[Jos] Flak 88 Dragon (update 3/8)

Jos van Hooff

Lid van de TWENOT
Ik ga ook eens een poging wagen om mee te doen aan de FOC. Als onderwerp de Flak 88 van Dragon. Ik heb hem een tijdje geleden al in elkaar gezet, dus geen foto's van het bouwproces, maar ik ben recent pas begonnen met het schilderen.
Ik heb hem eerst zwart gespoten en daarna een eerste laag met Tamiya XF-60.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat ie in beide onderstellen komt te hangen. Het model is RUDD, maar met alles wat je krijgt is ie al aardig gedetailleerd.
Allereerst nog wat foto's van het ongeschilderde model en daarna een paar in de huidige toestand.
2007_0513003.jpg

2007_0513004.jpg

2007_0513001.jpg

2007_0513005.jpg

DSC03629.jpg

DSC03631.jpg

DSC03632.jpg

DSC03633.jpg

DSC03634.jpg

Het wordt meteen duidelijk dat er wat vuiltjes op m'n lens zitten!

Groet

Jos

Re: [Jos] Flak 88 Dragon

Hi Jos,

Ziet er goed uit... je ziet toch duidelijk dat er wel kwaliteitsverschil zit tussen de Tamiya en Dragon kits.
Met name de alu onderdelen zijn een hele stap vooruit!!

Je bent ook al een heel stukkie verder als dat ik het ben 🙂

Ben benieuwd wat je er verder van gaat maken, nog een camo eroverheen?

Groet en succes, Erwin

Het is wel te hopen dat de Dragon kit gedetailleerder is dan de Tamiya kit, hij is tenslotte zo'n 35 jaar nieuwer.

Bruce

Dat is abslouut het geval Bruce.
Als ik de Tamiya hiermee vergelijk, zit het verschil met name in de details en gietkwaliteit... wereld van verschil wat in die 35 jaar is gemaakt idd 🙂

Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat de Tamiya kit nog steeds geen slechte kit is. Na 35jaar ook nog altijd een goede kit volgens mij!

Erwin

Ja de Dragon is gedetailleerder dan die van Tamiya, die ik overigens ook nog heb liggen, maar dan met een update set van Eduard. De Dragon kit geeft je mogelijkheid om te kiezen tussen een alu of plastic loop, evenzo met de cylinders.
Ik heb er inmiddels een lichte groene camo over gespoten, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over, m.n. op het schild niet. Dat moet ik nog een beetje bijwerken.
Als dat gedaan is zal ik weer foto's bij plaatsen.

Groeten
Jos

Algehele wash en pinwash toegepast. Tevens "Kill" ringen om de loop.
DSC03719.jpg

DSC03718.jpg

Kleuren zijn niet helemaal correct, maar het geeft wel een beeld van de stand van zaken tot nu toe.

Groet

Jos

Terug
Bovenaan