Jagdpanther Late WIP

Benjamin de Groot

Lid van de TWENOT
Toch even laten zien dat ik zelf ook nog modelbouw: Een Tamiya Jagdpanther met veel goodies. Heb geprobeerd zelf wat textuur aan de romp te geven. Het is misschien niet nauwkeurig, maar maakt de oppervlakken wel een stuk interessanter. Wat onderdelen vervangen door dragon en scratch.
Progress zover:

052.jpg

054.jpg

053.jpg

Dit is het resultaat van ca. 10 uur met een freesje en een tube tamiya putty:
jp_cut-1.jpg

Inmiddels heb ik wat detail toegevoegd aan de onderkant. Niet helemaal comme il faut, maar leuker dan wat tamiya er zelf van gebrouwen heeft.
006.jpg

008.jpg

De sprockets zijn Artisan Mori, het figuur is van Pegaso/Platoon
003.jpg

011.jpg

De loop komt van Armorscale, de MG34 van Griffon
009.jpg

010.jpg

Dit moet de dio opzet worden. De base komt van Eric Jacobs en is z'n geld meer dan waard.
002.jpg

004.jpg

005.jpg

Alle commentaar is welkom.

Cheers

Benjamin

Dat ziet er interessant uit, Benjamin. Maar die textuur op de romp, waarmee heb je die aangebracht, en wordt het zo niet moeilijker om details op de romp te lijmen? Volgens mij maak je het jezelf nu knap lastig.

Bedankt heren.

Kristof: haastige spoed is zelden goed 😉.Heb nu geen trek in catastrofes waar ik niet meer overheen kom. Ben net zo lekker bezig.

Eelke: de textuur moet de indruk van grove kwaliteit gerold staal geven en is volgens de methode die Miguel Jiminez uitlegt in het FAQ-boek: putjes maken met een freesje en vervolgens met verdunde tamiya-putty insmeren en opschuren. Is misschien niet helemaal wat het moet zijn, maar er zit te veel bloed, zweet en tranen in om er nog wat aan te veranderen en ik kan er best mee leven. Het geheel is grotendeels vlak en onderdelen verlijmen lukt nog wel aardig.

bewijs:
007.jpg

De kampfraumheizung is van TMD - courtesy of JW de Boer.

Terug
Bovenaan