JgPz IV L/70 klaar.

Ben wel benieuwd hoe je dat rood wat zachter gekregen hebt 🙂 Maar dat zal wel goed gekomen zijn. dus Foto's!! 😀

Heb je die kleuren van humbrol nog gemengd met wit? want zo uit het potje zijn ze een stuk donkerder.

Mvg Wim

Hoi Wim

Nee de kleuren zijn niet opgelicht met wit. Dat geeft trouwens ook geen mooie warme kleuren.

Voor het groen en het rood gebruik ik zandgeel op het op te lichten.
Het zandgeel zelf word wel opgelicht met wit omdat het niet anders kan.

Waarschijnlijk straks een update.

Grtz

Kristof

Hier eindelijk een update.
Ben vandaag begonnen met het weatheren.
De rechtse kant is al voor een groot deel gedaan, maar verre van af.

Werk wat sneller als anders want ik zou hem graag afhebben tegen het derde weekend van september. ( en ik kan er een pint mee verdienen )
Dus verwacht er niet teveel van.

Feel free to comment.

Grtz

Kristof

verwacht er niet teveel van zegt ie dan... 🙂 progress zover is alles wat we van je gewend zijn. Klasse van de bovenste plank. Ben ook wel benieuwd naar hoe je hier te werk gaat qua technieken.

Nog een vraagje: is het rood werkelijk zo licht of is dat van de foto (weet niet of je daar al overheen geweest bent)?

Hi allemaal

@ Wim : Ik heb eerst wat ingelijnd en daarna gedrybrushed en dan pas chippen enz.

@Benjamin: Het rood is redelijk rood 🙂 . Je kan het zien aan de bovenkantdat is de kleur waarmee hij gespoten is.
Heb het ondertussen wel gedrybrushed waardoor het zachter is geworden.

@ Dirk : Jep lekker oldschool , drybrushen.
🙂

@ John : Allez John niet stil worden , zeg maar iets zenne 🙂

Merci allemaal voor de reply's

Grtz

Kristof

Speciaal voor Eelke , enkele close ups.

Sorry dat de foto's niet erg veel scherpte diepte hebben , heb ze los uit de hand genomen.

Tevreden Eelke ? 😈

Als je close ups neemt of foto's bekijkt op ware grote dan ziet je model er verschrikkelijk uit ! Korrels in de verf , chipping die op niks trekt .
Gelukkig trek ik mijn foto's ook op schaal 1:35 😉

Grtz

Kristof

Je mag dat ding wel eens wassen man....bah wat een viezigheid allemaal weer

🙂

Maar t ziet er weer prima uit!

Graag gedaan Eelke !

Jep het zijn drydecals van Archer.
Eerst was ik van plan om witte holle nummers te gebruiken maar die wilden gewoonweg niet plakken op het model.😈 Het was nochthans een nieuw velletje.
Ofwel lag het aan mij ! 🙂
Dan heb ik maar de deze genomen.

Liefst van al gebruik ik drydecals van Mig productions. Hechten altijd prima en zetten zich ook beter en zijn dunner.

Grtz

Kristof

Archer had een aantal jaren wat productiebatches die niet wilden plakken. Jouw setje is er misschien een van (lag mischien al een tijdje op voorraad of zo). Als je contact opneemt met Woody Vondracek kun je misschien wel een nieuw setje krijgen.

Kristof, ziet er weer prima uit en mag je stap voor stap graag lezen. Ik vraag me nu af waarmee (kleuren) je drybrush doet.

JW

Knap werk weeral Kristof,

Ik zou alleen nog even de chip op het Balkenkruis eens opnieuw bekijken.
(boven het rechtse streepje). Deze lijkt een beetje geschilderd over te komen.
Voor de rest vind de chipping op het rechtse spatbord tussen de twee klemmen subliem.

Tot over 14 dagen.

Dirk

Antwoordjes ,

Merci Jan !

J.W. ; Het groen is gedrybrushed met Hu102 opgelicht met Hu94
Het rood is Hu60+113 ( 50%,50% ) opgelicht met Hu 94
Het geel is Hu94 opgelicht met 34

Dirk : Merci , dat chipke is niet geschilderd nochthans , ik heb een stukje van de drydecal weg gehaald.

Grtz

Kristof

Ik heb je Panther G stap voor stap in mijn favorieten lijstje staan en daar heb je na het inlijnen het model ook nog voorzien van een aantal filters. Heb je dat bij dit model ook toegepast of direct na het inlijne met drybrushen begonnen?

Blijf je complimenteren voor je eenvoudige maar heel effectieve afwerking van je modellen.

JW

Meer antwoordjes 🙂

JW ; Nee ik heb niet echt met filters gewerkt. Enkel drybrushing , inlijnen en chipping tot nu toe.

Martin : Ja hoor hij is te zien op Scaleworld , op de clubstand van Moveleo weliswaar , want dan zal hij nog niet af zijn.

Benjamin ; ... euhm 🙄

Grtz

Kristof

En we zijn weer wat verder,

De linkerkant is ook klaar , evenals de voorkant. Maar van de voorkant ben ik niet zo tevreden. Daar moet ik wat dingen gaan aanpassen.

