IJssellinie

Een paar weken geleden ben ik samen met een kameraad in de buurt van Deventer bij de IJssellinie wezen kijken. Ben toen aardig onder de indruk geraakt van de volgende bunker:

voorbeeld.jpg

Ik heb me toen voorgenomen deze te gaan bouwen. Bij toeval kwam ik een bouwpakketje tegen van DOLP http://www.dolp-modellbau.de/. Ik heb deze direct besteld, en kreeg deze begin deze week binnen:

onderdelen.jpg

Tja..., bij goed bekijken: verkeerde loop en toren (jammer). Maar niet getreurd, vandaag bij Krikke in Groningen geweest en een doosje van Revell gekocht met een Sherman met de juiste toren vorm (en loop).

ps. die vent die er bij staat ben ik dus 😉

Hoi Johannes welkom, Is echt toevallig ik had gisteren met de terrein opzichter een gesprek over de ijssellinie.

Die vertelde mij dat de eerste bunkers die geplaatst zijn destijds dat het een van de Amerikanen gedoneerde Sherman tank in stelling werd gereden en vervolgens in het beton werd gestort. Complete tank en de koepel bleef boven het beton, en volgens mij heeft u een dergelijk model gekocht.

ha johannes,
ik denk uit je opmerking over een revellkit op te maken dat het gaat om 1:76,de toren op de foto is van een firefly en die heeft revell alleen in 1;76,de stokoude matchboxkit in nieuw jasje,de meeste gebruikte torens waren fireflies,maar niet allemaal,voor zover ik weet waren de tanks ook ontdaan van loopwerk etc en werd het kale casco in beton gegegoten,succes met je project,
groeten,bert

ha johannes,
dit is hetzelfde verhaal,alleen de romp,gestript van loopwerk en spatborden etc.aandrijving uit de romp verwijderd.dit is overigens een staghound,ram's zijn ook gebruikt,
groeten,bert

Ik dacht als je vanaf de eerste foto het bos in was gewandeld dan had je nog een stelling met een Ram gevonden in zijn oorspronkelijke staat.
Als het goed is heb ik hier nog ergens foto`s van, zal van de week even kijken of ik ze nog kan vinden voor je.

Ronald

tasmodels.com heeft de hele serie in 1/72,
de sherman met .30, de firefly en de RAM met .30,
binnenkort ook de staghound. voordeel vind ik is dat je dan het beton gedeelte niet hoeft te verven,
daar het model in een zeer fijn beton vervaardigd is (koeps resin)

Terug
Bovenaan