Jumbo update 26-7: KLAAR!

Re: Jumbo 🙂

De brandstof spill is gedaan met met lifecolour "tensocrome- fuel" die is inderdaad rood/roze van kleur. Zelf neem ik de kleur niet goed waar (kleurenblind! 😕 ) is het te?
Martin, het stof is gedaan met Humbrol light earth en AK european dust wash.
Maarten, ik heb geen echte locatie voor ogen, laten we zeggen ergens in west-europa 44/45 😉

Vind de fuelspil niet te, eerder realistisch, tankbenzine had veel meer olie dan nu in benzine zit, de benzine verdampt, olie blijft achter dus voor mij is de kleur spot-on.

Moet eerlijk zeggen dan ik die granaat in den beginne een beetje ver gezocht vond, nu is het wel grappig, het doet wel wat en het oogt niet meer overdreven nu het in de kleur is, leuk!
De verwering van de bogeys is heel fijn, de lol spat ervan af.

Groeten Rick

Rick van Sinderen zei:
Moet eerlijk zeggen dan ik die granaat in den beginne een beetje ver gezocht vond, nu is het wel grappig, het doet wel wat en het oogt niet meer overdreven nu het in de kleur is, leuk!
Groeten Rick

Ik vind die granaat helemaal geweldig; Je kunt de zucht van verlichting bijna voelen...
Dat schreeuwt om de muzikale ondersteuning door Bruno zeg ik!!!!!!! Mooie ode aan de Sherman Jumbo...!!! 😉

Genieten is het zeker, shermaholics anonimous zit ondertussen al onder de speed dial knop 🙂

Ik heb ondertussen wat zooi achterop de tank gegooid:
jumbo099.jpg

jumbo098.jpg

jumbo100.jpg

Jan 😀

Ik vind je achterdek helemaal gaaf...die kleuren van de krik en het olieblik. Die doos met vis staat waarschijnlijk niet voor niets op het uiterste puntje van de tank... 😉

something fishy going on.........

Die Duitsche krik is grappig, nogmaals, je hebt de meeste lol die je kunt hebben met je kleren aan!

cheers mate, Rick

Smaakvol model Jan! Erg fraaie kleuren. Het zeil achterop zou vooral aan de linkerkant wat meer contrast met de tank mogen hebben, naar mijn idee.

succes, Alex

p.s. Je schildert toch nog wel even die reserve track-blokken zwart, heh?

Weer eens een update 🙂

Alex: uiteraard zijn ze nu zwart, en er zijn wat spatjes bijgekomen.
jumbo110.jpg

jumbo109.jpg

Zo staat hij er nu bij:
jumbo118.jpg

jumbo117.jpg

jumbo111.jpg

details:

torendak:
jumbo114.jpg

.50
jumbo115.jpg

vlag
jumbo113.jpg

de driver van Alpine (er komen nog meer (4) figuren bij)
jumbo116.jpg

De tracks worden nog bijgewerkt, net als de vlag en de .50.
vraag van de dag: hoe lang is een antenne in 1:35 😕:

Jan 😀

Mooi man.

schitterend kleur gebruik, ook interessante bepakking achterop. lekker kleurrijk ivm de OD.

Martin

Je kijkt een tijdje niet op het forum en hoppa! Staan er ineens een heleboel mooie voertuigen bij 😀
Erg mooi, log beest! Die kleurrijke stowage achterop is ook schitterend.
Ben benieuwd hoe is er straks uitziet als ie klaar is.

Prachtige Jumbo! Erg goed kleurgebruik en erg realistische verwering! De stowage achterop is echt een toevoeging 😉 . Uit welk setje komt de stowage?

Ik ben benieuwd naar de figuren.

Groeten,

Maarten

Bedankt voor julie reacties 🙂

Maarten, de stowage is bijelkaar gezocht uit de grabbelkist, alleen de US jerrycans zaten bij de kit. De doos is van resicast met een decal van reality in scale, de duitsche jerrycan is uit een Tasca setje, de helm en plunjebaal zijn uit een heeeeeeeeeel oude Italeri set en de krik is over uit een dragon panther kit.
Onder het zeil (scratch met metaalfolie van reality in scale) zitten wat onbruikbare stowage items uit de grabbelkist.

