Humber scout wip.update'je 11-11-07.

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Ik ben nu een tijdje aan het stoeien met de bronco humber.En pas vandaag kwam ik er achter dat bronco een flinke misser heeft gemaakt met de neus van de scoutcar.De voorkant van de spatbordberging liggen op het model lager als de neus terwijl op foto's van de echte dit anders om is. zie de volgende foto's.
DSCF0609.JPG

DSCF0610.JPG

En een foto v/d echte:
humberscout1saumurTROW3.jpg

Geleend van war wheels.

En nog 2 fotootjes van het model.
DSCF0606.JPG

DSCF0607.JPG



Dit was het voor nu.Brand :maar los met ........! :) ;)


De stand van zaken nu.

DSCF0611.JPG


cheers, Tom
 
humber scoutcar

Hoi Tom

Ik heb jou foto;s goed bekeken en ik kom inderdaad tot de zelfde conclussie wel jammer dat bronco zo fout gemaakt heb ik zelf heb die kit ook gebouwd alleen was het mij nog niet op gevallen die fout Wel erg jammer doe wel afbreuk aan het model. Hoe je dat zo gouw zou moeten veranderen zou ik ook niet weten de mijn heb ik al helemaal afgebouwd ik zal kijken of ik binnen kort even een paar foto van kan plaatsen Ik was eigelijk van plan om er nog 1 te gaan bouwen maar ik zie daar nu maar vanaf Of je zou misschien iets bij de neus moeten weg frezen en een nieuw klein plaatje voor in de plaats moeten maken .

groetjes van bernard
 
Hoi Bernard,

Ik heb van een plaatje evergreen van 0,3mm dik nieuwe panelen gemaakt. Het enigste wat ik heb weggesneden is het lipje aan de rechter kant (van voren gezien).Dit word ook van evergreen gemaakt .
Er is 1 foto waarop te zien is dat de panelen terug vallen.Maar ik heb het idee dat dit een niet helemaal goede restauratie is .
humber_2_of_7.JPG
Deze foto is geleend van primeportal.http://www.primeportal.net/photo_home/robert_de_craecker_home.htm
Er bestaat er dus wel een zo.
Ben benieuwd naar de foto's

cheers, Tom
 
Een van de eerste plaatjes die ik vind met Google images is deze:
http://www.btinternet.com/~ian.a.paterson/Equipment/Armour/HumberSCEurope1945.jpg

lijkt me duidelijk! Er zal wel wat variatie geweest zijn in de precieze afmetingen van die opbergkisten.
 
Hoi Eelke ,

De laatste opmerking is inderdaad het meest logische.
Op war wheels kwam ik deze tegen
HumberScoutDrawGMOORE2.jpg

Waar het weer op lijkt dat ze overhangen.

cheers, Tom
 
Terug
Bovenaan