Hornisse (Reconstructie begonnen)

Hoi jongens

Afgelopen bouwavond deze Hornisse van mijn vaste taxichauffeur gekregen om te reconstrueren. Zonder uitleg is natuurlijk duidelijk dat als eerste de verf er af moet en dan eens te reeds verlijmde onderdelen te inspecteren. Dit had ik al gedeeltelijk op locatie gedaan door het model daar te demonteren.

De onderdelen heb ik thuis in een zak gedaan, die volgespoten met ovenreiniger en toen het zakje tot vanmiddag laten weken. Met een kortgewiekte tandenborstel was de meeste verf er zo af, ontdekte meteen ook wat verrassinkjes...met name de loop wordt een moeilijk geval. De onderbouw is redelijk ok, deze heb ik ook niet schoongemaakt om de single link rupsen te sparen.

Verder mis ik volgens mij verschillende onderdelen maar ik heb intussen een bouwaanwijzing opgestuurd gekregen dus dat komt al redelijk in orde.

zutphen07jan18.jpg

Hornisse01.jpg

Het plan is om dit voertuig in uitgeschakelde toestand te representeren, een ontploffing in het vuurcompartiment of iets dergelijks. Op deze manier kan ik gemakkelijker het (ontbrekende) interieur aanpakken.

Duidelijk is al wel dat ik deze niet zoals het eerste model in een paar avonden kan opknappen 8) Sowieso zal ik me eens in dit voertuig moeten gaan verdiepen want ik heb geen idee wat alle uitstekels aan de binnenkant van de beide zijpantsers moeten voorstellen.

tjow

Jochem

Hoi hoi

Eric, dankje voor de link, goed inspiratiemateriaal

Hendrik, dankje wordt zeker een bewerkelijk model maar ik ga mijn best doen

Bouwaanwijzing is het handigst van Dragon, kan me zo ook geen andere merken bedenken die dit model verkopen.

Met de onderdelen gaat het helemaal goed komen, een gulle gever heeft nog wat liggen.

groets

Jochem

Jochem,

Interessant weer wat je gaat opkalefateren.
Ik heb zelf de Dragon Hummel Initial en Early booklets, voor als je dat kan helpen voor de bouw van je Hornisse ?

groet Frank

Ik sta telkens mijn verstand te verkijken bij die projectjes van jou. 😱
Dat jij van een afgekeurd model nog vaak iets mooi kan maken is in mijn ogen bewonderingswaardig.
Ik ben al blij als ik een model RUDD helemaal correct en netjes in elkaar kan flansen 😛

Veel succes met deze weer :!:

Hoi hoi

Frank, dankje voor het aanbod mocht ik iets specifieks zoeken dan zal ik je pb-en.

Rv, dankje voor de link

Mark, jonguh.......niet over nagedacht dat je die aanwijzing zou hebben bewaard van zown oud model..,ik dacht dat alleen ik dat soort dingen bewaar 🙂

Marcel, hahaha dankje hoor, maffe projectjes past helemaal in mijn benadering van modelbouw...dit is puur leuk...misschien nog wel leuker dan een Smartkit of iets dergelijks.

Eric, dankje voor het aanbod maar de loop wordt me toegestuurd. Maar sta me toe nog een keer van je kijktijd gebruik te maken als ik een update plaats.

dank allemaal

gr. Jochem

* Hakbuddyhanddrukgroet psj *

Wawawiewa, Jakshemaash?

Ben benieuwd wat je hier weer van gaat maken, maar met jouw ervaring op geexplodeerd gebied heb ik er wel vertrouwen in. Wel een goeist karretje die Hornisse, ook maar eens zo`n open topped voertuig bouwen, na M`n Panther en Jagdpanzer... over 3 jaar dus.

Groets,

Bouke

Terug
Bovenaan