Niels, het is 7,5cm geworden (9 feet is ong 2,75mtr)

André, hetzelfde kan van jou gezegd worden, ik ben benieuwd naar het verfjasje van je Panther 😉

De sherman is zo ver klaar voor de vignette, ik ga me nu bezig houden met het maken van de figuren en het ondergrondje.

jumbo126.jpg

jumbo132.jpg

jumbo131.jpg

jumbo130.jpg

jumbo138.jpg

jumbo128.jpg

Wat details:

jumbo135.jpg

jumbo134.jpg

jumbo139.jpg

jumbo140.jpg

Ik moet hier en daar nog wat dingetjes bijwerken zie ik op de foto's, maar dat pak ik mee als hij op het ondergrondje komt te staan 😉

Jan 🙂

Hallo Jan,

Voor zover ik kan beoordelen een toppertje !
Alleen (in mijn ondeskundige ogen) lijken de tracks erg nieuw/goed uitziend tov de rest van de kar ?
Maar misschien hoort dat zo.

Groeten, Wim

strakke bak jan,

@wim, ik vind de tracks er wel goed uitzien, niet van dat neppe roest erop. ik snap sowieso niet dat tracks bij heftig gebruik kunnen roesten, het zand waar ze overheen rollen schuurt dit er toch weer af??

groeten erik

Hoi Erik,

Kzei toch al dat is ondeskundig ben ?
Ik bedoel ook geen overdadig roest, dat krijg je pas als zo'n ding maandenlang stilstaat in de regen.
Maar de rest ziet zo "veteraan"-achtig uit, zo van weken harde strijd, dat je zou denken dat de tracks ook zware slijtagesporen zouden hebben, plus het nodige vuil van half Europa.
Ik besef echter dat ook wel eens nieuwe erop werden gelegd, zou best kunnen.

Evengoed een geweldige bak Jan !

het was ook niet persoonlijk hoor, maar het is meer dat ik vaak voertuigen voorbij zie komen die zogenaamd heel lang gebruikt zijn en dan de meest roestige tracks hebben.
het was meer een beetje algemeen zeg maar, maar wat vuil betreft, het mag inderdaad wel ietsje meer. heel klein beetje modder ofzo.

Ja dit is een geweldig mooi model, met die verweerde markeringen en de santekraam die achterop zit, erg fraai. Wel deel ik de mening van Wim dat de rupsen er inderdaad wat schoon uitzien, en dan doel ik vooral op het ontbreken van modderresten etc. Maar goed, dat is ook persoonlijke smaak, want het kan natuurlijk dat er net nieuwe op gelegd zijn en dat het voertuig vooral in bewoond gebied heeft gerold.

De tracks zijn voorzien van stof en vuil, net als de rest van de tank. Dit komt alleen niet goed over op de foto's. Ik zal eens proberen het wat beter in beeld te krijgen 🙂
Jan

Bas, ik vind er niks aan.... 😛 Hoe is het met de SWS?

Het eerste figuurtje is onderweg:
251332_204246466286882_100001045893568_614272_5590405_n.jpg

Jan

Weer iets verder met de figuren:

jumbo144.jpg

Het hoofdje van de lader wordt nog vervangen door een exemplaar met tankerhelm, de chauffeur krijgt nog een rechter hand.
jumbo145.jpg

De "benen" zijn eraan gekleid met magic sculpt, handjes en hoofdjes zijn van hornet.

jumbo147.jpg

Wellicht dat het verhaal al duidelijker wordt zo?
Jan

Hey Jan,

Ik zou bij de lader een losse helm op de koepel leggen en het hoofdje zo houden.

Verder erg mooi en een leuk setje figuren heb je er bij.

groet Martin

Weer iets verder 🙂
Martin, ik heb een helm op de koepel gelegd, en laat het hoofdje zoals hij is!
264903_207125042665691_100001045893568_632513_2503212_n.jpg

253878_207124992665696_100001045893568_632511_1113046_n.jpg

Figuur 4 (van de 5)

254051_207125012665694_100001045893568_632512_5843370_n.jpg

Jan 🙂

Hallo Jan,een erg overtuigende Sherman ben je aan het neerzetten.
Wil alleen wel een kleine op/aanmerking maken wat betreft de tanker-helm.
Volgens mij horen deze groen te zijn ipv leather/bruin.
Verder geen opmerkingen vind het er erg top uitzien 😱 😱 .

grt Rinke

Nice Jan.
Mooi model met veel leuke details.
Vind vooral het torendak erg geslaagd.
Wel zou ik de schaduwen in de doek op dit dak iets afzwakken.
Het contrast van de plooien is namelijk erg groot met het hogere deel waar hij over de loop licht.
Als ik dit zie krijg ik toch ook wel weer zin in de Sherman welke ik nog heb staan (maar vind het zo'n sh*t loopwerk 😕 ).

Groetjes en succes met de afronding!

Goed bezig Jan!
Kickass figuren en slim dat je de granaat helemaal in het plaatje betrekt, grappig zonder lullig te zijn.