Heb de wielen er ook nog maar eens ondergezet. Dan kan ik binnenkort gaan puzzelen welk wiel ik waar zet omwille van de kleuren ! 😉

Zoals steeds, feel free to comment.

Grtz

Kristof

Niet tevreden? Je lijkt mij wel! Het ziet er allemaal prima uit. Maar misschien kan de grote voorplaat nog wat vuil gebruiken, die heeft misschien wel wat minder contrast dan de rest.

Je weathering is geheel naar mijn smaak, hoe krijg je het toch voor elkaar. 😀 Zonder gekheid, ik ben zeer gecharmeerd en ik zie jou manier van weatheren toch als voorbeeld. We moeten er op Scaleworld maar is over babbelen. 😛 Waarom ben je trouwens niet tevreden over de voorzijde?

Groetjus

Niks mis met de weathering hoor Kristof! Wel een ander puntje... ik vind je Balkenkreuz aan de grote kant (net zo hoog als de nummers) ik denk dat een maatje kleiner mooier uitvalt...
Jan 😉

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reply's.

@ Eelke: De voorplaat kan misschien wel iets extra gebruiken. Ben aan het denken om er een impact op aan te brengen. Die het pantser uiteraard niet doorboord heeft.

@ Rinke : Een doekje voor jouw ! 🙂

@ Jurjen : Dit projectje moet ik sneller dan anders afwerken. Daarom kan ik eigenlijk ook niet zover gaan met de afwerking en de weathering als ik zou willen. Nou goed ik beschouw het als een tussendoortje maar toch. Ok op scaleworld zullen we wel een babbeltje slaan.

@ Peter : Ik gebruik andere kleuren voor het roest. Humbrol 62 en 100 zijn mijn hoofdkleuren. Ik meng ze wel eens met andere kleuren ook.

@ Jan : Ik denk dat het kwestie van goesting is. Trouwens de cijfers zijn een formaat kleiner dan als we gewend zijn om te zien.
Enne help me denken aan je tracks he !

Grtz

Kristof

JW: Bedankt voor je reactie ! Ik begrijp dat je liever een metaalkleur zou zien , maar mijn bedoeling is dat dit voertuig al een tijdje rondbolt met deze hit en dus de metaalachtige schijn verdwenen is en vervangen door roest.

Grtz

Kristof

Kristof Pulinckx zei:
JW: Bedankt voor je reactie ! Ik begrijp dat je liever een metaalkleur zou zien , maar mijn bedoeling is dat dit voertuig al een tijdje rondbolt met deze hit en dus de metaalachtige schijn verdwenen is en vervangen door roest.

Kristof,

Ik zou bij zo'n idee kiezen voor een gelaste plaat over de hit heen. Een plek als deze in je voorste pantser is een heel grote zwakte. Een gloednieuw plaatje pantser, wat even snel met een kwastje Dunkelgelb is geverfd, is dan afdoende.

Just a thought ...

Groeten, MartinD

Kristof, waar is deze ingezet? De meeste voertuigen hadden een levensduur van een paar weken, hooguit maanden, dus echt zwaar verroest zullen ze niet zijn. Op dit moment mis ik het contrast met de achtergrond, het valt een beetje weg op deze manier. Een donkere metaalkleur zou er meer uitspringen. Probeer anders iets met donker grijs, en wat lichte roest op de hoge delen, een soort vliegroest zeg maar 😉
Jan 🙂

Heel mooi gedaan Kristof. Ik zou er misschien nog wat schade omheen aanbrengen. Bij impacts van exploderende granaten op het pantser zie je dat er meestal omheen ook nog groeven en gaten uitwaaieren.

Verder weer een plezier om te volgen, dit project.

Ptr

Ha Kristof,

Prima zo, ik zou er niks meer aan doen! Zelf werk in in het weekend bij een oudeijzerboer om het beest maar ff bij z'n naam te noemen, en je staat er echt van te kijken hoe snel beschadigd ijzer volledig oranje/ bruin kleurd binnen enkele dagen vochtig weer.

Mzzls

Hoi Kristof,

De kleur vind ik prima zo! Roest ontstaat sneller dan de meeste mensen denken, en de agressieve stoffen die op de granaat aanwezig zijn zullen misschien aan de roestvorming bijdragen (of l*l ik nu uit mijn nek?). Wat ik wel zou toevoegen zijn wat sporen (alleen verkleuring of echt krassen) van de kleine fragmenten die van de inslag uitwaaieren. Dit heb je al een beetje gedaan zo te zien, maar het effect mag sterker.

Ondertussen zitten we weer wat verder.

Ik heb de "hit" nog een beetje aangepast , zoek het verschil ! 8)

Voor de rest hebben we de bovenkant , het dak zeg maar onder handen genomen. Met dit als resultaat.

Ahja , weet iemand welke kleur de episcoop moet hebben in het luikje van de commandant ?

Feel free to comment !

Grtz

Kristof

Totaalbeeldje

De "hit " wat herwerkt.

Ik meen me te herinneren dat Duitse periscopen vaak donkerbruin waren, maar de echte Panzerexperten zullen het wel beter weten.
Verder ziet het er weer goed uit, Kristof.

Terug
Bovenaan