Jagdtiger van Revell (update 08 augustus)

Collega-bouwers,

Gisteren, uit complete wanhoop, maar eens gewoon een oude kit gepakt uit de kast. Puur om even snel weg te bouwen. Het is die enorme doos van Revell geworden. U kent hem allen vast. Volgens mij is het een van die oude Dragon mallen. Eerlijk is eerlijk, het viel me niet eens tegen. Er zit zelfs wat structuur op het staal. De onderdelen hebben soms wel wat extra plakband nodig om te blijven zitten. Maar goed, het begin is er. Dat kan niet te lang duren, want het moet een snel projectje worden. Al had ik nog wat friuls liggen....

Nu de vraag; Welke kit van dragon was dit? En welke aftermarket loopje en achterdek roosters kan ik dan het best gebruiken? Misschien weet iemand zelfs welk voertuig Revell (Dragon) als voorbeeld heeft genomen. Dit vanwege de uitvoering....Of zaten er geen verschillen tussen?

Ik hoor graag van jullie!

Ronald

IMG_7890.JPG

Inmiddels weer een paar dagen verder...

Zaterdag even bij de Lancier geweest en een beetje PE opgehaald. Echt het minimale, dus roosters en een vizier voor de MG, al weet ik niet of die er op hoort. De set is voor de kingtiger, maar de roosters waren gewoon bruikbaar. Ook gelijk nog maar een loopje mee genomen. Ik wil ook nog skirts gaan gebruiken van PE. Die wil ik eigenlijk in een ander camo patroon spuiten.

Hier alvast weer een foto.

Groet,

Ronald
IMG_7894.JPG

Re: Jagdtiger van Revell

hoi Ronald,

Ik heb een tijd geleden deze kit ook gebouwd en heb toen art.AB35041 van Aber gebruikt.
Succes met de bouw 😉

Groet,

Roger

Ja klopt René,

#6285 is qua plastic delen grotendeels identiek. Enige verschil is, dat 6285 meer extra delen kent zoals magic tracks, alu loop etc. Heb beide kits gekocht, al is de 6285 grotendeels ongebruikt omdat ik die heb gebruikt om het oude model van de 6050 te restaureren en upgraden (lichtelijk absurd 😱 ). De Revell kit is hoe dan ook helemaal OK, als dit inderdaad de 6050 is, zeker omdat die goedkoper is. Het enige wat ik minder vind aan de kit is de overdreven pantserstructuur, deze is me te grof. Met de Aber set kun je hem mooi oppimpen, dat is ook mijn ervaring. Hier twee fotootjes van mijn jachtkat:

_DSC2189.jpg

_DSC2163.jpg

Succes met de bouw. leuk project!

Groeten,

Vincent

Hee Vincent,

Mooie foto's... goede olievlekken ook.... Nu moet ik dus eigenlijk prberen of ik hem mooier krijg... ha ha...

Ik wil het wel een 5-dagen model houden...

Groet,

Ronald

Hi Ronald,

Ja dit project liep een beetje uit de hand qua tijd. Dit was dus een restauratie van een ouder model, maar dat doe ik niet meer. Die olievlekken kun je nog wel in je 5 dagen plan stoppen, want die had ik er in 10 minuten opzitten. Stelt niks voor, wat verdunde olieverf in diverse kleuren en diverse gradaties en ook echte motorolie (zie transparante vlekken bij uitlaten). Stelt niets voor maar voegt wel veel toe aan levendigheid ja. Succes met je project, we gaan hem zeker volgen en als je vragen hebt horen we het wel.

Grtn,

Vincent

Re: Jagdtiger van Revell (update 12 mei)

Collega-bouwers,

Weet iemand hoeveel schakels er links en rechts moeten bij de Jagd tiger? Het zijn twee soorten schakels dus laten we spreken over de grote schakels (met hoorn)!

Groet,

Ronald

Re: Jagdtiger van Revell (update 15 mei)

Dames en Heren,

Laatste update voor het brute beest zijn hele zwarte jasje krijgt...

Ik zit nog steeds met de vraag over de tracks!

Tot morgen!

Groet,

Ronald
IMG_7895.JPG

Re: Jagdtiger van Revell (update pinksteren)

Vandaag eens even een laagje erop gedaan. Het begin is er! De tracks zijn toch een schakeltje te lang, denk ik! De skirts komen nog!

Waardeloze foto, zoveel is duidelijk!

Zeg het maar!

Ronald
DSC08721.JPG

Re: Jagdtiger van Revell (update 31 augustus)

Ik zou in ieder geval starten met meer foto's te plaatsen, van een iets groter formaat en/of meer ingezoomd.
En dan zorgen dat het model vanuit alle vier hoeken te zien is.

De Jagdtiger lijkt me erg schoon, dus een rondje met de airbrush over de wielstellen zou niet verkeerd zijn. Voeg wat stof toe.
Een figuur kan ook leuk zijn, een infanterist of bemanningslid bijvoorbeeld.
Je kunt aan de gang met takken en bladeren, ter camouflage.
Fabriceer een simpel stukje weg, zodat je het gevaarte in zijn natuurlijk habitat plaats.

Groet, MartinD

Re: Jagdtiger van Revell (update 31 augustus)

Het ziet er zo te zien goed uit, maar idd meer foto's en close-ups gewenst om een beter beeld te krijgen. Ik zou blank metaal tonen waar de rupsen de ondergrond raken, en ik zou tevens de camouflage verder uitbreiden met kleine bruine en groene stippen, dat lijkt me logischer, of je moet een foto hebben waar deze camouflage zo te zien is.

Mannen,

Toch nog even zitten kniezen over wat ik nu moet... In de kast had ik nog een begin van een diorama-base staan. Eigenlijk vind ik hem er wel op passen, maar aan de andere kant is het nog wel een tikkeltje leeg. Heeft iemand een goed verhaal voor mij? En ook nog een goed idee om een moddertje te maken. Ik heb een poging gedaan langs de randen, maar het blijft een beetje korrelig!

Ik hoor het graag!

Ronald

P.s. Sorry voor de waardeloze foto,s, maar het idee is duidelijk!

IMG_1352.JPG

IMG_1351.JPG

Hoi Ronald,

Een ietwat late reactie, maar goed.
De lasnaden rond de bovenbouw kun je nog mooi benadrukken met een pinwash van Van Dyck Bruin.
Modder aanbrengen gaat het mooist als je het erop spettert, net als in het eggie. Een papje maken, en dit spetter je dan met een oude tandenborstel richting je model.
Dek delen die hoog zitten en die je schoon wilt houden even af voor de zekerheid. Ook de schurzen aan de zijkanten die niet gedaan hoeven te worden, kun je beter afdekken.

Groet, MartinD

hoi ronald,

ik vind hem nog een beetje te schoon, wat meer stof, chipping op loop plaatsen, krassen, modder zou geen kwaat kunnen. voor de aankleding zou ik wat takken er op maken. de geallieerden hadden lucht overwicht, en zo`n rijdende bunker valt er op. doe er ook wat crew spullen op zodat deze er uitziet als of er mee gewerkt wordt en op en in geleefd wordt. voor de rest ziet deze er goed uit.

gr steven

Terug
Bovenaan