Jagdpanther Jebsheim 1945

Hallo Elco,
Mooi Jagdpanthertje, heb je daar al !
De smurrie op de wielen is mooi modderig geworden, de rupsen zien zo net wat beter uit en het ontbrekende wiel is een subtiel detail !
Ik ben benieuwd, hoe je het voertuig verder gaat "aankleden".

Als ik zo vrijpostig mag zijn, een opmerking te maken, vind ik toch ietwat jammer, dat je met die infanteristen, de focus van het thema afhaalt.
Nu lijkt het een gewoon gesprek. Ik bedoel, als je voertuig technische problemen heeft, zoals je in het begin beschrijft, zou ik meer de hele bemanning in interactie rond het motordek verwachten. ("Noch einmal starten, Karl")
Als de figuur met de pet en het berevel lid van de bemanning is (Uffz. Danisch ?), zou ik hem met de rug naar de JP zetten.
Hij spreekt dan van het voertuig af naar de infanteristen; dat maakt 'm meer betrokken bij z'n voertuig.
Maar uiteraard is dit slechts een mening.

Veel plezier, Hans

Hi Hans, op en aanmerkingen zijn altijd welkom! Een aantal figuren zijn inmiddels vervangen om idd de focus te leggen waar het om draait en dat is de JP die ondanks de motor problemen toch ingezet gaat worden.

Thnx 🙂

de base is gevallen en de meeste figuren zijn kapot.
Dat is forse pech Elco, maar ik merk dat je nog motivatie hebt. Gelukkig is er nog voldoende over om het project door te zetten💪. Ik vind diorama's mooi om te volgen en probeer ook die kant op te werken.

Succes, Jan

eeuwig zonde hoop dat je hem weer voor elkaar krijgt 😢🙂 succes

Hi Elco,

Mooi balen en inderdaad geluk bij ongeluk dat de JP er niet op stond. Inderdaad de draad weer oppakken en de aanhouder wint!

Mvg,

Vincent

Oef, altijd schrikken! Idd een geluk dat de Jagdpanther even tanken was 💪🏼. Hij verdient nu zeker een kleurrijk diorama.
Het wordt mooi!

Werkelijk schitterende afwerking Elco

Samen met het realistische terrein, de subtiele hoeveelheid goed gekozen en geplaatste 'rondslingerende' spullen en daarbij de afgesloten huizen
geeft dit tafereel me een behoorlijk desolate indruk. Dermate treffend verbeeld dat voor mij persoonlijk figuren bijna overbodig zijn.
Het enige figuur dat naar mijn beleving zou passen bij dit plaatje is een gesneuveld mens vlak voor het gele huis...

Niet dat ik dol ben op lijken, maar mij eerste reactie bij het zien van deze foto ?.... alrighty!! 😀 🤔 😱

Ben benieuwd naar de andere figuren, maar de akeligheid van oorlog vind ik nu al voldoende en indringend verbeeld.

Bedankt Peter, ik denk dat de plannen die ik nog heb je wel zullen bekoren 😉

Thnx Bas, ik heb m even moeten laten staan om de juiste mood terug te krijgen maar denk idd dat ik weer op het juiste spoor zit!

Ik denk dat als je er een zwart-wit foto van plaatst, iedereen denkt dat het echt is... prachtig, nu al.

Elco, het ziet er prachtig uit, zowel de Jagpanther als de ondergrond, de huizen en wat ik gezien heb van de figuren. Top werk!

Toch is er één puntje waar je misschien nog iets aan zou kunnen doen. Voor mijn gevoel zijn de huizen nog iets te......tsja.....'fris' misschien. Of te 'droog' in de natte omgeving.
Ik kan niet echt uitleggen wat het beeld bij me oproept maar het lijkt mij of de huizen nèt niet helemaal aansluiten bij de desolate, natte, kille troosteloosheid die je in de rest van het diorama treffend uitbeeldt.

Verder ben ik alleen maar stikjaloers hoor 🙂.

De boom ziet er goed uit Eelco!

Hoe en waarmee heb je die in elkaar geknutseld? Heb je ook een foto van de hele boom?

Groeten, Jan

Bedankt Paul, de borden op de huizen krijgen nog wat meer weathering wat dit effect al zal versterken en hier en daar nog wat ‘natte’ streaking maar niet te veel. Denk dat het je het in real life beter zal zien 😉

Jan, de boom is gemaakt van een stukje tak en de wortels van een flinke struik om zo de takken te simuleren. Daarna heb ik de boom behandeld met AK wet ground en wat groen en ander klein grut om een mos laag te creëren. Mee kom nog wat grijze washes overheen en dan is die klaar!

Ik zal proberen het dio er eens in z’n geheel op de foto te krijgen.

Da's inderdaad een sfeer versterkende toevoeging, juist vanwege de grilligheid van de takken, goed gekozen en gemodelleerd 👍
Wat ik aan de boom iets minder geslaagd vind is het 'mos'... het ziet er wat 'grassig' uit en nogal veel voor een boom die zo in de open lucht staat.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, alleen dat ik de hoeveelheid en zo egaal over de stam verdeeld niet echt overtuigend vind.
Beetje minder mos, en meer aan de Noord zijde dan aan de Zuid zijde, zeker zo in de open lucht.

ter illustratie bij wat ik bedoel :
old-tree-with-moss-in-autumn2.jpg

old-tree-bilbao-spain2.jpg

Trick or tree? Ik vind het een prachtige levensechte boom!
En hulde dat je na het “incident” de draad weer opgepakt hebt.
Komen er toch nog (weer) figuren bij?

Trick or tree? Ik vind het een prachtige levensechte boom!
En hulde dat je na het “incident” de draad weer opgepakt hebt.
Komen er toch nog (weer) figuren bij?
Hoi Tini, thnx, ik ook 😉

Er komen weer figuren bij, als alles compleet is dan probeer ik ze in 1 keer achter elkaar af maken. In de tussentijd kan ik nog mooi hier en daar wat afwerken aan deze en nog wat andere projecten!

Hi Elco,

Als dat de zichtzijde (noordkant) is van de boom (mooi gemaakt) zal je ook de verwering van het huis nog moeten gaan aanpakken.
Zal dus meer vervuild zijn door regen....(en waar the sun don't schine 😉 )

Herman

Hoi Herman, bedankt voor het meedenken! De huizen zijn al aardig verweerd, de kleuren moeten ook nog een beetje overkomen natuurlijk. De zuidkant is een een stuk minder verweerd maar passen niet meer op het dio 😉

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan