Iosif-Stalin 2 Klaar.

Dag Kristof,
Nou je gaat weer als een trein. Leuke toevoegingen en zeer clean gebouwd zoals altijd.
Ga je hem doen zonder de voorste spatborden? Lijkt me een zeer goed idee. En dan op dat grote achterdek een leren zetel met wat mannekes erin. Moet te doen zijn 😈
Ik kijk uit naar de volgende update.

Dirk

Hij is prachtig geworden, Kristof! Nog één klein dingetje: tussen de spare track brackets aan de voorkant zitten nog dezelfde nopjes als aan de achterkant, in totaal 6. Als je voorop nog spare tracks gaat monteren, heb ik niks gezegd 🙂

Hi allemaal

Bedankt voor de reply's.

Dirk : Die zetel met figuren zie ik niet zitten ( letterlijk ). Leuk idee , maar niet voor mij. Daarvoor moet ge eerst figueren kunnen schilderen 😕 .

Eelke : die spare tracks komen erop hoor.

André : Geen pillekes zenne ! 😉

Jurjen : bedankt , fijn je hier nog eens te lezen.

Grtz

Kristof

Kleine update.

Een gietnaad ( geen lasnaad !! ) gemaakt op de toren van stretched sprue.
Gebruik altijd een andere kleur sprue dan de "basekit "omdat het dan beter opvalt , ook om te bewerken.
De handvaten van de kit vervangen door draad.
En er dan lasjes rondgelegd van Magic sculp.
Nog eens een loop gelijmd en opgeschuurd , lang geleden. Verwend met al de gedraaide lopen tegenwoordig ! 🙂

Grtz

Kristof

De gietnaad.

De loop. Lang geval ! 😉
Nog eens vul en schuurwerk gedaan , old school 😉 .

De lasnaadjes van Magic Sculp.

Strak werk Kristof. De gietnaad op de toren mag best iets grover uitvallen... hij ziet er nu wel erg netjes uit.
➡️ http://data3.primeportal.net/tanks/jan_peters/js2/images/js2_10_of_50.jpg
Jan 🙂

Zoals Jan het al aanhaalde, weer zeer strak Kristof 😉
Zeker die las naadjes rond de beugels vind ik zeer goed geslaagd.
Uit ervaring weet ik dat het niet simpel is 😕
Dus straks heb ik weer een berg vragen voor je 😀 😀 😀 😀 😉

Het begint zowaar op een bashnya* te lijken, Kristof! Zelf een plastic loop schuren geeft achteraf veel meer voldoening dan zo'n metalen ding hè... en hoe langer de loop, des te meer eer er te behalen valt.

*koepel

HI allemaal

De IS is af gebouwd.Klaar voor een laagje verf.
Echt een fijne kit om te bouwen. Die ga ik zeker nog eens opnieuw doen. Maar dan wel met alle toeters en bellen. 🙂
De tracks hangen redelijk fel door. Dat kan op deze machines.
En als we eens de kans hebben daarvoor doen we dat eens hé . 😉

Opmerkingen en suggesties altijd welkom !

P.S. Sommige onderdelen hangen niet 100% tegoei , maar dat is omdat ze dan ook met Blue Tack vasthangen.

Grtz

Kristof

hoi Kristof....

het ziet er zeer belovend uit...ga je deze figuurtje nu eindelijk ook eens afwerken?
heb ook zo'n een beest in de kast nog staan (klaar om te weatheren) hij sta daar goed nu ik gezien heb dat er nog zoveel detail ontbreekt bij mij......djue, sig sig.

ciao

Marc

Hi allemaal

Bedankt voor de reply's.

Staf ; de verf hangt er ondertussen op. Oef ! 😀

Dirk ; zo rap was het nu ook weer niet. Er is gewoon niet zoveel detail op.

Jan ; nee hoor. Groen ! 😉

Petr ; Thanks , the paint is on.

Marc ; Ik ga proberen , proberen ...

Grtz

Kristof

Kleine update.

Het zegt weinig maar de verf zit er toch al op! 8)

Zelfs het model al wat ingespoten. ( mijn airnbrushes en ik zijn geen vrienden 😕 )
De basiskleur is Humbrol 102. De kleur waarmee ik oplicht is Humbrol 94.
Lijkt nu allemaal wat licht , maar eens de weathering aan de gang gaat hij zowieso donkerder worden door al de filters enz.

Grtz

Kristof

HI allemaal

Is weer effe geleden dat ik nog een update geplaatst heb.

Ben eindelijk aan het weatheren geraakt. 8)

Hier onder wat foto's van de achterkant. Nog niet volledig afgewerkt.
Hier en daar nog wat dingen aanpassen en dan nog stof aanbrengen.
Ohja er zit ook meer diepte in dan dat op de foto te zien is. Kreeg geen goede foto genomen.

