Hoe ziet jullie werktafel/hoek eruit

voor en na de kerstvakantie

Ik heb even 2 fotootjes ,ik vind het wel een verbetering.
Al zijn het ikea kasten met led verlichting(ook ikea)
Maar daar is dus een deel v/d vakantie aan opgegaan.
Modellen v/d planken,planken weg,kasten uitmeten ophangen verlichting plaatsen. Modellen afstoffen/blazen met de airbrush,onderdelen opnieuw vastlijmen. 😢 Modellen inruimen.Boekenplanken aanpassen voor alle naslagwerken,enz,enz
DSCF0102.jpg

DSCF0101.jpg

Hier is de eigenlijke werkplek

cheers,Tom

Hoi Robert Jan,

Ik heb vanmorgen even snel geteld.82 legervoertuigen in de vitrines.6 op het werkblad.En dan nog wat niet leger gerelateerd spul.Daar in tegen is de stapel nog te bouwen slechts 5 dozen voertuigen en 4 doosjes figuren.
Ik kan dus nog even vooruit.

cheers,Tom

Oh, wat dat betreft ben ik jaloers op je Bas!
Ik heb veel ruimte, maar geen raam erbij, en dat mis ik echt.
Maar misschien dat er komende zomer 1 inkomt (dakraam). 😀

mzzls

Hier dan mijn werktafel, hier tijdens verhuizing. In mijn toekomstige woning ga ik de nodige vierkante meters reserveren voor mijn hobby en dan met een grote tafel en een fijner opbergsysteem...

...hier nog kiekjes van de portable gelaagde gearbox met nog plek voor een bouwdoos. Flink wat spullen van de werktafel kan ook nog onderin erbij.

...de wapenkamer...

groet Frank

Helemaal geen werkbank......

Sinds vrouwlief verbouwingsplannen heeft heb ik 2 werkplekken opgeofferd en nog niets teruggekregen. 🙁 🙁
Niet dat ik veel presteer maar nu helemaal niets meer, zelfs geen plekje om te oefenen. En ik heb nog zoveel volle dozen.....

Dit is waar ik normaliter aan het prutsen ben.
Maar zoals je kan zien is het op dit moment nogal een zooitje en ben ik blij dat ik achter de PC kan zitten.

dsc01950xi6.jpg

Maar 🙂

Hier ben ik bezig om mijn nieuwe werkkamer te fabriceren.
Veel meer ruimte en goed licht.

dsc01951ey1.jpg

Langzaam maar zeker komt er een eind aan en kan ik intern gaan verhuizen. 🙂 🙂

toen...

werktafelrj5.jpg

...en nu in wording...

...en er komt nog zo'n zelfde tafelcombo ernaast...eindelijk kan ik eens alles kwijt 🙂

groet Frank, die zijn woonkamer in 1 klap 'werkplek' moet gaan noemen...

Zal ik dan ook maar

Hallo medeplakkers en lijmsnuivers,

nu ik toch aan het expirimenteren ben met het nemen van foto's.
Hier een aantal foto's van mijn Sodom en Gomorra. 😈

De eerste: de werktafel zelf.
Zoals jullie zien ben ik al aan het interieur van de omstreden Aufklärungspanzer 38T begonnen.

P5010117.jpg

De tweede: van allerlei projecten staan waar ik ook aan bezig Ben, zoals bv de Matilda MKII BEF en een Elefant. 😳

P5010118.jpg

De derde: mijn onderzoeks en speel station (kompjoetur), mijn wall of fame van mijn militaire loopbaan (carriere hebben militairen niet), en mijn vrouw der computer, best gezellig met z'n tweetjes daar zitten.
Alleen is ook maar alleen, toch?

P5010116.jpg

Greetz
Axel Repping RHvS

Ik ook dan (nog) maar eens:
De werkbank, met ervoor mijn hightech fotostudioachtergrond (stuk blauw karton op een oude burostoel getaped):
hpim5625eq9.jpg

De werkbank zelf, opgeruimd als altijd 😳
hpim5626ml2.jpg

De spuitcabine, met de testmodellen erin:
hpim5630up6.jpg

De stash:
hpim5627vj0.jpg

hpim5628au6.jpg

Jan 🙂

Jan,

Ondanks mijn voorliefde voor vuurwerk wil ik je toch dringend adviseren om die fles methanol niet zo dichtbij die gloeilamp te plaatsen in verband met zijn zeer lage ontvlamtemperatuur 😕 . Beter is om deze ergens veilig op te bergen (in een kast of zo)

Groeten,
Hugo

BTW: mooi hobbyhoekje 8)

O..........K, dat zal ik maar eens doen dan... hij staat er al een jaar, maar 'better safe than sorry' 😉
Jan 🙂

Omdat ik het wel leuk vind om de werkplekken van de medeplakkers te zien (ben toch benieuwd waar jullie je kostbare bouwminuten slijten) ben ik dit draadje maar weer eens gaan bekijken en kwam ik helaas tot de conclusie kwam dat er vele rode kruisjes te zien zijn. vandaar mijn post om het weer even nieuw leven in te blazen. Hierbij dan ook een foto van mijn werkplek ik heb hem in de loop van de tijd wat fijner gemaakt vooral de verhoging aan de achterkant leverd mij veel ruimte op. jullie kunnen ook zien dat ik hem heb opgeruimd dit gebeurt niet vaak maar soms moet het 🙄 .
Foto-K3HFHBST.jpg

groetjes stijn

Marc,

yep, het is de oude Heller kit, met alle Blast updates/aftermarket.
Gruwelijke basiskit overigens, twee tubes putty en een hoop Evergreen nodig gehad om het passend te krijgen 😈 .

ik ben hem (al een tijdje 😳 ) aan het maken voor een goede collega, die ooit ook in het Franse leger op dat ding rondgereden heeft.

