Jagdpanzer IV/L70 (Update 19-04-07)

Allereerst de beste wensen iedereen!

Ik heb na het mislukken van mijn eerste camouflage poging, een nieuwe poging gepoogd. Ik heb gekozen voor een ander schema. Hij komt net onder de airbrush vandaan dus is nog warm 😉

Ik heb nog geen weatherings stappen ondernomen, behalve de dusting die er nu overheen zit. Filters en chipjes volgen....

Ik hoop dat jullie het wat vinden, de foto`s zijn iets te rood, maar goed het geeft in ieder geval een indruk

Groeten,
Bouke

JPIV_paint1.jpg

JPIV_paint3.jpg

JPIV_paint2.jpg

JPIV_paint4.jpg

JPIV_paint5.jpg

JPIV_paint6.jpg

Heej das ook geen slecht schema, ik vind de stipjes eigenlijk wel prima qua dichtheid. Dit schema laat ook voor mijn gevoel veel meer mogelijkheden over in de trant van tekens en plaats van actie. Je oorspronkelijke schema is zó BoB. Beetje verwering, en dan nog een beetje en voila...goed begin van 2007 en mooi opstapje naar je Panter. Goed ook dat je die antenne er af hebt gehaald, zo is ie meteen weer een stuk meer Porsche GT.

tjow

Jochem

Heren bedankt!

Dan poog ik te zeggen dat de poging geslaagd is 😉

Stimuleert mij om weer verder te gaan. Wat betreft die stipjes dominique, ik denk dat, zoals Jochem al zegt de boel zo wel in balans is. Het Ambush schema had over het algemeen niet zo heel veel stippen.

De stippen zijn geschilderd Boris, maar dan toegevoegd voor de dusting. Na het dusten gingen ze lekker op in de geairbrushte kleuren.

enneh Jochem, helaasssss er komt weer een antenne op, maar wel een suptielere variant, maar om dat te compenseren zal ik een GT plaatje achterop schilderen oke?

Groeten,
Bouk

eerste aanzet weathering

Eerste aanzet tot weathering,

Cammo gesealed met een aantal lagen vernis met eiglans. Decals aangebracht en nu met olieverf begonnen om het onderstel aan te pakken en wat filters aan de zijkant aan te brengen.

Grtz,
Bouke

JPIV_weathering1.jpg

JPIV_weathering3.jpg

Thanks Lars 😉

Hij is een beetje verkouden... Nee het is in het echt geen rudolf the red nosed rendeer, de kleuren blijven maar een beetje vaag overkomen door mijn toestel. Of het is de achtergrondkleur, ik ga eens gauw een donkerblauw karton aanschaffen...

Groeten,
Bouke

mooi

erg mooie jagdpanzer.
vooral je camoschema vind ik erg mooi..
welke verf gebruik jij? vallejo,tamiya?
ben heel benieuwd hoe deze eruit gaat zien als hij klaar is

groeten t.koorneef

Mooie camo-toepassing Bouke. (brush- en kleurtechnisch)
Een waarlijk mooie tank is 't en blijft 't. Komt er bij mij ooit ook eens aan (als ik een brusj heb...)

groet Frank

Heej Heren bedankt voor jullie reacties!

@ Boris, jep heel veel werk 🙂 Maar wel het leukste werk vind ik. 🙂
@Jeroen, bedankt ik zal zo af en toe een updatje plaatsen, hopen dat jullie het niet zat worden.
@Thierry, bedankt voor het compliment! Is ook wel even werk zo`n schema en het gaat ook niet altijd in een keer goed zoals je in het twenot cafe hebt kunnen lezen. Het model zat bijna tegen de muur.... Ik gebruik altijd acryl verf, Tamiya en Model Master.
@Frank, het is inderdaad een van de mooiste duitse tanks, vooral van opzij, zoals Jochem `m al omschreef, erg Porsche GT 😉 Ik hoop dat je gauw een brush hebt, want het is echt een leuke kit om te bouwen!