Prettig weekend, Rick

Bedankt voor julie reacties!
Rinke, je hebt gelijk, ik ga er nog eens overheen kwasten met groen 😱 😕
Boris, gewoon aan beginnen 😀
Rick, jij bent ook niet verkeerd bezig met je JSU!!

Ondertussen heb ik het laatste figuur klaargestoomd, een S&T figuur (geloof ik) met een Hornet hoofdje en een ijzeren kruis van dragon (a la Oddball 🙂 )
jumbo161.jpg

jumbo162.jpg

Het andere figuur heeft ook zijn laatste tweaks gehad, stofbrilletje uit de sparesbox en een Gen2 holster.

jumbo157.jpg

jumbo159.jpg

Nu eerst een keer flink opruimen, en dan pas figuren schilderen 🙄 😳

jumbo165.jpg

Jan 😀

Mooie figuren Jan! Ook het verhaal is leuk bedacht.

De jumbo is trouwens ook zeer fraai geworden.Mede door het aanbrengen van de accessoires heb je hem wat spannender gemaakt.

Groeten/Roger

Martin Visser zei:
Nou jan, ik denk dat ook jij maar een nieuwe sherman moet maken de deze figuren set er bij.
ik kan zo al een paar projecten voor deze set verzinnen.
Dan ga ik eerst even gape hoor ...

Begrijp me niet verkeerd. Erg toffe figuren, en ik ga ze zeker kopen.
Maar laat ze eerst de eerder aangekondigde winter en zomer crew uitbrengen!

Aangekondigd in maart 2011:
35126.jpg

Aangekondigd in maart 2010!! ... en nog steeds niet in de schappen:
35070.jpg

Martin Dogger zei:
[
Maar laat ze eerst de eerder aangekondigde winter en zomer crew uitbrengen!

Aangekondigd in maart 2011:
35126.jpg

Aangekondigd in maart 2010!! ... en nog steeds niet in de schappen:
35070.jpg

Hé ShermanDogger,
Ik dacht altijd dat die modelbouwerts zulke geduldige types waren... 😉
Enne....het kan zat erger; sommige fabrikanten, die we maar niet nader zullen noemen kondigen ook wel eens wat aan wat waarschijnlijk eerst nog opgegraven moet worden...
maar ach, als ik alles zou bouwen wat ik geroepen heb te zullen gaan bouwen.... 🙄 maar van dergelijke niet verwezenlijkte voornemens heeft verder niemand last en het is ook vast voor niemand herkenbaar hier... 😉

vrolijke, onvoltooid tegenwoordige groeten,
Martin

Ha Jan,

Wordt een gruwelijk mooi diorama met een duidelijke situatie... De emotie van de figuurtjes spreekt boekdelen...I'll catch a grenade for you...! of misschien ...lucky star...

Handje ??

hallo Jan,
op het gevaar af om afgeschoten te worden; ik vind jouw sjurmen prachtig en de figuren ook edoch de vent die met zijn vuist tegen de tank geleund staat lijkt mij minimaal pijnlijke klauwen te krijgen. Een vlakke hand lijkt mij gebruikelijker in zo'n positie.

Het leek mij zinvol dit toch even te melden, als ik het verkeerd zie dan hoor (lees) ik dat wel (ik ben ook de jongste niet meer, zeker niet na een weekend Brno 🤣 ).

images

Bouw ze !
Peter.

Peter, dat valt in de praktijk mee, zelf steun ik regelmatig op mijn linker vuist tijdens het leggen van vloeren, om twee redenen; je pols wordt minder zwaar belast, en je handen worden minder vuil 🙂

Ik had overigens ook geen passend handje, en geen zin/ skills om er een te sculpten 😉

Jan

Een kleine update.
De figuren beginnen vorm aan te nemen, dit is de tussenstand zover:
De 'zanger'
jumbo168.jpg

jumbo167.jpg

man zonder hoofd
jumbo176.jpg

Martin Dogger
jumbo172.jpg

jumbo171.jpg

Hoofdpijn:
jumbo179.jpg

Binnenkort meer 😉
Jan

Een kleine update:

de figuren zijn zover klaar, ben echter nog niet zeker/tevreden over de huidskleur. Op de foto's lijkt het allemaal wat erger als het is....

jumbo208.jpg

jumbo205.jpg

jumbo203.jpg

jumbo197.jpg

Het ondergrondje:

jumbo214.jpg

jumbo219.jpg

jumbo218.jpg

jumbo216.jpg

jumbo215.jpg

jumbo221.jpg

Shoot!
Jan

Erg mooi werk, Jan! De figuren zijn ook goed gedaan, niet van top niveau, maar zeker goed genoeg voor op het diorama.

Mooie ondergrond! Heb je die gemaakt met plastic plaat?

Veel succes verder!

Groeten,

Maarten

Terug
Bovenaan