IDF Nagmachon

Hallo iedereen,

na een (voor mij) zeer geslaagde FOC weer helemaal de smaak te pakken en in Eindhoven deze machtig mooie conversie gekocht:

RIMG0096.jpg

In het weekeinde van de beurs in Goes druk bezig geweest met het schoonmaken en zagen, knippen etc van een enorme berg resin. Veder druk bezig geweest met het bestuderen, bestuderen en nog eens bestuderen van de "bouwtekening". Deze bouwtekening bestaat uit een viertal kantjes met kleurenfoto's van het gebouwde model met zo goed als mogelijk hierop aangegeven waar de vele stukken resin thuis horen.

In ieder geval ben ik nu druk bezig geweest met het onderstel van de AFV Club Centurion in elkaar te zetten en al begonnen met het interieur welke in de conversie is meegeleverd.
Jammer alleen, dat het bestuurdersdeel niet is meegenomen, daar de mogelijkheid wel bestaat om deze koepel open te houden. Bij mij wordt die dus gewoon gesloten.

Hier alvast een paar foto's van het interieur:

RIMG0100.jpg

RIMG0097.jpg

RIMG0098.jpg

RIMG0101.jpg

RIMG0102.jpg

De bedoeling is nu eerst het interieur geheel te spuiten, schilderen en weatheren alvorens het bovendeel te bevestigen.

Ook alvast wat sfeerplaatjes van de bovenbouw:

RIMG0103.jpg

RIMG0104.jpg

RIMG0105.jpg

Vooralsnog lijkt alles goed te passen en is er weinig tot niets kromgetrokken. Zoals op de foto is te zien, wordt de rand tussen de bestuurderskoepel en de bovenbouw wel gevuld, maar dit is geen noemenswaardig probleem.

Tevens ben ik van plan om de bovenbouw in "lagen" te bouwen. Gezien de verschillende lagen armour die elkaar overlappen wil ik elke keer een nieuwe laag gaan spuiten zodat ik straks geen problemen ga krijgen met het spuiten van dit model omdat er plaatsten zijn waar bijna niet bij te komen is.

In ieder geval is er veel werk voor de boeg en heb er veel zin in.

Groeten Eelco

heey eelco
Ik weet dat je in Goes veel naar de tekeningen heb zitten kijken.
En inderdaad is het een lastig model.
Hoop dat je er wat moois van maakt.

Groetjes Manuel

mooi wark

Hey Eelco,

de sinussen zijn nog niet verstopt van alle resinstof?

het gaat zeker de goeie kant op, benieuwd naar het vervolg

grt
Henk

naar het interieur kijkend lijkt dit me een APC achtige, of basis van een centurion, klopt dat wat (ben een echte nietsweter op gebied van toch soms intressant ogend isrealisch materieel).

setje van legend ziet er keurig uit, en ik ga em zeker volgen, alleen al om te zien wat het nou wordt!

Timo

Hoi medebouwers,

alvast bedankt voor de reply's:

Manuel: Ga er gewoon voor en maak er het beste van als mogelijk.
Henk: Volgens mij is er nog niets verstopt, maar moet het de komende weken wel erg rustig houden van de dokter 🙁 (dus toch???) In ieder geval, weer genoeg tijd om de komende weken te bouwen, want mag me niet zwaar lichamelijk inspannen (geweldig in combinatie met deze hobby 🙂 )

Timo: de eerste foto beantwoordt al een hoop van je vragen, maar het is inderdaad een APC. Het fascinerende van Israeli voertuigen vind ik dat ze vaak mooi van lelijkheid zijn.

Ik ga weer verder en hou jullie op de hoogte,

Groeten Eelco

Terug
Bovenaan