Hunting Cromwell (update)

Geert-Jan Meeuwissen

Lid van de TWENOT
Gedeeltelijk geïnspireerd door Rutger Warrink ben ik bezig geweest met een hunting Cromwell.

Mijn scratchbuild-kwaliteiten zijn niet zo hoog als van een aantal andere hier maar het is leuk om te doen.

dsc0145hu7.jpg

dsc0146ls5.jpg

dsc0149km1.jpg

Ik zit nu nog te denken over het kleurenschema. Op dit moment heb ik een 4-kleuren camoflage in m'n hoofd.

GJ

Hoi Geert-Jan,
alles moet geleerd worden, dus ook het scratchen!
Ik vind het idee wel "vet cool kicken", zoals sommige inpandige minderjarigen hier plegen te zeggen... 🙄
Het idee heeft wel iets, zeker met een 4-kleuren camo.
Let wel op de afwerking, zodat deze niet te ruw of slordig wordt.

Weiter so!

Weer wat verder met de hunting cromwell. Het camo schema zoals het is geworden na de tweede poging. Zeker niet typisch engels maar het heeft wel iets , naar mijn idee.
De gbruikte kleuren zijn : khaki, khaki drab, hull red en RLM grey, allen van tamiya

dsc0002xy4.jpg

dsc0003yb8.jpg

dsc0004rw9.jpg

GJ

toffe cammo, maar had ie niet beter tot zijn recht gekomen als het groen de hoofdkleur was? dus datgene wat nu geel is, dat groen, en vice versa?

in ieder geval zit het er rete strak op, en het is een tof stukje scratchwerk. wel zit er op de linkerzijkant nog een naadje, dus dat zou je misschien nog kunnen verduisteren met een stukje hessian tape netting ofzo.

verder, ik kan niet wachten tot ie verder is!

Timo

Het gele waar je het over hebt is khaki dus dat is wat bruinig groen. De eerste foto geeft de kleur het beste weer (naar mijn idee). Ik denk dat als ik khaki drab als basis had gebruikt dat het geheel wat te donker zou zijn geworden. Over dat naadje zal ik nog eens nadenken.

GJ

Bij mijn weten hadden de engelsen geen plannen op dit gebied. Alhoewel de Tortoise super heavy tank misschien in de buurt komt.

K68a.jpg

model en plaatje van Accurate Armour

Naar mijn idee zetten de engelsen liever een zwaar kanon in een toren. Heeft waarschijnlijk met mobiliteit te maken? Het is makkelijker om een toren te draaien dan een heel voertuig.

GJ

Terug
Bovenaan