IS-3, Kurillen, 1992

Frank Marcus

Lid van de TWENOT
Dag allemaal,

Vlak na de Tweede Wereldoorlog kregen Japan en de Sowjet-Unie onenigheid over het bezit van de Kurillen-eilanden. Dit had tot gevolg dat de Russen een aantal tanks gingen ingraven (o.a. T-10’s, T-34’s en IS-3’s) op een paar van deze eilanden. Dit dio laat een kaalgeplunderde IS-3 zien die als verdediging tegen mogelijke Japanse acties moet fungeren. De tank is het oude Tamiya-model and de beestjes zijn van Mantis. Bedankt voor het kijken en zoals altijd is commentaar meer dan welkom.

Buiten een eens ander onderwerp ook nog klasse gedaan.
Mooi schilderwerk en leuke setting.
Beestjes geven het een vredig karakter (make love no war 😀 )

Hooguit het konijntje dat uit zijn hol komt gekropen nog een beetje aandacht geven. Komt wat plastic over, maar kan ook aan de foto liggen.

Groeten,

Eelco

Dank je, Eelco. Het is grappig dat je over dat konijntje begint dat uit het hol komt, want die heb ik met een iets andere olieverftechniek geschilderd dan ik tegenwoordig meestal doe. Leert me weer dat mijn oorspronkelijke methode toch beter is .. 🙂

Hoi Frank,

Een heel inspirerend project in een leuke setting!
Ondanks dat ik liever een model in levende lijve bekijk, is er toch iets wat mij opvalt, nl. de aflopers op de tank.
Gezien de lichte ( zanderige ) omgeving en het zand wat op de tank ligt, zou je zeggen dat de aflopers óók lichter/stoffiger zouden mogen zijn.
'k Zie geen vuil er op liggen wat de donkere aflopers doen veroorzaken.
En ik erger mij mateloos aan die vogels die alles onder schijten 😉

Graag zie ik 'm in Overloon!

Groeten
Johan

Hoi Johan,

Bedankt voor je reactie. Voor wat betreft de aflopers: ik zou het niet weten maar je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Het zou inderdaad kunnen dat je in een zanderige omgeving (zon, zee en strand) lichtere aflopers krijgt, maar ik heb er om eerlijk te zijn helemaal niet bij stil gestaan en ik kan het ook nu niet zeggen. Misschien dat iemand anders hier licht op kan werpen?

Ik neem hem mee naar Overloon, dan zie je 'm in het echie...

Mooi en origineel, en ook de vogelpoep hoort er bij, iets wat je vaak mist op AFVs. Waarom geen idee, kijk maar eens naar je eigen auto hoe vaak die mikpunt is 🤣 Dat konijn lijkt inderdaad wel een chocolade paashaas met die glans, maar dat is zo te verhelpen met wat matte vernis lijkt me zo. of anders met emaille verf overschilderen en dan drybrushen met olieverf en een wash, ben je er ook lijkt me.

grtn

Vincent

Terug
Bovenaan