Ik heb helaas de voorruiten verziekt met maskol 😳 , ben nog iets aan het verzinnen over hoe dit op te lossen.
Iemand nog enige ideetjes, dan wel oplossingen?

Greetz
Axel Repping

Axel Schreef:
Ik heb helaas de voorruiten verziekt met maskol , ben nog iets aan het verzinnen over hoe dit op te lossen.
Iemand nog enige ideetjes, dan wel oplossingen?

Je kan ook van die ouderwetse vellen voor een overhead projector gebruiken.
Makkelijk te knippen en op maat te maken.

Hier foto's van mijn werkplek.
DSC00062.jpg

DSC00063.jpg

DSC00064.jpg

DSC00065.jpg

DSC00066.jpg

DSC00067.jpg

DSC00068.jpg

DSC00069.jpg

Zoals je ziet is het een zootje, ik moet nodig opruimen.
Meestal zit ik ook beneden aan de eet tafel te bouwen.
je ziet hier heel veel modelbouw staan, mijn andere hobby een kast met transformers, en mijn 3 draaitafels.

Groetjes Manuel

Manuel de Jong zei:
...
Zoals je ziet is het een zootje, ik moet nodig opruimen.
...

Understatement van 2007! 😀
Het lijkt wel of er een bom ontploft is. Ik dacht dat ik wel eens rommel kon maken, maar moet nu eerlijk bekennen dat je me hierin duidelijk overtreft. 🙂

Groeten Maarten

Het is inderdaad een grote rommel.
Ik ga het binnenkort flink opruimen, en ook wat te koop zetten>
En het probleem is dat ik niet aan het schilderen toe kom, maar wel aan het bouwen.
En er komt binnen kort een nieuwe grote kast te staan waar ik alles in kan zetten.

@ Devlin, de Firefly's zijn ook 1 van mijn favorieten er staan er 4 bij.

Groetjes Manuel

hoera, ik ben heel blij, ik ben niet:

de enige met keurig op een rijtje welke modellen er staan te wachten op verf of afbouw,

een teringzooi op de tafel met overal halve kitjes en onderdeeltje,

overal in huis dozen heeft gestapeld,

en ik heb niet de rommeligste bouwhoek van iedereen!

Timo-> die er al wel achter is dat er voor het rekje met vallejo potjes een rand moet komen, a la aanrecht op de kotters, dus eentje waarvan de potjes niet spontaan uit het rek kunnen donderen, en dus ook niet op m'n modellen in progress kunnen vallen. kostte me vanmiddag een vlammenwerper op m'n vers gerestaureerde sdkfz 251/16, restauratie ronde 3 komt er nu dus aan...

FF voor de duidelijkheid
Alleen mijn eigen zolder kamer is een zooitje.
Dit is de kamer waar vrouwlief ook niet komt.
En 1 van de redenen waarom het een zooi is, komt doordat ik steeds weer dingen meeneem uit Rotterdam.
Ben als het ware nog steeds bezig met verhuizen.
Maar er is al wat veranderd, er is minder rommel al.

Groetjes Manuel

Voor het plaatsen van dit soort foto's moeten ze weer lijfstraffen invoeren, 😉
een rondje in het cafe ben je sowieso kwijt...

Vliegdingesen plaatsen hier, 😱
en ook dat andere spul... 😕
tsk, tsk, tsk...
Het zou verboden moeten worden... 🤣

Doe mij maar een bodempje Bushmills.

Rico

Ik zie niet eens een Flak in het rek,niet eens een klein Flakje 😉 !

Maar ik moet ter verdediging wel zeggen dat het vli......ding wel op zijn goede kant ligt,namelijk met de buik om hoog 🙂 !
Of hoe heet die band alweer die zingt met de neus omhoog,zo liggen deze gevallen er het toch het beste erbij!

Ik lust wel een Corona biertje!

Grtz Jelle.

nee klopt...deze horen hier niet thuis, maar dit zijn dezelfde fotos als van modelbrouwers...en om alle andere modellen uit de kamer te halen...

wel jammer dat jullie die Bradley, sherman, en 3 abrams tanks niet hebben gezien op de 1 na laatste plank 😉

Michel Caudron zei:
wel jammer dat jullie die Bradley, sherman, en 3 abrams tanks niet hebben gezien op de 1 na laatste plank 😉

Michel,

het gaat om wat we willen zien, 😈
en da's meestal dat wat een rondje opleverd in het cafe, 😀 😉
bouw verder wat je bouwen wil... 😉

Maar eh,
ik zie nog steeds je rondje in het cafe niet...

Rico

Terug
Bovenaan