Jagdtiger diorama (under construction)

Hier een paar plaatjes met een project waar ik al een tijdje mee bezig ben, Er komt nog een Opel maltier bij en een reparatie/tank crew

164802014_7839683469_o.jpg

164800836_de88b604a8_o.jpg

164802016_df2f612bab_o.jpg

164800835_6d25ea3783_o.jpg

164800839_8526ebdfcc_o.jpg

164802012_606e0c5ba6_o.jpg

Zie voor meer;

http://www.flickr.com/photos/87258661@N00/

grijs

Volgens mij waren ze in ieder geval grijs van fabriek af (niet met zekerheid), maar ik had wel een plaatje gevonden, waarop ik deze heb gebaseerd (nl, geen nummer maar alleen een kruis...)

Of zou het zijn dat ik german grey gewoon een hele mooie kleur vindt? 😳

Tja dat plaatje, op de forums komt dat regelmatig voorbij. Maar meer dan fantasie van de illustrator is het helaas niet. Wat betreft je dio. Probeer eens met wat strooi gras (langere type, of bijvoorbeeld heki decovlies) je zandvlakte wat te breken. Nu ziet het er wel wat saai uit. Vervang ook dat mos voor iets anders. Bijvoorbeeld zeeschuim met een laagje kruiden. Geeft een veel mooier resultaat.
Je jagdtiger lijkt me strak gebouwd maar probeer dmv van filters een beetje meer diepte in het grijs te krijgen. Wat krasjes hier en daar zouden trouwens ook niet mistaan.

Succes

filter

Had al een keer 2 filters gebruikt (groen en rood), maar ik denk dat ik dan toch iets te bang was dat de kleuren te overheersend zouden zijn (heb te veel verdunner gebruikt), weet jij (of iemand) misschien een goede verhouding?

ps, 'k ga zeker het diorama grond verbeteren, maar wat bedoel je met zeeschuim eigenlijk (en hoe kom ik er aan?) En wat de kruiden betreft, smaakmakers???

lijkt me wel een goede diorama alleen ken niet echt zien hoe het in elkaar zit
ken je een foto maken waar je de hele layout ziet 8)

maar de kleur van de tank klopt niet 😕 die kleur werd niet meer gebruikt als standaart toen die tank uit kwam

succes verder

Hmm, die naad tussen bovenkant en onderkant romp aan de voorkant: probeer die nog weg te camoufleren met een doek oid, die zit daar absoluut niet in het echt.
En dat kapotte achterspatbord is wel erg nadrukkelijk omgesmolten, mooier en realistischer is het hele deel gewoon verwijderen. De ophangbouten waren de zwakste plek en die braken eventueel gewoon af met een explosie

Ben er ook al achter dat die kleur fout was, zonde... Was nl ook niet zeker of de kleur goed was en wilde nog niet te moeilijk beginnen met de airbrush. Maar ik zag in een boek een plaatje en dacht dat die juist was...😳
(het was trouwens dit boek: Panzer 1939-1945 van GONDROM; isbn 3811217976)

3811217976.png

Even over dat spatbord, die bestonden toch uit delen?, toen ik het aan het verwijderen was, zag ik een soort overlopende naad zitten (ik zal wel fout zitten 🙂 ). Over dat omsmelten heb je gelijk, ik zal kijken wat ik eraan kan doen...

Ik bedoel ook alleen het achterste segment, je hebt gelijk dat het een aantal stukken waren

Rob

Dit was de enige foto die lijkt op een overview, op de stenen (helemaal achterin) komt de maltier en op het open veldje en bij de boom duitse crew, natuurlijk ook crew die bezig zijn aan de tank.

165743803_21ef29131e_o.jpg

Dit is misschien wel een beetje uit de oude doos, maar de jagdtiger en sommige kingtigers werden wel degelijk in panzer grey gespoten, aan het eind van de oorlog gebruikte ze alle verf dat ze nog over hadden, dus ook uit 1939.
Er zijn/waren echter 2 redenen:
1) het was een bewuste kleur, om de schaduw van de tank te verbergen.
2) het was het enige wat er nog over was aan kleur (in bepaalde fabrieken waren misschien nog andere kleuren over zoals dark-yellow.)

(ps, zou het niet gaaf zijn geweest als de jagdtiger zimmerit had gehad?)

Robert Voogt zei:
Dit is misschien wel een beetje uit de oude doos, maar de jagdtiger en sommige kingtigers werden wel degelijk in panzer grey gespoten, aan het eind van de oorlog gebruikte ze alle verf dat ze nog over hadden, dus ook uit 1939.

Old myths are hard to kill 🙄

Zonder l*llig te willen zijn: proof it!

Trouwens "Panzer Grey" bestaat niet eens. De kleur is Dunkel Grau. En wat moet German Grey dan weer zijn....

Ik word een beetje moe van het steeds weer opduiken van dezelfde verhalen, waar ik nog nooit enig bewijs voor heb gezien. Zie ook http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=15678
Ben trouwens niet de enige die nog geen bewijs heeft gezien ook alle top onderzoekers die zich al jaren met dit onderwerp bezighouden weten van niets 😕

foto's

Hallo Robert,

Ik weet niet hoeveel ruimte jij hebt bij photobucket, maar is het mogelijk om je foto's terug te plaatsen? Je dio leek mij de moeite van het bekijken waard.....

groeten, Richard.

Trouwens "Panzer Grey" bestaat niet eens. De kleur is Dunkel Grau. En wat moet German Grey dan weer zijn....

ik bedoelde german-grey 😳 , wat maakt het uit hoe je het noemt, het zag er gewoon donker-grijs uit. (german grey, dark grey of dunkel grau zijn volgensmij gewoon hetzelfde alleen dan in een andere taal)

het lijkt me ook best logisch dat er aan het eind van de oorlog alleen nog maar bepaalde blikken verf over waren. En zwart-wit foto's maken het erg moeilijk om de kleur te bepalen

Het gaat immers erom dat je plezier hebt in het maken en verven van je tank/model.

ps, ik had de informatie uit een boek, "Panzer Colours"
ps2, als het ec ht niet bestond dan zou je de jagdtiger altijd nog naast een e-100, e-50, etc kunnen zetten... 😈

Robert Voogt zei:
ps, ik had de informatie uit een boek, "Panzer Colours"
Daar staat een hoop achterhaalde informatie in.
Ik heb D-day to Berlin, van Terence Wise. Daar wordt ook melding gemaakt van dit camoschema. Helaas is er buiten wat kleurentekeningen geen 'bewijs' voor.

Groeten, MartinD

Terug
Bovenaan