jagdpanzer e100 krokodil, examenprojectje update

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo allemaal,

vanavond ben ik even aan het spuiten geweest zo tussen de examens door. ik heb gekozen voor een groene hoofdkleur (reflective green van vallejo) met gele lijnen (buff van valejo) ik ben zelf best wel tevreden met het resultaat. hier en daar is lichtelijk overspray want een 1:76 model afplakken is niet echt gemakkelijk en er kwam hier en daar wat verf mee toen ik de plakband verwijderde. volgende stap is verwering, en de trackkies nog inkleuren natuurlijk.
graag op en aanmerkingen natuurlijk. en morgen zal ik waarschijnlijk nieuwe fotos posten, ten minste als ik weer wat ben opgeschoten.
hier de foto's natuurlijk.
P1012071.jpg

P1012069.jpg

P1012068.jpg

P1012067.jpg

P1012066.jpg

groeten Erik.

Re: jagdpanzer e100 krokodil, examenprojectje.

Ik weet niet, maar met deze camo en die witte strepen lijkt het erg op een russische tank, groen met de witte luchtmachtherkenningsstrepen...denk dat de duitsers wel camo zouden gebruiken die niet op de russische leek...
pascal

Re: jagdpanzer e100 krokodil, examenprojectje.

De witte kleur is eigenlijk geel. Maar ik ben het met je eens dat ie nogal wit is, ik denk dat ik dat wel weer een beetje rechttrek met het weatheren.
Bedankt voor je reactie.

Groeten Erik.

updateje, chippies enzo.

hallo allemaal,
ik ben weer lekker even bezig geweest, er zitten nu chippies op (die wel wat groot zijn uitgevallen) en er is al wat geweatherd.
op de achterkant is bij de gele streep nog een leuke afdruk achtergebleven van de tape, dit ga ik proberen weg te werken met wat modder ofzo.
op en aanmerkingen hoor ik graag.
hier komen de foto's
P1012076.jpg

P1012075.jpg

P1012074.jpg

P1012073.jpg

P1012072.jpg

groeten Erik.

Ik erger me niet zo aan de strepen(ik vind het zelfs wel mooi),
maar de chipies zitten niet echt op logische plaatsen, en dat vind ik jammer omdat het niet echt een realistisch gevoel geeft.

Groeten Marten

Erik,

Chippies zijn veel te grof, en zitten op onlogische plaatsen.
Chippies met name op de randen, en om luiken etc.
Probeer ook wat te varieeren met de chips. Zijn nu allemaal hetzelfde.
Evt. op de zijkanten een paar horizontale krassen
Hoop dat je er wat mee kunt

greetz Jacco

@ Marten en Jacco, die chips word ik ook steeds minder tevreden over, misschien dat ik ze weer weg werk en dan wat kleinere ervoor terig ga doen.
bedankt voor de feedback.

groeten Erik.

Erik, ik ga met de anderen mee in mijn commentaar. Verf slijt vooral af langs randen en uitstekende delen, waar de bemanning steeds met z'n voeten aanzit. Ik maak zelf ook wel eens wat horizontale krassen waar bijvoorbeeld een dikke tak langs het voertuig is geschraapt. Jouw chips vind ik niet realistisch overkomen helaas.

erik, wat is de kleinste kwast die je hebt?
als je daar nou eerst eens mee gaat proberen te chippen.
ik kan namelijk met mijn 0000 kwastje erg fijne chips maken.
dat moet jij dan toch ook wel kunnen lijkt me. 😉

groeten Chris

ik vind het patroon zelf niet echt verkeerd, ik gooi em binnenkort (nog 1 examen te gaan) in de ovenreiniger en dan begin ik opnieuw maar de cammo gaat ongeveer hetzelfde blijven.

groeten erik.

Chris van Riel zei:
erik, wat is de kleinste kwast die je hebt?
als je daar nou eerst eens mee gaat proberen te chippen.
Schuursponsje in stukken knippen, vastpakken met een pincet, in verf dopen, grootste gedeelte afvegen en daarmee chippen.

Groet, MD

erik bakker zei:
ik vind het patroon zelf niet echt verkeerd, ik gooi em binnenkort (nog 1 examen te gaan) in de ovenreiniger en dan begin ik opnieuw maar de cammo gaat ongeveer hetzelfde blijven.

groeten erik.
dean zou ik de lijnen niet recht maar gewoon airbrushen zonder tape!!
maar het is jou voertuig dus dat mag je og altijd zelf weten 🙂

ik vind hard edge net iets gaver dan uit de losse pols, en op 1:76 is het ook niet erg makkelijk om dat uit de losse pols te doen.

groeten erik.

het voertuig heeft alleen op papier bestaan, en zelfs dan nog wijkt het model daar ook nog weer vanaf. dus ik denk dat realistische cammo niet heel erg aan de orde is bij deze. bij elk ander voertuig was ik natuurlijk wel voor zo realistisch mogelijk gegaan 8) .

groeten erik.

Terug
Bovenaan