JS2 in Berlijn, update 7-10

Hallo allemaal,

Bij deze een paar foto's van één van de 312,14 projecten waar ik mee bezig ben: Een JS2 in Berlijn...

De tank zelf: (toren zit al in de primer)

PICT0058.jpg

PICT0064.jpg

PICT0061.jpg

PICT0051.jpg

Opgesplitst in de verschillende sub-assemblies: (makkelijk met verven en verweren) (het tape op de tracks is alleen om links en rechts uit elkaar te houden, alles is reeds verlijmd)

PICT0070.jpg

En de setting waar hij in komt:

PICT0041.jpg

PICT0043.jpg

PICT0050.jpg

Ziet er veel belovend uit. Succes met het schilderen, daar kan je je goed op uitleven.

Let er trouwens op dat je genoeg puin en stof hebt. Dat blijft vaak te beperkt.
Nog 2 puntjes over je layout: hoe komt die Kübel OP het puin terecht? Hetzelfde geld een beetje voor je JS. Waarom staat die zo schuin? Als ie in een recht lijn is komen aanrijden staat er een muurtje in de weg.

Succes!

Ik wist dat deze vraag zou komen. 😈
Waarom de tank schuin staat kun je 1001 verschillende redenen voor bedenken. Bijvoorbeeld dat hij moet draaien omdat verder in de straat een obstakel staat en hij er alleen via de linkerkant van de weg langs kan.
Of hij staat schuin om de oprukkende infanterie extra dekking te geven.
Of hij staat schuin omdat er verderop aan de rechterkant een zijstraat is, vanwaaruit een aanval verwacht wordt en door op deze manier te staan of door langs de linkerkant te rijden, heeft hij een beter schootsveld de straat in (kwestie van hoeken, teken maar eens uit)...

De echte reden is overigens dat het er erg saai uit ziet als hij recht in de straat zou staan... 😉

En de kübel is een wiel kwijt en is daar achtergelaten. Overigens komt er nog puin op de kübel te liggen, maar eerst moet er wat aan geschilderd worden.

Hallo Jamie,

Het ziet er goed uit. Ik zou de setting iets veranderen. Ik zou het hek en
de stoep aan de rechterkant van de tank weg halen.
Ze voegen weinig toe aan de setting. Het hek bellemert het zicht op de tank.
En zonder dat hek en de stoep wek je de indruk dat de straat veel breder is.
Daardoor lijkt het ook minder vreemd dat de tank scheef staat.

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat.
Gert.

Hoi Jamie,

Door wat toevoegingen kun je de route wel iets duidelijker maken. Een 'kill-zone' werd nogal eens toegepast in straatgevechten dus dit zou een goede mogelijkheid zijn om dat uit te beelden.

Ik ben wel benieuwd naar verdere afronding van het geheel. 8) 😉

Groet, MartinD

Ziet er erg stoer uit Jamie!
Layout zou ik niks aan veranderen. Goed gebruik van de ruimte, diepte en dat de IS zo staat doet het juist goed, beter dan dat je hem recht zou zetten, want dan wordt het direct zo'n strak en egaal geheel. Dit is juist goed! Nog plannen voor figuren? Die zouden het geheel nog wat kunnen aankleden, en dynamiek genoeg in het dio voor actie figuren.

Mzzls

Allen: bedankt voor de reacties en suggesties. Het killzone verhaal klinkt aannemelijk, ongeveer alles werd in Berlijn gebruikt als blokkade. Er is ook ruimte zat om nog iets toe te voegen waarvoor de tank moet uitwijken.

Er komen zeker nog figuren bij. Ik ben druk aan het zoeken naar figuren van Russen die snel, maar behoedzaam oprukken en ik wil een figuur in de tank, waarbij alleen het hoofd voorzichtig uit het luik steekt...

Dus als iemand geschikte figuren weet, ik hou me aanbevolen. Ik ben namelijk niet zo bekend met Russische uniformen, dus ik wil voorkomen dat ik bijvoorbeeld vroege uniformen/uitrustingen plaats in 1945.

Jamie Hector Cruz zei:
Er komen zeker nog figuren bij. Ik ben druk aan het zoeken naar figuren van Russen die snel, maar behoedzaam oprukken en ik wil een figuur in de tank, waarbij alleen het hoofd voorzichtig uit het luik steekt...
DML, Soviet Motor Troops is een optie denk ik.
Of anders de resin serie van TAHK. Iets prijziger, maar erg mooi.

Ha Jamie,

Goed werk wat je laat zien in dit toppic! Die naad, tja das ook een lastige plek hé, maar goed dat je het nu nog ziet. Het figuur is erg mooi, maar mocht je deze gebruiken zou ik geen scene vol actie maken ,want hij zit wel erg relaxed en hoog boven zijn luikje. verder is er natuurlijk niks mis met dit figuur.

mzzls

Terug
Bovenaan