Grtz

Kristof

HI allemaal

Een kleine update. Ben bezig moet het motordek.
En dat is niet zo vlot gegaan als ik wilde , ben dikwijls opnieuw moeten beginnen 🙄 .
Nog te doen : Stof & de uitlaten.

Grtz

Kristof

Hoi Kristof al weer een stukje af zie ik 😀

Het vuil en de olieplekken in de hoeken van het motordek vind ik goed gelukt het ziet er netjes uit.

Vrijdagzeker eens mee brengen hé 😉

Hi allemaal

We zijn weer een "statie" verder. 🙂
Eén zijkant is gedaan. Het gaat hier wel alleen nog maar om het inlijnen chippen en filteren drybrushen enz. Nog geen stof, dat is voor op het laatste.

Alle reacties welkom.

Grtz

Kristof

Goed bezig Kristof!
Dat word weer net zo'n mooie als je KV2!
Maak je eigenlijk nog veel gebruik van drybrush of slechts op enkele kleine plekken. Hoe dan ook het is in ieder geval subtiel. 😉
Ga zo verder! 😀

groetjes!

Ha Kristof!

Indrukwekkend hoor, dat chipwerk. Het zal me zeer benieuwen wat ik daarvan ga bakken als mijn Elefantje zo ver is...
Trouwens ook hoe straks het eindresultaat van dit groene monster zal zijn!

Kanne

Hij wordt langzaam aan erg mooi, Kristof! De zorgvuldigheid en het oog voor detail druipen ervan af! Vergeet niet bij de afwateringsgaatjes van die lekker donkere plekken te maken waar het vieze water in het stof trekt. Ga zo door, zou ik zeggen.

(edit: ik moet mijn grammatica maar weer eens bijspijkeren)

Hi allemaal

Boris: bedankt maar ik hoop dat hij wat beter word dan de KV-II. Daar was ik niet zo tevreden over.
Ik drybrush nog wel regelmatig om nog wat extra diepte in het model te krijgen. Ik doe dan niet het hele model maar wel hier en daar bepaalde plaatsen. En het moet subtiel , anders gaat de verf er te dik ophangen.

Kanne : Bedankt ! Ik ben ook benieuwd 🙂

Eelke : bedankt ! Dat komt nog hoor , maar ik doe het stof pas op het laatste.
Wat is er mis met je grammatica ? 😉

Grtz

Kristof

Hoi Kristof,

Het was voor mijn en ik denk voor een aantal leden van Twenot de eerste keer dat ik de JS 2 heb gezien sinds dat je met de wheatering ben begonnen :!

Bij deze moet ik zeggen dat ik het weer een juweeltje vind het is weer allemaal perfect in evenwicht.
Ik sta weer verstomd hoe je het voor mekaar krijgt 😉

Hi allemaal

Petr ; thanks for the nice comments. Patience... I don't have much patience. 🙂

André ; geduld is iets moois hé ! Of probeer je me op te jagen ? 🙂

Maar ondertussen ben ik weer een beetje verder met de weathering.
De basic weathering op de hull is bijna gedaan. Dan de rest nog.

Zoals altijd zijn alle meningen , opmerkingen of suggesties welkom.

Grtz

Kristof

Ziet er goed uit, Kristof. Misschien is het allemaal wel een beetje erg zorgvuldig, wat ik mis is een flinke vlek met spatters of zoiets, maar ik begrijp ook wel dat je nog niet klaar bent.
Ik zie dat je een afwateringsgaatje hebt gemaakt achter de lampjes op de zijkant. Volgens mij hoort het snoertje voor die lampjes uit dat gaatje te komen, maar ik kan me vergissen.

Hi allemaal

Bedankt voor de reacties !

André 🙂 😉

Jan : Bedankt !

Jurjen ; Laten we hopen he 🙂 .

Eelke ; Er komt nog wel wat vettigheid op , wees gerust.
Moest je dat nou echt zeggen van dat gaatje ???????
Dat is na mijn referentiemateriaal te checken inderdaad een foutje van mij. Nu zit ik daar met 2 propjes putty tegen mijn model ! 🙂
Volgende keer zeg je het vroeger hé ! 🙂
Maar dat gaat wel meevallen omdat weg te werken. Komt in orde !

Grtz

Kristof

Hi allemaal

Vandaag wat zitten experimenteren met de wielen.
Graag had ik jullie mening geweten.
Let wel dat de foto niet echt super is en de kleuren in werkelijkheid iets donkerder zijn.
Maar wat vinden julli ervan ?

Grtz

Kristof

Terug
Bovenaan