JPIVL/70 het bulge gevoel toegevoegd

Heej hoi,

Toch alweer weer even een update, wel weer even inkomen na zo lang niet gebouwd te hebben maar het enthousiasme is weer terug. Ik las in het twenot cafe dat er meer mensen met een modelbouwdip zijn, ik zou zeggen, de zin komt vanzelf weer terug 😉 ,sprekende uit ervaring.

Het model begint aardig af te zijn. Moet de chippings in basiskleur nog even wat terug brengen qua kleur door een filtertje en ben met details bezig. Voor de dennetakken ben ik bezig met wat bevestigings haken en draad. De figgies achterop had ik ooit al eens geschilderd en kwamen nu goed van pas. De commandant is nieuw en ben ik nu aan het schilderen.

tips, commentaar zoals gewoonlijk welkom.

Groeten,
Bouke

pziv2.jpg

jpiv.jpg

pziv4.jpg

jpiv2.jpg

jpiv5.jpg

pziv2bw.jpg

altijd leuk om even te testen hoe het in het zwart wit lijkt, als het model af is shop ik er een achtergrond achter

Ik vind het een mooi tankje zeker het modder aan de onderkant is goed gedaan.
Ik heb alleen twee kleine opmerkingen. de luiken zijn aan de binnenkant wit bij jou tank echter waren meestal met de cammo mee geschilderd anders stak dat wit zo af tegen de omgeving. en de jerrycans die zien er wat saai uit ik zou daar nog even wat mee doen (tenzij je dat nog van plan was want dan heb ik niets gezegd).
verder echt een supper leuk model
groet stijn

Hoi Bouke,

dit vind ik nu echt een hele leuke setting en goede sfeer hebben. Kan het niet goed omschrijven, maar ik vind het erg mooi.
Voertuig vind ik erg mooi gedaan met de nodige kleuraccenten, mn de wielen in vergelijking tot de rest van het voertuig.
De figuren vind ik ook erg goed erbij passen en maken het goed af. Neem aan dat de jerrycans nog wel worden afgeschilderd!

Ben benieuwd naar het eindresultaat (jouw kennende zal er ook wel een mooie ondergrond bijkomen).
Ga deze zeker volgen.

Succes ermee verder,

groeten Eelco

Wow Bouke, de sfeer straalt direct van het geheel af, en dat vind ik erg belangrijk bij een combinatie van een tank en figuren.
Ik zou er een mooi ondergrondje bij de doen om de sfeer nog een beetje te accentueren... 8)

Groet,

Niels

Hoi Bouke,

ik heb echt een poosje naar je foto's zitten kijken, wat ik erg mooi gedaan vind zijn de kleuren: er zit behoorlijk contrast tussen het geel, groen en bruin (behalve dan op de zw/w foto, maar dat zie je op foto's van echte tanks ook) en toch harmoniëren ze mooi met elkaar. De figuren zien er ook goed uit.

Iets minder vind ik de denne-takken, die missen volume vind ik. Zijn het takjes van de bekende huppelepuppus dingus aspergerus kamerplant? De structuur is goed, maar, zoals gezegd, wat "iel".

Toch erg mooie plaatjes!

Groet,

Kanne

PS: oh ja... die Jerrycans... die zijn wel erg uit de toon vallend.
Enneuhh... niet verder vertellen, maar aan de onderkant van de balkenkruisen zit een wit randje... of is dit het bekende silvering?

Groet,

Kanne

Hiep hoi Bouke

Blij te lezen dat je die asperges nog wat moet bijwerken...ik zei het je nog zo 8)

Wbt de jerrycans...die zijn nog ongeschilderd. Nou voor de rest had ik je al offline van commt voorzien

tjow

Jochem

Heren bedankt voor jullie kritische blik.

De jerrycans zitten inderdaad alleen nog maar in de basiskleur, dus daar gaat aan gewerkt worden. Zo zijn er nog wel meer details die nog geschilderd moeten worden. Ik ben wel blij dat jullie het model sfeervol vinden, dat was wat ik heb proberen te bereiken. Een ondergrondje moet er dan inderdaad misschien wel bij, maar een lekker simpel modderig weggetje maken denk ik, of hebben jullie andere suggesties?

Helaas kan ik weinig doen aan die luiken, had me niet gerealiseerd dat deze vaak mee gespoten werden... heb mijn model wat geinspireerd op he model van Jean Babtiste Vehrlac en die had geloof ik ook "elfenbein" kleurige luikjes.

En dan het balkenkreuz... shit. Slordig en ook al zo lastig aan te passen. Was me zelf niet eens opgevallen! Maar ik zal het niet verder vertellen haha.

Bedankt heren ik zal eens kijken wat ik aan de asperges kan doen 😉 heeft iemand nog wat takken liggen? Ik ben er doorheen hehehe.

