Italeri Horch Kfz 15

Robert Blokker

Lid van de TWENOT
Ola Gasten

Een ander project wat momenteel op mijn werkbank staat is een Barbarossa diorama. Hoofdrolspelers een viertal panzerjagers met hun Horch en een PAK 36.
Er is nog een boel te doen maar de Horch is klaar voor de weathering.
De Kfz15 is de oude Italeri kit Vrijwel OOTB met een boel scratchwerk. Resin wielen van Armo, Het gevouwen dak is gemaakt van Evergreen en Magic Sculp. de Persoonlijke kit kwam uit de scrapbox. Geschilderd met Tamiya Acryl AK Interactive washes, Humbrol enamel. Metertjes van Archer en spiegeltjes van Echelon.
Er moet nog het een en ander gebeuren zoals de lampen achter. Maar ik ben door mijn transparant rood heen, En de weathering waarvoor ik eerst het diorama maak om te zorgen dat alles een beetje matcht. Intussen toon ik hier de showroom plaatjes.
Horch_Kfz15_001.jpg

Horch_Kfz15_002.jpg

Horch_Kfz15_003.jpg

Horch_Kfz15_004.jpg

Horch_Kfz15_005.jpg

Horch_Kfz15_006.jpg

Horch_Kfz15_007.jpg

Horch_Kfz15_008.jpg

Horch_Kfz15_009.jpg

Horch_Kfz15_010.jpg

Horch_Kfz15_011.jpg

Nu eerst maar eens de 4 soldaten en de PAK 36 afronden.

Met vriendelijke groet

Robert

Geweldig wat je van dat oude model weet te maken.
Vond de Horch altijd wel iets aparts hebben, maar deze valt echt in de smaak.
Grijs is goed getroffen, de witte randen een mooi afstekend detail. En die riedel uitrusting; top!

Hallo Robert,

Een uitstekende weergave van deze fraaie Pkw. !

Misschien, dat je er met pigmenten nog een stoflaagje op wilt leggen.....

Als miere..... vraag ik mij af of het divisie-embleem voor "Barbarossa" wel klopt.
De sleutel moet met de steel omhoog worden omgedraaid, en staat voor de 10. Panzergrenadier-Division (vanaf juni 1943).
Guderian kreeg einde 1941 zijn ontslag, dus de "G" verdween langzaamaan uit het zicht.
Voor Barbarossa 1941 onder Guderian kunnen wel b.v. 3., 4., 5., 11., 17., 18. Panzer-Division en Inf.Rgt. "Großdeutschland".

Wat niet wil zeggen, dat jouw model niet kon, natuurlijk.
In juni 1943 stond de 2.Kompanie / Panzerjägerabteilung 10 (mot.) -insignes op jouw model-, namelijk onder bevel van ene Hauptmann Johann GRAU !

met vriendelijke groet,
Hans

Jezus man!! Wat gevaarlijk!! Er zit geen stuur in!!! 🤣

Nee geintje, heel gaaf gedaan! Vooral het canvasdak vind ik zeer mooi gemaakt van putty. En ik ga met Ron mee, die rits bepakking is een mooi detail. Ben benieuwd naar de layout van het dio en de PAK...

Groet Ditmar

Ola heren.

Dank allen voor de reacties.

@Ron
Oud maar nog steeds erg goed. Slechts een paar aanpassingen en hij zag er nog net iets beter uit.
Ben zelf ook zeer tevreden over het grijs. En de uitrusting geeft het geheel net ff meer smoel. Het was vaak n krappe bedoening in deze wagentjes. Op de achterbank moest je je collega goed kennen want je zat er vrij intiem

@Jos
Hehehe dit is de aanloop naar de zwarte. Dank voor de complimenten.

@Hans
Merci voor de lovende woorden. De weathering volgt nog maar zoals ik in mijn bericht al schreef wacht ik daar nog even mee Tot het dio in de kleur staat dan kan ik alles gaan matchen.
En voor wat betreft de markings. Ik heb gewoon de beschrijving van Italeri gevolgd en me geen seconde druk gemaakt of de markings wel kloppen. Wilde het geval gewoon klaar hebben. Ik heb Veel te veel projecten die stil staan op het uitzoeken van dat soort details.

@Ditmar
Hehehe it's an accident waiting to happen. Nee hoor het stuurtje zit stevig in de handen van de chauffeur maar die moet ik nog bewerken voor Hij in de verf kan. Hetzelfde geldt voor de rest van de crew.
Dank voor de complimenten. Zeker wat betreft het dak. Was de eerste keer dat ik zoiets gemaakt heb een hij kwam er boven mijn eigen verwachting uit. Ik hoop binnenkort meer te kunnen onthullen over de rest van de spullen.

Met n vriendelijke groet

Robert

Ola Danny

Merci voor je reactie. Wat betreft het divisieembleem daar kan ik niet zoveel meer aan doen. Zo stond ie op de bouwbeschrijving van Italeri en hij zit nu onder een laag lak. Dus aanpassen zou opnieuw spuiten betekenen. Dus ik hou het lekker zo. Die pioniertools komen er nog op. Staan in de primer en worden nog geschilderd.

Schitterende Horch Robert ! heb er ook nog 1 in't schap en zie dat het met dit model nog heel goed kan aflopen 😉

Weet niet of je een foto walkaround hebt, maar anders zou een tweak-lijstje zeker welkom zijn...

groet'n 😀

Hee Peter

Ja die Horch is nog best te redden. Paar kleine dingetjes die je er aan zou kunnen doen is investeren in een setje resin wielen van Armo. Dat zijn gewoon dezelfde wielen als de rubber kitwielen maar dan schoon gemaakt en met de velg er al in mee gegoten. Zijn erg netjes. De achterbak heeft Italeri open gemaakt. Dit was niet zo bij de originele voertuigen. Dus hier een plaatje styreen op. En het opgevouwen dak is ook echt iets dat een vervanger verdient want wat Italeri erbij levert lijkt eerlijk gezegd nergens op. Ik had een opgerolde huif ergens uit een andere kit kunnen rausen maar op het gros van de foto's die ik van soortgelijke voertuigen heb gezien vouwden ze hem open en lieten ze hem gewoon liggen zonder hem nog weer vast te binden zodat als het weer slecht wordt ze direct die huif weer omhoog konden trekken. En voor de rest is het een prima kit. Ik heb er nog een paar Jerrycan rekken bij gescratched en een lading persoonlijke kit erin en je bent al een lekker eind op weg.

Walkarounds van dit specifieke type zijn wel online te vinden ikzelf heb voor sommige details een walkaround gebruikt die ik zelf heb geschoten. Is van een Horch Kfz 16 (Ik heb hem destijds een verkeerde naam gegeven bij het uploaden op armorama. Heeft de grotere body met de reserve wielen binnenboord) En die is voor een groot gedeelte wel te gebruiken. Ik heb hier onder andere de details voor de huif van gekopieerd maar ook verschillende kleine details over het hele voertuig.
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=features&file=view&artid=4697

Met een vriendelijke groet

Robert

Bedankt voor de tips Robert !

Met de gevraagde walk-around bedoelde ik er eigenlijk één van jouw naked Horch.
Maar gezien de tips is die niet nodig eigenlijk.

groetels 😉

Ola Peter

Ah dat had ik inderdaad niet begrepen. Maar mocht je nog steeds geinteresseerd zijn... Zijn hier wat plaatjes van voor de verf.

6282_658130907638168_3404484288360359500_n.jpg

10801894_658130880971504_8704455909440854814_n.jpg

Hij staat in de foto's hierboven wat diep op zijn wielen maar ik had ze er alleen voor de foto onder gestoken. Ook de lusjes achterop de huif en kleine details als boutjes op de vouwconstructie staan hier niet op. Wel gefotografeerd. Nooit ergens geupload.

10868252_664118480372744_571112497469829811_n.jpg

10696350_657673654350560_4401417860731487828_n.jpg

Hoop dat dit nuttig voor je is.

Met een vriendelijke groet

Robert

Bedankt voor de extra plaatjes Robert 😀 (leuk zo'n Low Rider 😉)

Nuttig ? nou, inderdaad nuttig.... maar dan juist omdat ik nu goed kan zien dat er inderdaad niet heel veel
extra werk nodig is voor de Horch. Had eigenlijk verwacht veel wit scratchplastic te gaan zien...

Zo zien we maar weer eens... netjes bouwen (incl. wat verbeterd detail) en vooral een puike paintjob,
maakt het model een geslaagd model !

Mazzels 😀

Terug
Bovenaan