Groeten!

Bouke

Ola Bouke

Jammer hoor dat die camo mislukt is... had een echte eye catcher geweest als je hem zo gespoten had gekregen. Maar zoals ie nu is is ie ook erg mooi. Ben altijd wel gecharmeerd van modderige voertuigen.. Deze dingen waren nog ranziger dan de gemiddelde tractor. En dat laat jij goed zien.

Ben benieuwd naar de voortzetting hiervan

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Eej Robert en Hendrik 😉

Ik baal zelf ook van het niet lukken van die ene cammo, maar goed. Aangezien dit weer mijn opstart project is na het jaartje afwezigheid zag ik het niet zo zitten om het nog een keer te proberen, bang om de lol in dit project te verliezen, dus heb maar een andere camouflage gekozen en mijn airbrush gerepareerd, dat hielp ook.

Ben blij dat jullie de modder realistisch vinden, altijd moeilijk om daarin de balans te houden en de goede kleur te vinden. Ik heb inmiddels ook de andere kant van het model aangepakt dus het onderstel begint aardig af te geraken.

Vanmiddag ook begonnen aan een van de 2 figuren Hendrik, de luikjes staan open, dus er moet iets in, anders kijk je zo in een leegte.

Groeten en bedankt voor jullie reactie,

Bouke.

update 19/04/07

Heej hoi,

Nou ik heb tijdens mijn afstuderen een beetje een knipperlicht relatie ontwikkeld met het modelbouwen, zoals jullie wellicht gemerkt hebben... Maar de Bul is nu binnen, yeehaa, en ik ben dus weer vrolijk de boel aan het oppakken voor de zoveelste keer. Ik was gebleven bij de Jagdpanzer IV, dus daar ben ik dan ook maar mee verder gegaan. De update is klein, ik heb na de ene zijde ook de andere zijde een klein beetje aangepakt. De komende weken maar eens even kijken of we dit beestje kunnen afmaken!

ik ga een klein beetje chipping toevoegen, met name het terugkeren van de basiskleur door de groene en bruine camouflage, verder weinig beschadigingen omdat deze nog niet zo lang uit de fabriek in actie is. Details schilderen etc.

Tips en commentaar altijd welkom,

Grtz,
Bouke

JPIV_L70_14.jpg

JPIV_L70_15.jpg

Ha die Bouke,

Leuk te horen dat je er weer voor gaat! 😀
Tja, soms zijn er wat andere dingen... maar komt tijd komt 'n kitje. 😉
Je Jagdpanzer ziet er mooi uit. Mooie kleuren heb je gebruikt voor het modder tot dusver. De regenstrepen zijn voor mij wat dubbel. Enerzijds zijn ze goed omdat ze de goede kleur hebben, en je de balans in de dosering redelijk goed hebt. Aan de andere kant vind ik ze zo recht toe recht aan. Vooral op de eerste foto lijken het echt van die penseel strepen. Dit kan ook aan de foto liggen hoor, in dat geval heb ik niks gezegt. 🙂 Ik ben benieuwd naar de chippings en het verdere afwerken.

groetjes!

Heren bedankt,

Boris ik heb toch geprobeerd wat meer detail in de modderstrepen aan te brengen dan alleen maar penseel strepen. Misschien ligt het inderdaad aan de foto`s. Inderdaad wel tof dat er weer even tijd is voor een kitje.

Jan, jij ook bedankt maar je moet leren lezen hehehe 😉 Goed ik ben vandaag bezig geweest met chippings in basiskleur. Heb dennetakken toegevoegd en heb wat figgies erbij gepakt uit mn figgies doos. Verder ben ik details aan het schilderen en hier en daar nog wat filters aan het aanbrengen. Het achterdek moet nog aangepakt worden en ook de bovenkant van het beest kan nog wel wat aandacht gebruiken. Ik zal gauw weer wat posten met de laatste vorderingen.

Bedankt tot zover.

Groeten Bouk

Terug
Bovenaan