Jagdpanzer IV - Done -

Re: Jagdpanzer IV *Verwering*

Voila, heb de afgelopen weken weer wat aan deze gewerkt.

De idler wheels, tracks, tools, wat olievlekken met Tamiya Smoke en glans vernis op periscoop glazen moeten nog gedaan worden.
Ook wellicht wat harde discs hier & daar faden maar dat gaat niet meevallen denk ik.
Laatste loodjes dus.

Wat quickshots:

JP_IV_15.jpg

JP_IV_16.jpg

JP_IV_17.jpg

Massel,
Marcel

Re: Jagdpanzer IV - Beetje bij beetje richting einde

Thnx Johannes!

Inmiddels is dit beestje voor een 90% af.
De tracks moeten nog beter afgewerkt worden maar dat doe ik pas als de ondergrond gedaan is.
Nu eerst verder met figuren & vignette en daarna dus de rest van de JP afmaken.
Zowel het achterdek als het loopwerk ga ik straks nog voorzien van brokstukken van het huis, puin, zand, plantenzooi etc...
Wellicht voeg ik nog wat leuks toe op het achterdek, een koffer, tas, doos of zoiets dergelijks maar ook dat zie ik straks wel.
Ook voorzie ik het geheel straks nog van een ge-airbrushte stoflaag.

JagdpanzerL70_08.jpg

JagdpanzerL70_06.jpg

Meer shots op mijn site hiero.

Massel,
Marcel

Re: Jagdpanzer IV - 90% -

Ziet er zeer overtuigend uit, mooi werk man, genieten
bravo_zps71206f4b.gif

groetje 😀
Peter

Hij stond er mooi bij, hoor Marcel, afgelopen zondag in Veldhoven. Prachtig! Wat maak je toch een gave stukken jij! 😀

Veelal met een dikke knipoog en een hoop humor, schitterend!

Succes met het afronden van deze en ben benieuwd naar het bijhorende diootje...

Groeten Ditmar

Bedankt mannen.
Nu verder idd met ondergrondje & figs.
Heb een serie voertuigen af die allemaal in een vignette komen dus ik kan de komende weken min lol op met het maken van ondergrondjes. 😀

Massel,
Marcel

Voila,

Heb deze weer opgepakt en ben begonnen met het grondwerk.
Eerst een stukje cobble stones van Plusmodel aangebracht en heb zo juist wat graveerwerk gedaan in de gipsen brokstukken van het huis.
(de zijkanten hier & daar voorzien van wat baksteen reliëf)

JP_IV_20.jpg

De brokstukken liggen nog los want ga eerst de cobble stones & de brokstukken van een kleurtje voorzien.
Voor een eerder werk had ik alles vastgelijmd en in de primer gezet.
Dat betekende dat ik dus alles nog opnieuw moest schilderen en dat was redelijk (understatement) tijdrovend.
Dit maal doe ik dat dus anders. 8)

Massel,
Marcel.

Re: Jagdpanzer IV - Base -

Ha Marcel,

Goed om weer eens wat werk te zien van je!
Mooie compositie.

En die tank is vet geworden...ben benieuwd naar de verdere vorderingen!

Groet,
Corné

Hé Corne bedankt.

Inmiddels laagje verf aangebracht op steentjes en brokstukken van muur.
JP_IV_21A.jpg

Nu bewerken met pigmenten, olieverf & de airbrush.

Massel,
Marcel.

Hoi Marcel,

Is het puin niet iets te recht afgebroken?..mischien dat het later niet meer zo opvalt als je er wat kleiner puin tussen legt?!

Groet,

Roger

Stiekem heel veel werk, maar het resultaat is er ook naar. Hoop het snel weer eens live te mogen aanschouwen. 😉 gr Bas,

Voila, het grondwerk is zo goed als af.
Zodra de JP op de grond is bevestigd werk ik hem helemaal af.

JP_IV_25.jpg

Is het puin niet iets te recht afgebroken?..mischien dat het later niet meer zo opvalt als je er wat kleiner puin tussen legt?!
Dat was exact de bedoeling zoals je ziet. 8)
Stiekem heel veel werk,..
Inderdaad, vooral al die individuele kleien steentjes leggen is altijd weer veel werk maar loont wel.

