Honest John in 3D

Gert Mons

Ledenadministrateur & Tweede penningmeester
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
moderne pantservoertuigen
Schalen
  1. 1:35
Kwam via Scalemates nog een aardige 3D print model tegen van een M139D Honest John. Van de firma Military Scales. Toen ik de optie 1/35 aanklikte, kreeg ik bijna een rolberoerte van de prijs : 840 euro. Zonder PE of decals. Toch maar even verder zoeken. Link: 3d Honest John

Sooooo....

Ik heb dit model drie jaar terug gekocht.
Had hem beter als belegging weg kunnen leggen 🍎🥛

1772834766213.webp

Dat vond ik hem toen nog wel waard.
Mijn bouwverslag gaat hier over. Maar weet waar je aan begint: het wordt Modelbouwen met een hoofdletter M

IMG_0005.webp

Laatst bewerkt:
Hoi Arne,
bedankt voor je advies. Ik heb je artikel nog eens nagelezen. Twee jaar geleden alweer; waar blijft de tijd! Zelfs al is hij nu te koop voor een schappelijke 204 euro, hij is inderdaad verre van accuraat. Ik zie wat groen spul terug van de AFV M54 kit, maar de draaischijfapparatuur, met de A-boom lijkt mij niet van de resin kit, en bij AFV kit zit hij ook niet, dus is dat inderdaad allemaal van de 1:40 kit?

Klopt, ik heb zwaar gesjoemeld Gert.
Maar anders was het nooit wat geworden vrees ik.
dus er zitten twee schalen door elkaar heen.
Met als grootste schade dat de A-Boom niet breed genoeg is, en dat de "staanders" van de lanceerinrichting vlak langs de deuren draaien.
Als je het weet denk je "hoe dan?"
Maar het model heeft wél smoel.
En dat is wat telt.

Zo is het Arne, je bent een van de weinige modelbouwers in dit land die überhaupt een 1/35 van de HJ in hun collectie hebben. Maar de matige natuurgetrouwheid van de 3d kit schrikt mij toch teveel af.

Terug
Bovenaan