groeten,

Roger

Corné en Martin, ja en nee, ik snap wat jullie bedoelen, maar ik wilde het juist wat kaal houden. Op de stoep ligt wel veel 'glas' als referentie naar bebouwing. De letters liggen expres van de stoep af richting te tank, om de aandacht naar de granaat in de bogie te trekken. Ik had de indruk dat dat met de figuren alleen niet voldoende duidelijk was 😉
Vwb de bleke koppies, kopjes schilderen heb ik nog steeds niet helemaal onder de knie 🙄
Ik zal ook eens wat foto's tegen een donkere achtergrond maken, deze zijn icm de witte achtergrond wat overbelicht.

Roger, bedankt, je bent een grote inspiratie 😉
Ik heb nog genoeg shelfqueens liggen om de tijd te doden tot Richard de M-29 af heeft 😳

Jan 🙂

Tof hoor Jan!
De Jumbo & het komplete tafereeltje zijn erg tof geworden.

Enige wat ik wat "jammer" vind is de kleur van het gebroken naambord op de grond.
Dat ding was zo mooi gescratcht en het is nu een wat roesterig geheel geworden.
Mooi blauw of geel was naar mijn mening beter geweest.

Verder top.
Massel,
Marcel.

Yep, leuk diootje Jan. Errug orsjineel verhaal 😀

Ben het wel met Marcel eens over de letters. Door de kleuren zou het de aandacht nog meer leiden. En wat meer brokstukken van de letters, die als een spoor naar de kern van het verhaal leiden.

Bedankt voor jullie reacties. 🙂

Marcel en Robert, de letters zijn goud in kleur, dus redelijk flashy. Aangezien ik toch wel veel reacties krijg op de kale ondergrond, zal ik eens kijken of ik er wat aan toe ga voegen, een stukje (pret)letter en een baksteen hier en daar kunnen wellicht geen kwaad 😉

Jan

ps Eric, er wordt aan gewerkt 😉

Hoi Jan,

Een beetje extra zooi zou goed zijn. Je gaf zelf aan dat je het bord ook gebruikte om de aandacht naar de tank te trekken.
Misschien kun je dan een driehoekig bergje puin op de stoep leggen, dat een lijn trekt naar de granaat in het wielstel.

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan