Jagdtiger

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Alloa,

Ben momenteel bezig met een Dragon Jagdtiger. Het model is in elkaar gezet door Clarinda en ik doe de paintjob. In al ons enthousiasme vertoont de tank hier en daar wat kieren maar dat gaat goed komen in de aankomende modellen 😉

Het project:

dsc1206.jpg

De basis zit erop, een grondlakje, matzwart lakje en de basislak. De tank moest een grauwe uitstraling krijgen en is al voorzien van de nodige beschadigingen , roest en gebruikers sporen.

Gelijk de eerste vraag, de stokken aan de zijkanten, deze zie ik zowel in rood/wit als 1 kleur op diverse W.O II foto's. Ik zat te denken om deze rood/wit te maken als leuk contrast met uiteraard de nodige bevuiling?

Tzt zal ik wat duidelijke foto's plaatsen van het geheel om daarna hoop ik wat tips te krijgen de tank "netjes" af te krijgen 🙂

Hoi Elco (en Clarinda),

Vooral het bovenwerk ziet er aardig uit. De fenders eronder lijken echter met een knik te lopen, en wellicht kun je met een rond sjabloon de wielen egaler geel spuiten, nu zijn ze vooral onder geel (en de rest nog zwart/grijs).

Volgens mij moeten de stokken in 1 (basis)kleur; het zijn toch de stokken om de loop mee te reinigen? Sommige artillerie voertuigen zoals de Hummel hadden rood-witte markeerders.

Plaats gerust wat grotere foto's, liefst met een egalere achtergrond, en wat verderaf genomen omdat de camera nu nog scherp stelt op die takjes (beetje kalig, wellicht weglaten?)

Eric

De stokken aan de zijkant zijn in dit geval bedoeld om het kanon schoon te maken.
De rood-witte stokken waar jij het over hebt zijn bedoeld als ranging poles voor artillerie stukken.

Bruce

Bedankt voor de comments, foto is idd niet duidelijk maar heb m uit mn voorstel topicje geplukt, maak tzt duidelijke foto's van de tank.

Het hele onderstel is nog weinig mee gebeurd en moet idd nog voorzien worden van een paintjob enz 😉

Betreft de stokken.. als ik deze foto's bekijk...

jagdtiger_front.jpg

jagdtiger_01.jpg

Elco Elings zei:
Betreft de stokken.. als ik deze foto's bekijk...

Dat is nog de eerste Jagdtiger (Porsche) met zimmerit en al.
De stokken waren hier rood-wit gemarkeerd als een 'Dem-Feind-auf-dem-falschen-Fuss-erwischen-gerät' (de stokken intrigeerden de vijand zodanig dat het grote voertuig over het hoofd werd gezien). Bleek niet te werken...

Eric

Na veel wikken en wegen besloten de stokken toch te voorzien van rood/wit. Omdat het model vrij grauw is vind ik het wel grappig om wat details er uit te laten springen op deze manier.

Loop werk/tracks en wat andere details zoals wat roest pigmenten op b.v. de schop, uiteinde v/d uitlaten donker maken enz.. zijn de volgende stappen..

Wederom lastig om m goed op de foto te krijgen maar hier wat shots:

dsc0001iu.jpg

dsc0003cm.jpg

dsc1270o.jpg

dsc1272.jpg

De zwarte accenten op dak van de toren en achterdek zijn in real life een stuk minder heftig dan op de foto.

Tips and tricks zijn zeer welkom!

Grtzz

Niet om het een of ander, maar was het niet de bedoeling om de wash in de lager gelegen delen te laten vloeien, om zo diepte in het model te krijgen?
Heb je je model eerst voorzien van een (semi) glanslaag voordat je de wash hebt aangebracht? Op die manier laat zich de wash een stuk beter in de randjes vloeien 😉
Jan 🙂

Er zit een hele lichte wash overheen van donkerbruin, ben de washes een beetje aan t uitproberen en inderdaad het had veel beter gekunt, de blanke lak is een goede tip en zal ik de volgende x zeker meenemen.

Zit nog in de ontdek fase en hoop via dit forum een stuk wijzer te worden..

Het idee is een achtergelaten tiger die door het gebruik en weersinvloeden er pekkig en grauw uit moet zien. Hij is zeker nog niet af dus tips zijn zeer welkom 😉

Terug
Bovenaan