info. gevraagd Goalkeeper, Phalanx, GAU 8 meerloopskanonnen

In verband met een 1/16 projekt zoek ik gegevens over 1 van de bovenstaande monstelijke snelvuurkanonnen of familie daarvan. (vooral tekeningen, schetsen indien mogelijk met maten) Het gaat vooral om het 6 of 7 loops gedeelte. Zijn er misschien ook bouwpakketten van ??

Ik wil een eigen variatie bouwen van een soort Gepard op een Leo onderstel bijvoorbeeld. Full option. Echter mijn versie is uitgerust met 1 of 2 van bovenstaande kanonnen. Bedoeling is op termijn: snelle koepel, radar en kanonbewegingen plus het karakteristieke geluid.
Veel "schaalpuristen" krijgen nu de kriebels vrees ik.
O ja, een GAU 8 is zo'n 7 loops kanon onder een A10 Tankbuster.
Sorry!!!

Groeten
Arie de Koning

Arie, zo te lezen wil je een soort M247 'Sgt York' maken.
Dan moet je als bewapening kiezen voor de 20mm versie, het originele Vulcan kanon (6-loops).
Twee van die schrootbuksen op een onderstel wordt overigens wat onwaarschijnlijk, want waar laat je de munitie? Die dingen gooien er 100 granaten PER SECONDE uit... Dan mag je er wel een aanhanger achter hangen. 😱
En als extra optie zal je de lopen dan ookd raaiend moeten maken, want het zijn rotatiekanons. Eerst draaien en op snelheid komen, dan pas vuren... Lijkt me inderdaad een behoorlijke uitdaging om dat allemaal werkend te maken.

Terug
Bovenaan