Thnx.
Marcel.

Re: Jagdpanzer IV - Base done -

In eerste instantie dacht ik even dat je was vergeten om het blauw schuim te schilderen. 😱 Maar bij nader inzien lijkt toch alles wel weer te kloppen. 😀

gr Bas (tot zaterdag?)

Gaaf hoor. Die afwijkende kleur van de wanden steekt mooi af tegen de rest. Ben benieuwd hoe in het echt de met inkt bewerkte tank afsteekt tegen de rest.

Groeten
Oscar

Gaaf resultaat!
Ik ben heel benieuwd naar die inkt techniek maar aangezien vandaag m'n eerste post op het Twenot forum is, heb ik de kans op workshop gemist.
Is er een kans dat je dit nog eens overdoet Marcel?

Heel erg COOL!!!
Vooral het kleurencontrast met dat blauw! Ook de Jpz 'sieht toll aus'! 🤣 🤣

Klein vraagje; daar dit leden van de WSS zijn (armadelaar), mis ik de desbetreffende kraagspiegels... (of ik zie het niet meer zo goed 😱 ..., of zijn het misschien WH in dienst van... of zo...) Minor thought 🤣

Vooralsnog er MOOI gedaan!!!

Gr Erik

Thnx mannen!
Klein vraagje; daar dit leden van de WSS zijn (armadelaar), mis ik de desbetreffende kraagspiegels... (of ik zie het niet meer zo goed 😱 ..., of zijn het misschien WH in dienst van... of zo...) Minor thought
Yep, das een goeie. Kraagspiegels moet ik dus ff vervangen. Thnx!

ziet er weer tiptop uit Marcel! ik vind het mooie van jou werk dat je een eigen stijl hebt en ongeacht of het onderwerp nu brits,scifi of duits is blijft dit herkenbaar.

Wel nog even de kraagspiegels aanpassen! 🙂

Groet,

Roger

Thnx mannen!

Zo, kraagspiegels zijn gefixt (thnx Niels) en ook wat meer rotzooi onder linker track gegooid.
Is nu wel klaar zo dacht ik.

JagdpanzerL70_AA08.jpg

Meer pics hiero:
http://www.marceldulong.com/plastics/jagdpanzer-iv-sd.kfz.-162

Massel,
Marcel.

Heel mooi geworden Marcel
bravo_zps71206f4b.gif

De kleurtonen komen goed over naar mijn smaak, sfeervol grauwig noem ik het maar..

Had eerst wel even moeite met de kleur van het pleisterwerk... deed me sterk denken aan het blue foam zelf.
Op de laatste foto's echter ziet het er veel beter uit.... al blijf ik het in dit tafereeltje een toch wel iets "gewaagd" kleurtje vinden 😉

groet 😀
Peter

Hey Peter bedankt!
al blijf ik het in dit tafereeltje een toch wel iets "gewaagd" kleurtje vinden
8) Ik houd wel van wat kleur. 😛
Wilde een kleur die sterk contrasteerde met "the beast of war", dus roze, pastlel groen, pastel geel of smurfen blauw.
deed me sterk denken aan het blue foam zelf.
In '44 bouwde de Hongaren hun hotels van blue foam, wist je dat niet?

Grt,
Marcel.

Marcel du Long zei:
Hey Peter bedankt!
al blijf ik het in dit tafereeltje een toch wel iets "gewaagd" kleurtje vinden
8) Ik houd wel van wat kleur. 😛
Wilde een kleur die sterk contrasteerde met "the beast of war", dus roze, pastlel groen, pastel geel of smurfen blauw.
deed me sterk denken aan het blue foam zelf.
In '44 bouwde de Hongaren hun hotels van blue foam, wist je dat niet?

Grt,
Marcel.
laughing_zpsbebe62dc.gif
rare jongens die Hongaarse Smurfen...

Ja weer een meesterwerkje Marcel!
Ook weer die laatste foto: het fraaie blauwe pleisterwerk trekt als eerste de aandacht, dan zie je de fraaie camo op de voorzijde van het voertuig en de omhoog wijzende loop, en dan pas de houding van de mennekes die aantonen dat het menens is. Erg fraai!

Erich

Terug
Bovenaan