Groeten,
Bouke

Over een paar weken staat het hier in de regio overal vol met asperges, hoeveel moet ik voor je apart leggen?
Nu zie je nog niets, ze worden nl ondergronds geoogst, maar na het seizoen schieten ze altijd overal fors uit en kan ik zo aan een berg komen.

@Rob: Ik ben bang dat Bouke op zoek is naar takjes van een kamerplant die iets van asperges in de naam heeft, misschien ook wel familie van de asperge is. Maar wellicht vindt hij die ook wel lekker 🙂
Dit terzijde, ik weet niet of het loof van de asperge lijkt op dennetakken.

Groet,

Kanne

Heej hoi,

Ja Maarten dat is `m, maar ik dacht inderdaad dat het loof van een gewone asperge plant hetzelfde was... maar dat zal dan wel niet. Misschien dat Rob dat het beste weet want die woont er tussen. Bedankt voor het aanbod Rob, als het een beetje hetelfde spul is mag je voor mij wel een keertje `s nachts door het asperge veld tijgeren met een schaar om wat loof te snaaien... voor mijn m20 heb ik het ook weer nodig 😉

Met die plant zal het wel goedkomen Maarten, na een dag schilderen aan een model hebben mijn handen alle kleuren van de regenboog dus groen zal er ook wel tussen zitten. 😉 Ik weet alleen niet of die planten tegen de gemiddelde verfdamp in een hobbykamer kunnen, misschien is het ook wel DE manier om de lucht op je kamer te zuiveren...

Groeten,
Bouke

He Bouke,

Je JP ziet er erg goed uit zo. Ik vind dit altijd zo'n slank, roofdierachtig voertuig. Komt er nog infanterie bij, of vind je dit voor een opwarmertje goed tot nu toe?

Cheers, MartinD

Bulge gevoel

Dag Bouke,
Heb even naar je andere tanks gekeken, volgens mij komt het helemaal goed met het Bulge/gevoel.
Ik vond je tanks echt wreed en doordacht.
Vind wel de decal van het kruis in het oog springen.
Zag dat je er bij je andere voertuigen ook geen problemen mee had.
Voor zover het mogelijk is, schilder ik decals over wanneer aangebracht.
Bij het drybrushen wordt het dan een beetje meegenomen.
Modder is erg puik, figuren dito.
Groet,
René

Heej Martin en Rene,

Martin, ik vind het als opwarmertje wel even goed zo, ik merk dat ik met de weinige tijd die ik heb (nu even wat meer maar goed) ik niet al te ambitieus moet zijn in de projecten. Bedankt voor de complimenten.

Grappig he Jochem ze blijven ons door elkaar halen 😀 Maaruhm Rene toch bedankt voor de credits hoor, ik zal ze ook doorgeven aan Jochem. Wat betreft die decal, ik ga kijken wat ik eraan kan doen en ik hoop dat er nog een paar kredietjes voor mij over blijven 😉

Groeten,
Bouke

JP IV

Tuurlijk zijn er kredietjes over voor jou.
Die zwart-witfoto vind ik een knaller, je begrijpt het.
De basis voor je diorama is bijna af ( wat eigenlijk heel vreemd is,
je verwacht als basis een plankje met grond, is bijna geen bouwer die dit doet...reverse engineering)
Misschien een stukje gehavend, geblakerd verbandgaas aan de loop.
Deze is van nature vrij lang, wordt optisch beetje gebroken.
Heb een paar oude IV-rupsbanden, duw ik in de ondergrond tot ze eruit kunnen, enfin dat weet jij ook wel.
Misschien als foliage naast de denne/sparretakken, de zeer kronkelige,
fijndradige wortels van een uitgegraven struik uit de tuin.
De grillige vormen leveren leuk contrast met de strakke tank.
Eventueel in combinatie met wat Italiaanse kruiden ( peterselie) kan je
je dio seizoensgebonden maken.
Smullen maar. Groet, René

Dat was inderdaad een beetje wat ik van plan was Rene 🙂 Een simpel plankje met een klinkerstraatje die lekker smerig is. Simpel en de aandacht vooral op het tafereeltje tank houden.

Was al begonnen met verbandgaas stroken rond de loop, kijken of dat wat wordt.

Bedankt voor de input.

Groetsels,
Bouke

het Bulge-gevoel

Hee Bouke,
Zeker, eenvoud siert.
Heb je een prefabstraatje, of maak je het zelf?
Heb hier een flak 88, bemanning Dragon ( wintersetting) en een Kraus Maffei die het zaakje trekt.
Als ik aan die configuratie denk op een plankje, word ik gek.
Lekker alleen het kanon, anders mist het zijn doel.
Heb alleen zoveel soorten camouflage in mijn hoofd, dat ik eigenlijk eens zou moeten experimenteren met photoshop voor ik begin.
En waarom ook niet ?!
Ga je goed,
René

Terug
Bovenaan